کد خبر : 9437
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 تیر 1394 - 5:40

نبود امکانات در روستاها عامل مهاجرت روستائیان به شهر گچساران است

نبود امکانات در روستاها عامل مهاجرت روستائیان به شهر گچساران است

رئیس شورای اسلامی شهرستان گچساران گفت: نبود امکانات در روستاها عامل اصلی مهاجرت بی‌رویه روستائیان به شهر گچساران است. آوای جنوب؛ محبوبه رضایی با اشاره به وضعیت نگران کننده مهاجرت روستاییان به شهر گچساران، اظهار داشت: به طور کلی علل مهاجرت روستاییان به شهر را می‌توان در سه علت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و طبیعی

رضاییرئیس شورای اسلامی شهرستان گچساران گفت: نبود امکانات در روستاها عامل اصلی مهاجرت بی‌رویه روستائیان به شهر گچساران است.

آوای جنوب؛

محبوبه رضایی با اشاره به وضعیت نگران کننده مهاجرت روستاییان به شهر گچساران، اظهار داشت: به طور کلی علل مهاجرت روستاییان به شهر را می‌توان در سه علت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و طبیعی کشاورزی خلاصه کرد که در این بین علل اقتصادی بیشترین تأثیر را داشته است.

وی با اشاره به اینکه در بین علل اقتصادی کمبود تسهیلات در روستاها و بیکاری بیشترین تأثیر را دارد، افزود: با ارائه امکانات مناسب و مطلوب به روستاییان می‌توان از روند مهاجرت آن‌ها به شهر جلوگیری کرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان گچساران بیان کرد: با ارائه امکانات و تسهیلات موردنیاز برای روستاها به ویژه با در نظر گرفتن انتظارات نسل جوان و ایجاد اشتغال در روستاها می‌توان از هجوم بی رویه مهاجرت به شهرها جلوگیری کرد.

رضایی تصریح کرد: نبود مراکز علمی و کمبود مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش به ویژه در مقطه متوسطه در روستاها از دیگر عوامل مهم مهاجرت روستاییان به شهر است.

وی به عوامل طبیعی و کشاورزی در مهاجرت روستاییان به شهر اشاره و عنوان کرد: یکی از راه‌های مناسب برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر، تهیه زمین و آب کافی و مطلوب برای قشر روستاییان است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان گچساران تأکید کرد: به‌طور قطع با ایجاد امکانات مطلوب در روستاها در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی می‌توان از روند مهاجرت روستاییان به شهرستان گچساران جلوگیری کرد.

رضایی گفت: مسئولان شهرستان باید همان گونه که به توسعه شهری در گچساران توجه می‌کنند، توسعه روستاها را نیز در برنامه‌های کاری خود قرار دهند.

وی توسعه روستاها در گچساران را عاملی بسیار مهم برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر دانست و افزود: به طور قطع توسعه روستاها نقش و تأثیر بسزایی در کاهش مهاجرت‌ها به شهر را دارد.تسنیم/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.