آوای جنوب

“آذرمهر” گزینه مدیرکلی راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد

آوای جنوب

به گزارش آوای جنوب در حالی که‌ روز گذشته خبر از انتصاب خورشیدیان در اداره و شهرسازی استان بود که با تکذیبیه دیرهنگام رد شد صبح امروز یکی دیگر از رسانه های استان از آذرمهر به عنوان مدیرکل جدید یاد کرده است و در ادامه مطلب خود آورده است: اداره‌کل راه و شهرسازی در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل عقب‌ افتادگی کهنه این استان در حوزه ارتباطات و بزرگ‌راه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و انتخاب خوب یا بد استاندار در راس این اداره می‌تواند عواقب مثبت و منفی زیادی در توسعه و خروج این استان از بن‌بست داشته باشد.

اداره‌کل راه و شهرسازی استان طی سالهای گذشته، دو دوره هشت ساله احمدی‌نژاد و روحانی، بدلیل عدم ثبات مدیریت مشکلات عدیده ای دارد که رفع آنها کار هر کسی نیست تقریبا هر یک سال تا یک سال و نیم یک مدیر، پروژه های زیادی با مشکلات فراوان تلنبار شده‌اند، بدهی تامین اجتماعی احکام صادره از شعبه های دادگاه و مطالبات پیمانکاران و … شنیده می‌شود سید علی احمدزاده بنا دارد که آقای مهندس آذرمهر را برای تصدی این مسئولیت به وزارت راه و شهرسازی معرفی نماید.

این انتخاب به چندین دلیل یک انتخاب شایسته و به جاست که نه تنها در حوزه راه و شهرسازی ، تحولاتی ایجاد می‌شود بلکه رضایت از شخص استاندار به دلیل این انتخاب تا حد زیادی بالا می‌رود.

اما به راستی چرا انتخاب آذرمهر برای اداره‌کل راه و شهرسازی یک انتخاب خوب است؟ مهندس آذرمهر از اولین چهره‌های علمی این استان و جزو اولین فارغ‌التحصیلان مهندسی عمران ، آن هم از دانشگاه دولتی شیراز است.

او در همه سال‌های بعد از فارغ‌التحصیلی در حوزه اجرا مشغول بود و صاحب تجربه و دانش است.

سوابق او در جهاد سازندگی، روحیه کاری و جهادی آقای آذرمهر را برای همگان اثبات کرده است و در این شرایط به یک روحیه جهادی در اداره راه و شهرسازی نیاز داریم.

از سوی دیگر گرایش سیاسی آقای آذرمهر در همه این سال‌ها ثابت بوده و در روزهایی که هر کسی برای دو روز قدرت و مسئولیت هر چرخش سیاسی را داشتند او ثابت‌قدم روی تفکرش ماند و هیچ مسئولیتی نپذیرفت.

نزدیکی آذرمهر به چهره‌های شاخص اصولگرایی و بزرگان جریان انقلابی نیز انتخاب او را معقول‌تر و موثرتر کرده است.

مهم‌تر از همه این‌ها، مطالبه عمومی از سوی بخش زیادی از مردم به ویژه در جنوب استان ، دست کم به واسطه خدمات او در دوران جهاد سازندگی سابق است که به شدت از این انتخاب استاندار خوشحال خواهند شد.

سال‌های سال است که هیچ عدالتی در چینش جغرافیایی نیروها در سطح استان نبوده و اکنون به واسطه شعارهای دولت مردمی و انقلابی، مردم امیدوارند از مناطق محروم این استان نیز افرادی در راس مدیریت‌ها قرار گیرند.

روستازادگی و آشنایی با طعم فقر و محرومیت، دیگر ویژگی است که آذرمهر را برای این مسئولیت مهم، مناسب کرده است.

او روستازاده ایست که پله های ترقی را نه با رانت که بارنج پیموده است ، به خوبی با درد و محرومیت بطن جامعه آشناست و همه او را به عنوان یک نیروی مردمی می‌شناسند، از وقتی که نام مهندس آذرمهر به عنوان گزینه مدیرکلی راه و شهرسازی مطرح شده، تماس‌های زیادی به نمایندگان استان ، دفتر ریواس جنوب و دیگر رسانه‌ها انجام شده و از این انتخاب استقبال شد.

از دیگر نکات برجسته انتخاب آذرمهر به عنوان مدیرکلی راه و شهرسازی، جوان بودن، انگیزه و انرژی بالای او در حوزه تخصصی‌اش است.

مهندس آذرمهر برای اخذ رتبه عالی ، خود دست به تهیه سند مستند سازی تجربیات خویش زده و در آن بررسی مشکلات موجود اداره کل راه و شهرسازی در سالهای ۹۴ تا ۹۶ را بررسی و راهکارها ، پیشنهادات لازم را ارایه و در نهایت نتیجه گیری نموده که برای هر مدیری راه گشاست.

وی برای پایان نامه رشته برنامه ریزی شهری خود موضوع : بررسی کاربری اراضی شهر یاسوج با تاکید بر حمل و نقل را انتخاب کرد و معضلات ترافیکی و باز طراحی معابر مهم شهر یاسوج را بررسی و پیشنهادات مهم و نتیجه بخشی را ارایه کرده که برای پایان دادن به گره های ترافیکی ، میتواند موثر واقع شود .

همچنین تسلط بر موضوعات تخصصی حوزه های مسکن ( شعار اصلی دولت مردمی و انقلابی ) املاک و حقوقی ، شهرسازی ، نظام مهندسی ، با توجه به اینکه اداره کل راه و شهرسازی عضو اصلی و موثر کمیته های زیربنایی و … برای پیگیری طرحهای جامع ، تفصیلی ، هادی و … برای مرکز استان و سایر شهرهای استان است، تجربه و تخصص و تعهد او میتواند کارساز باشد .

اشراف به علوم و تخصص روز در زمینه های نرم افزاری از دیگر ‌ویژگی‌های آذرمهر بوده که در جامعه مهندسی زبانزد خاص و عام است .

آذرمهر اول مورد وثوق مردم بویژه مراجعین و مرتبطین بخش راه وشهرسازی است بعد مورد حمایت جریان انقلابی است، آذرمهر از چنان کاریزمایی مردم‌دوست و کاربلد برخوردارست که مجمع نمایندگان استان به راحتی می‌توانند باتفاق از او پشتیبانی کنند .

او ویژگی های اولویت دار حضرت آیت‌الله رئیسی را مبنی بر پاکدستی و تخصص و تعهد، انقلابی و مردمدار بودن را دارد.

در پایان امیدواریم که تمامی گزینه های مدیریتی در استان دارای چنین شخصیت هایی مومن و عملگرا و جهادگر واقعی باشند تا استان ما کم کم باانتخاب افراد شایسته و توانمند بر ریل توسعه و پیشرفت سوارشود.

اکنون باید منتظر ماند و دید که این تصمیم چه زمانی نهایی می‌شود تا هم شاهد حضور یک نیروی باتجربه علمی و انقلابی در راس سازمان مهم راه و شهرسازی باشیم و هم اینکه امید مردم به دولت پاکدست و مردمی افزایش یابد

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president