آوای جنوب

شام دادن برای رسیدن به شورای شهر / مگر در شورای شهر چه خبر است؟

باید بدانیم که خداوند در قرآن میفرماید :إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ خداوند برای قومی تغییر ایجاد نمی‌کند تا اینکه خودشان باعث تغییر شوند، ما نیز اگر خواهان شرایط مطلوبیم باید خودمان را تغییر دهیم.. .

آوای جنوب

متاسفانه با فرارسیدن انتخابات پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی ، برخی اقدامات غیر متعارف و خلاف قانون از سوی برخی از کاندیداها مشاهده می گردد.
بر همین اساس یکی از نامزدهای انتخابات شورای اسلامی در اقدامی هرشب طی دعوت از گروههای مختلف مبادرت به دادن شام به صورت گسترده می‌کند.
این شخص چنان احساس تکلیفی کرده است و شوق خدمتی دارد که حاضر شده مبالغ فراوانی را هزینه این شام‌ها کند تا انشاءالله رأی آورده و به شورا راه یابد. معلوم نیست در شورای شهر چه خبر است که برخی برای رسیدن به آن حاضر هستند این همه هزینه کنند؟! و البته و قرار است چطور این هزینه ها را برگردانند.
مگر در شورای شهر چه می شود که برای رسیدن به صندلی شورا حاضرند در ضیافت های خود چندین شام شبانه اینگونه ریخت و پاش نمایند! در حالیکه بسیاری از مردم محتاج نان شب هستند.

Related image

وقتی که امام خمینی(ره) فریاد میزدند که مبادا ثروتمندان و مرفهین در حکومت ……………………
آیا این صحیح است که ما فقط از وضعیت نامطلوب شهری گلایه کنیم، در حالیکه خود ما با دستان خود و با حضور خود در اینگونه مجالس باعث می شویم افرادی رأی بیاورند که خود مسبب این وضعیت نامطلوبند! آیا اشخاصی که برای رسیدن به صندلی شورای شهر میلیونها تومان هزینه می کنند صرفا برای رضای الهی دست به اینگونه اقدامات می زنند!؟
رهبر انقلاب در پیام به جنبش عدالتخواه دانشجویی چه حکیمانه و دقیق این مسئله را مورد موشکافی قرار داده اند، آنجا که فرموده اند: «اگر عدالت‌ ــ عدالت‌ واقعی‌ و ملموس‌ و نه‌ فقط سخن‌ گفتن‌ از عدالت‌ ــ آرزو و آرمان‌ و هدف‌ برنامه‌ریزی‌هاست‌، پس‌ باید هر پدیده‌ی‌ ضدعدالت‌ در واقعیات‌ کشور مورد سؤال‌ قرار گیرد.

Image result for ‫مرغ شکم پر‬‎

البته در چگونگی بروز چنین شرایطی مسئولین مقصر نیستند، بلکه ما مردم هم سهم به سزایی داریم چرا که نه تنها این افراد زرنگ را نهی از منکر نمی کنیم بلکه با حضور خود در مراسمشان آنها را تشویق هم می نماییم.
آیا تنها کرسی برای خدمت صادقانه به شهر در اتاق شورای شهر نصب شده است؟

آیا مردم باز هم فریب شعارها و ظواهر و جلسات و شام ها و وعده ها را خواهند خورد؟
ما باید بدانیم که خداوند در قرآن میفرماید :إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ خداوند برای قومی تغییر ایجاد نمی‌کند تا اینکه خودشان باعث تغییر شوند، ما نیز اگر خواهان شرایط مطلوبیم باید خودمان را تغییر دهیم.. .

انتظار می‌رود مردم و دعوت شدگان به این سفره‌ها به رفتار انتخاباتی کاندیداها نگاه کنند و یکی از ارکان تصمیم‌گیری‌شان رعایت کردن این مسائل باشد،که ما پیشنهاد می‌کنیم شام را میل کنید اما …..
و اما در پایان سوال این است این تخلف کاندیداها چگونه رصد می شود؟ مگر هر گونه تبلیغات زودهنگام کاندیداها ممنوع نیست!!!

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. سهراب گفت:

    آقای کاظم پور دوره ای شده که مردم کاندیداهاراگول می زنند وشام می خورندولی رای نمی دهند

  2. رای به شام گفت:

    چن نفر شام میدن؟ لطفا آدرس بدین

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president