آوای جنوب

نگاه‌ سردسیری و گرمسیری در انتصاب‌ها برداشته شود/چگونه در گچساران و یاسوج پروژه هاتکمیل شده اما در کهگیلویه مانده است

آوای جنوب

امام جمعه جمعه دهدشت گفت: توقع این است استاندار محترم نگاه سخیف قومی، سردسیری و گرمسیری را از استان بردارد.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت اظهار داشت:تصمیم رهبر انقلاب برای منع ورود کالای کره‌ای مصداق عینی حمایت از کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی، اعتماد به جوانان و توجه به تولید داخلی است.مسؤولان حساسیت لازم را داشته باشند کالای استراتژیک در درون تولید شود.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: با شروع تحریم‌ها شرکت‌های کره‌ای فروش تجهیزات به ایران را ممنوع کردند در این شرایط شرکت‌های داخلی نیاز بازار را تأمین کردند امروز معنایی ندارد به کره یا ژاپن و… اجازه دهیم کالا وارد کنند.

امنیت عاریه‌ای نیست که دیگران تأمین کنند

وی بیانات رهبر انقلاب در جمع دانش آموختگان دانشگاه افسری را یادآور شد و با بیان اینکه اخراج امریکا از منطقه مهمترین دستاورد همه جانبه نیروهای مسلح ما است، اضافه کرد: جای امریکا در منطقه نیست باید به جای خلیج فارس در همان خلیج خوک‌ها مشغول شوند. نیاز نیست امنیت ما را تأمین کند.

وی اضافه کرد: نکته‌ای را هم به کشورهای منطقه بگویم از امریکا درس بگیرید چند کشور در این منطقه از امریکا سلاح وارد کردند نمونه آن عربستان که در مقابل موشک‌های نه چندان مقاوم یمن استقامت نکردند.

امنیت عاریه‌ای نیست قابل خرید و قرض نیست باید درون کشورها مشخص شود کشورهای اروپایی را ببینید علیرغم اینکه ناتو را هم دارند ولی باز احساس امنیت نمی‌کند چون امنیت واقعی نیست وقتی کشورهای اروپایی امنیت متکی بر دیگران دارند تکلیف کشورهای منطقه مثل امارات، عربستان و ترکیه و آذربایجان معلوم است.

خطیب نماز جمعه دهدشت نسبت به شیطنت‌های کشورهای منطقه هشدار داد و گفت: بهتر این است که آقایان احساساتی نشوند آبروی خود را بیش از این نبرند. به دوستان منطقه‌ای و همسایگان هم می‌گوییم در حد و قواره خود صحبت کنید.

وی با اشاره به اینکه رژیم غاصب صهیونیست که ادعا دارد ما برایتان امنیت حاصل می‌کنیم اگر این توانایی داشت در مقابل غزه و کرانه باختری ایستادگی می‌کرد، افزود: حد و اندازه شما مشخص است جمهوری اسلامی برای همسایگان امنیت ایجاد کرده و این مسئله اثبات شده است.

ابزار دیگران نشوید که برای شما خطرناک است

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر تأکید کرد: اگر کسی حواسش نباشد و به نیابت از دیگران بخواهد وارد جنگ با جمهوری اسلامی شود و تهدید کند نه اینکه کشورهای نیابتی را بلکه اربابان‌شان را جواب محکم، قاطع، کوبنده و پشیمان کننده خواهیم داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از رئیس جمهور بابت سفرهای استانی گفت: مصوبات خوبی در سفر هفته گذشته به استان شکل گرفت شهرستان کهگیلویه هم مصوبات خوبی دارد.

وحدانی‌فر با بیان اینکه اجرایی شدن مصوبات نیازمند مدیران فعال، خلاق، توانمند و کاربلد است، تصریح کرد: انتظار می‌رود تغییرات مدیریتی در استان به زودی ایجاد شود.

خطیب نماز جمعه دهدشت با اشاره به اینکه برخی از مدیران انگیزه برای کار کردن ندارند، گفت: تغییر رنگ دادن و التماس کردن برای ماندن خیلی مناسب نیست.

امام جمعه دهدشت خطاب به استاندار تأکید کرد: توقع این است نگاه‌های سخیف و ناپسند قومی قبیله ای و سردسیری و گرمسیری را از استان بردارید
انسان‌های ناتوانی که صرفا به پشتوانه مسایل سیاسی قومی برگزیده شوند منافع برای استان ندارند. چقدر این استان تاوان این مسائل غلط را بدهد؟

وحدانی‌فر با بیان اینکه کهگیلویه محروم نیست بلکه مظلوم است و ظرفیت‌های این شهرستان مورد توجه قرار نگرفته است، افزود: کهگیلویه زخم خورده سوء مدیریت‌هاست.

پرژه‌های کهنه و بی‌حاصل حاصل بی‌تدبیری‌هاست

وی یادآور شد: در این شهرستان پروژه‌هایی با قدمت تا ۲۰ سال وجود دارد که به نتیجه نرسیده است این‌ها حاصل بی تدبیری و نگاه غلط است.

وی از مسکن مهر به نمونه‌ای از این پروژه‌ها نام برد و گفت: پروژه مسکن مهر سال ۸۷ کلنگ‌زنی شد به غده سرطانی تبدیل شده است. پروژه‌ای که با گذشت ۱۴ سال هنوز در کارهای اولیه مانده است چه رهاوردی می‌تواند داشته باشد و مگر عمر مفید یک ساختمان چند سال است؟چطور در یاسوج و گچساران تکمیل شده در دهدشت رها شده است.

وحدانی‌فر بر ضرورت بکارگیری جوانان توانمند و متخصص تأکید کرد و گفت: فرماندار شهرستان انسان توانمند و پیگیری است اما در زمانی مسؤولیت گرفت که پایان عمر دولت بود.

مسؤولان در قیامت پاسخگوی زنان گوجه‌چین و جوانان سرگردان کهگیلویه باشند

وحدانی‌فر بیان داشت: برخی از مدیران استان و شهرستان بود و نبودشان فرقی نمی‌کند آقای استاندار توجه کند زخم‌های کهگیلویه عمیق است.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه با وجود رودخانه‌ها و زمین‌های مستعد دشت‌های شهرستان تشنه و بلا استفاده مانده است، اضافه کرد: قلب انسان به درد می آید زنان این شهر در وانت‌ها روانه شهرستان همجوار برای گوجه چینی می‌شوند مسؤولان در قیامت باید پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که با آبیاری زمین‌ها دهدشت غربی، دشت کلاچو زمینه اشتغال و تولید و رونق کشاورزی فراهم می‌شود اما نتیجه بی‌توجهی به این مسئله سرگردانی جوانان در دیگر استان‌ها و کارگری زنان در دشت‌های آباد استان‌های همجوار است.

امام جمعه دهدشت حکم رهبر انقلاب برای رئیس جدید صدا و سیما را یادآوری کرد و با اشاره به وظایف رسانه ملی گفت: صدا و سیما نیازمند تحول به معنای واقعی است اولین حرکت در تحول استفاده از مدیران توانمند و متخصص باشد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president