آوای جنوب

پرواز معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ” جره ” / وصیت شهید طیب مسئولان را به زادگاهش کشاند+تصاویر

آوای جنوب

معاون عمرانیاستاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از مسئولان به زادگاه چمران کهگیلویه رفتند و در این مسیر مجبور به پرواز بر فراز رودخانه با استفاده از ” جره ” شدند.

به گزارش آوای جنوب سخنان امام جمعه سوق خطاب به مسئولان کل، در نماز عبادی سیاسی این شهر در تاریخ ۲۴ دی ماه ۱۴۰۰ در خصوص راه ارتباطی زیارتگاه شهیدطیب، آنها را به این منطقه کشاند.

امام جمعه سوق گفت: روستای موگر، روستای شهید طیب است؛ شهیدی که وصیت کرده بود مرا در روستای خودم دفن کنید تا شاید مشکلات مردم به این واسطه حل شود.

حجت‌الاسلام مهدی کیانی اصل با بیان اینکه مسئولان باید شرمنده وصیت شهید طیب باشند، اضافه کرد: متأسفانه روستای موگر بعد از چهار دهه بعد از شهادت هنوز جاده ارتباطی برای زیارت قبر این شهید و زادگاه آن وجود ندارد و مردم با جره «کلک» رفت و آمد می‌کنند.

در همین راستا معاون عمرانی استاندار، معاون راه شهرسازی استان، سرپرست راهداری و سایر مسیولان استانی و شهرستانی را به روستای موگر زادگاه شهید طیب رفتند.

معاون عمرانی استانداراستاندار گفت: ما همه مدیون شهدا هستیم و بحث جاده روستای شهید طیب و چند روستای دیگر که در این مسیر قرار داد به همت مسئولان در آینده رفع شود.

امام جمعه سوق نیز گفت: معاون عمرانی استاندار برای مشکل راه ارتباطی این روستا قول مساعد داد که از اعتبارات ۱۴۰۱ تامین اعتبار صورت پذیرد.

به رغم گذشت سال‌ها عبور و مرور از مارون زادگاه شهید طیب به سختی انجام می شود و بیش از ۲۰۰ هکتار زمین مستعد کشاورزی این منطقه که می تواند نقش بسزایی در توسعه کشاورزی شهرستان و استان داشته باشد کمترین استفاده از آن می شود.

باید منتظر ماند و دید آیا وصیت این شهید والامقام در دستور کار مسئولان استان کهگیلویه بویر احمد قرار می گیرد یا همچنان موگر در محرومیت خواهد ماند .

گفتنی است، دانشجوی شهید هدایت الله طیب یکی از شهدای شاخص کهگیلویه و بویراحمد است که دانشگاهش در فلوریدای آمریکا را رها کرد به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت و فروردین سال ۶۱ در عملیات فتح‌المبین به فیض شهات نائل آمد

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president