کد خبر : 7067
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 فروردین 1394 - 16:19

هشدار شورای سلامت نسبت به محصور نمودن منابع تامین آب دهدشت

هشدار شورای سلامت نسبت به محصور نمودن منابع تامین آب دهدشت

در نشست شورای سلامت بر پیگیری جدی محصور شدن منابع تامین آب شهر دهدشت تاکید شد. آوای جنوب؛  شیوع خبر غیرواقعی آلودگی آب دهدشت که روزهای اخیر در سطح شهر هیاهو به پا کرده بود باعث هوشیاری مسئولان شد. در نشست شورای سلامت که ظهر امروز به ریاست معاون فرماندار در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت

۱۳۹۴۰۱۳۰۰۰۰۴۸۹_PhotoLدر نشست شورای سلامت بر پیگیری جدی محصور شدن منابع تامین آب شهر دهدشت تاکید شد.

آوای جنوب؛ 

شیوع خبر غیرواقعی آلودگی آب دهدشت که روزهای اخیر در سطح شهر هیاهو به پا کرده بود باعث هوشیاری مسئولان شد.

در نشست شورای سلامت که ظهر امروز به ریاست معاون فرماندار در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شده بود موضوع منابع تامین آب شرب با حساسیت خاصی دنبال و راهکارهای ایمنی و سلامت آب، مورد بحث و تبادل‌نظر اعضای جلسه قرار گرفت.

مرتضی جلال‌منش در این نشست خواستار در دستور کار قرار دادن محصور شدن منابع تامین آب شد و گفت: هر چند شایعات پیرامون آلوده شدن آب صحت نداشت اما این موضوع تلنگری برای حفاظت هر چه بیشتر از آب است.

معاون فرماندار کهگیلویه با بیان این‌که کهگیلویه هم‌اکنون در بهترین دوران مدیریتی و فضای آرام سیاسی است، افزود: البته مشکلاتی در حوزه سلامت هم‌چنان وجود دارد که نیازمند ارائه راهکارهای مناسب است.

وی وضعیت کشتارگاه را قابل قبول ندانست و گفت: عدم حضور شهردار در چنین جلسه مهمی توجیه‌پذیر نیست در واقع حضور شهردار در جلسه حداقل برای ابراز همدردی لازم است که به خاطر عدم حضور شهردار نشست شورای سلامت بی‌نتیجه است.

نادر صفاری نیز مسئله آب را دغدغه کاری خود و همکاران به‌ویژه در چند روز گذشته خواند و با بیان این‌که شایعه سمی شدن آب نگرانی‌هایی را برای مردم ایجاد کرده بود، افزود: در واقع این شایعه زنگ خطر را برای اهمیت دادن به منابع آب به صدا درآورد.۱۳۹۴۰۱۳۰۰۰۰۴۸۷_PhotoL

رئیس شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه شکل‌گیری سه مصوبه شورای سلامت و یک مصوبه شورای تامین در این راستا را یادآور شد و تصریح کرد: متاسفانه چه در زمینه تامین آب و چه سلامت این مهم به عنوان یک موضوع دست آخر محسوب شده و چندان توجهی به آن نشده است.

صفاری با عنوان این‌که شعار «آب نباشد بهتر از این است که آب باشد ولی سالم نباشد» اهمیت سلامت آب را می‌رساند، تصریح کرد: موضوع آب شوخی نیست، به رغم تاکیدات مکرر اما تاکنون اهمیتی به مشکلات تامین آب قائل نشده است.

وی با تاکید بر این‌که تبعات متوجه کسانی است که همکاری نمی‌کنند بدون نام بردن از نهادها یا افراد ذی‌ربط گفت: شرکت آبفای شهری با وجود بحران اعتباری محصور کردن منابع تامین آب را در دستور کار قرار داده است.

صفاری با بیان این‌که امنیت منابع آب جای هیچ دغدغه‌ای نیست، افزود: مخازن نگهبان دارند و امکان دسترسی به مخازن آب از سوی افراد خاطی و مغرض وجود ندارد.

این مسئول درباره سلامت آب دهدشت این اطمینان را داد که عاری از هر گونه میکروب است و خاطرنشان کرد: چندین بار با حضور کارشناسان بهداشت محیط و اصحاب رسانه مخازن آب شست‌وشو و گندزدایی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.