آوای جنوب

سیدناصر حسینی: نباید حق شما را گدایی کنیم/شما جوانان پای من باشید/من در کنار شما هستم اگر وبال گردن‌تان نباشم

آوای جنوب

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری آوای جنوب سید ناصر حسینی در بازدید از مناطق اتش سوزی ارتفاعات کوه خامی و نارک اظهار کرد: این درختان بی‌گناه که اینگونه می‌سوزند، منابع تولید، اکسیژن، خاک، خوراک دام و حتی انسان ، و در یک کلام آینده بشریت هستند که می‌سوزند، این‌ها می‌سوزند به همین سادگی، با یک غفلت، یک اشتباه یا خدای نکرده عمد.

وی ادامه داد: باید بدانیم اگر این درختان نباشند دیگر تولید نفت و گاز و پتروشیمی که کشور ما تقریبا با آن اداره می‌شود، به این سادگی نخواهد بود.

منتخب مردم گچساران و باشت افزود: اگر امروز کاری نکنیم فردا مجبوریم به خاطر کمبود اکسیژن و منابع طبیعی درِ چاه‌های نفت را هم گِل بگیریم.

حسینی تصریح کرد: ساده نیست این زیست گاه‌ها نیستند که بی‌صدا می‌سوزند و فریادی بلند نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه این ها تاریخ و تمدن ما و شماست که می‌سوزد، عنوان کرد: می دانم خیلی از شماها دلهایتان سوخته و غم از دست دادن میراث کهن خود را دارید اما به فضل خدا برنامه‌ای برای پیشگیری و سرکوب چنین بلایایی مدون خواهیم کرد و باید به همین منظور ایستگاه و ایستگاه‌های مختلفی راه‌اندازی شود تا دیگر شاهد این گونه مصیب‌ها نباشیم.

منتخب مردم گچساران و باشت گفت: ابتدا به خودم قول داده‌ام تا برای این معضل که یک دهه است به جان جنگل‌ها و زیست بوم‌ها، و زیست گاه‌های ما افتاده است فکری کنیم و چاره‌ای بیندیشیم.

حسینی ابراز کرد: از همین جا و از کنار درختانی که می‌سوزند، از کنار لانه‌ی پرندگان و وحوش که قاب تزئین شده‌ی خداوند در زمین هستند به رئیس محترم جمهور و مجلس شورای اسلامی و همکاران خودم در مجلس ندای ینصرنی سر می‌دهم.

وی گفت: هر آنچه به وسیله زبان و قلم می‌شد انجام دادم تا دردنامه دردناک‌تر نشود اما چون عزیزان یا به وعده‌های خود عمل نکردند، یا از نبود امکانات گفتند، میان شما آمدم، گرچه خودم یک پا ندارم اما جوانان دیارم پای من هستند و پشت من تا مظلومیت شما را به گوش همه برسانم.

نماینده گچساران و باشت افزود: شهر من هر ساله مخارج شهرهای بسیاری را تامین می‌کند.

حسینی گفت: شهر من هر ساله رفاه کسانی را فراهم می‌کند که حتی اکنون از سوختن دل‌های شما برای این طبیعت نیز احتمالا بی‌خبرند، باید به این بی‌عدالتی خاتمه داده شود و سهم شما و حق شما را گدایی نکنیم.

وی عنوان کرد: نیروهای مسلح بواسطه‌های مختلفی گرفتار امنیت کشور ما هستند اما باز هم آماده‌اند و من انتظار دارم بیش از به مدد ما بیایند.

منتخب مردم گچساران و باشت خاطرنشان کرد: از جوانان دیارم و کسانی که دل در گرو طبیعت این خاک دارند می‌خواهم همت کنند و مثل همیشه خود دست به کار شوند با هرآنچه می‌توانند.

وی با بیان اینکه من در کنار شما هستم اگر وبال گردن‌تان نباشم اظهار کرد: این میدان مهار اتش سوزی با میدان جنگ فرقی ندارد لیکن تفاوت میدان جنگ با این میدان با توجه به وسعت آتش سوزی به مانند یک به صد است.

وی ادامه داد: عملا شرایط چه از نظر نیروی انسانی نمی تواند مجموعه عظیمی از این آتش سوزی ها را مهار کند.

نماینده مردم گچساران و باشت گفت: هر دلی هر انسان آزاده ای دلش با سوختن این میراث عظیم بشری می سوزد هیچ دلی نیست با مشاهده این همه گستردگی آتش سوزی دلش به درد نیاید.

حسینی ابراز کرد: در حال حاضر بسیاری از مسوولان مانند یک سرباز آتش به اختیار در میدان نبرد با این آتش در میدان حاضر هستند.

وی عنوان کرد: فرماندار گچساران در این میدان لباس رزم بر تن پوشیده و چند روزی است وارد میدان شده است به گونه ای که کفش خود را به آن عزیزی که برای اطفا حریق به ارتفاعات آمده است اهدا می کند.

نماینده مردم گچساران و باشت ادامه داد: فرماندار باشت، شهرداران باشت و دوگنبدان، مدیران کل بحران، منابع طبیعی و محیط زیست و روسای دستگاه های مختلف اعم از جهاد کشاورزی، منابع طبیعی در این صحنه حضور فعال دارند و این بدان معنا است که مدیران کل در این مکان خود را مانند یک سرباز می دانند و افسر آتش به اختیار می دانند و به اندازه حد و توان خود برای مهار آتش جان می دهند.

حسینی تصریح کرد: از انجایی که شهرستان گچساران یک سوم نفت کشور را تولید می کند و ابر مخزن نفتی ایران در این شهرستان است و برخی از استان های کشور را چاق و فبره کرده است این شهرستان چرا این طبیعت را مجموعه خود نمی دانند و در آن روز خطر که برای میراث بشری اتفاق می افتد به این مسئله ورود نمی کنند.

منتخب مردم گچساران و باشت با تقدیر و تشکر از همه کسانی که برای مهار آتش سوزی ورود کردند، گفت: در این زمینه بیش از ۱۰۷ تماس به مسوولان داشته و بیش از ۷۰ نامه نوشتم و اکنون مدیرکل پشتیبانی نیروی مسلح به من گفت که به میدان بروم و از آنجا تماس برقرار کنید و هر آنچه را که لازم است مهیا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: آقای امیر حاتمی وزیر دفاع گفتند که فرمان منتخب نماینده گچساران و باشت حکم ابلاغ وزیر را دارد و هرآنچه که نیاز است برآورده خواهیم کرد.

حسینی اظهار کرد: لیکن برخی از نهادها و مجموعه هایی که توقع و انتظار می بود به این مسئله ورود و همکاری داشته باشند کم کاری کرده علی رغم قول هایی که داده بودند که من این کوتاهی ها آنها را از وزرا را در قالب سوال از آنها می خواهم که در مجلس پاسخگو باشند و از تریبون مجلس برای اتفاقی که افتاده از حیث عدم همکاری مسوولانی که قول دادند اما عمل نکردند در مجلس خواهم گفت.

وی خاطرنشان کرد: از تمامی کسانی که سنگ تمام گذاشتند قدردان زحمات آنها هستیم و امروز باید به جرات بگویم که تمام آنهایی که در مهار آتش بی ادعا و بی نام و نشان و با دستان خالی در میدان حضور داشتند درس بزرگی به تمام سیاسیون دادند و ثابت کردند که گفتمان آنها، گفتمانی از جنس حاج قاسم سلیمانی ها است و ما باید از همه آنها درس بگیریم چرا که مهارگران جریانات سیاسی و نگاه های قومی و قبیله ای را کنار گذاشته و برای مهار این آتش سوزی یک دل در کنار هم هستند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president