آوای جنوب

کمک به زلزله‌زدگان سی‌سختی تنها از طریق مراجع رسمی/رسانه‌ها از تضعیف دستگاه‌ها بپرهیزند

آوای جنوب 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: کمک به مردم زلزله زده دنا تنها از طریق مراجع رسمی انجام شود.

به گزارش آوای جنوب از یاسوج، حسین کلانتری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه زلزله حادثه‌ای غیر مترقبه است، گفت: همواره خداوند را از بابت اینکه تلفات جانی نداشتیم شاکر هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مجموعه مدیریت بحران از همان دقایق اولیه زلزله علاوه بر امداد رسانی نسبت به پاکسازی محیط و راه اندازی اسکان اضطراری اقدام کردند، گفت: توزیع چادر و سایر اقلام مورد نیاز زلزله زدگان، پخش غذای گرم بین مردم و سایر خدمات همواره ادامه دارد.

کلانتری مهم‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور را بازسازی خانه‌های مردم برشمرد و افزود: ستاد بازسازی براساس مصوبه هیئت دولت امروز به صورت رسمی عملیات اجرایی ساخت خانه‌های زلزله زدگان را آغاز کرد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه ستاد بازسازی در ۵ شعبه مشغول به فعالیت است، بیان کرد: بانک اطلاعاتی از اسامی افرادی که خانه های آنها تخریب شده در یک سامانه ثبت شده است و مردم به صورت پیامکی برای تشکیل پرونده مطلع می شوند.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت مردم اصل اساسی و پایه ای در کار ما است، تاکید کرد: نباید ذهن مردم را از نیازهای اصلی به سمت نیازهای فرعی منحرف کرد.

کلانتری در بخش دیگری از سخنانش، گفت: هلال احمر و بنیاد مستضعفان به صورت قانونی و رسمی در قالب کمپین هایی نسبت به جمع آوری کمک های مردمی اقدام می کنند.

استاندار با اشاره به اینکه بخش زیادی از مردم و نهادها برای جمع آوری کمک ها تلاش می کنند، تصریح کرد: اما در این بین برخی در این وضعیت سوء نیت دارند که دستگاه قضا به جد این موضوع را پیگیری می کند.

کلانتری از مردم نوعدوست کشور و به ویژه استان خواست برای پیشگیری از تخلفات و سوءاستفاده کلاهبرداران، کمک های خود به زلزله زدگان استان کهکیلویه و بویر احمد را فقط در اختیار مراجع رسمی قرار دهند.

رسانه‌ها از تضعیف دستگاه‌ها بپرهیزند/ برنامه‌های سپاه فتح برای مردم مناطق زلزله‌زده سی‌سخت

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به رسانه‌ها توصیه کرد از تضعیف دستگاه‌ها بپرهیزند.

رسانه‌ها از تضعیف دستگاه‌ها بپرهیزند/ برنامه‌های سپاه فتح برای مردم مناطق زلزله‌زده سی‌سخت

همچنین ،سردار حمید خرمدل در جمع خبرنگاران توصیه‌ای برای خبرنگاران در این شرایط داشت و گفت؛ رسانه‌ها در اخبار و تحلیل‌ها مجموعه‌ها را تضعیف نکنند، خدای نکرده برجسته نشود که فقط سپاه کار کرده،در همان لحظات اولیه زلزله هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی پای کار بودند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به همراه استاندار اولین مسئولانی بودیم که وارد سی‌سخت شدیم، افزود : همین هلال احمری که چند نفر به عملکردش معترض هستند هر کاری از دستش برمی‌آمد انجام داد بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و همه دستگاه‌های پای کار بودند شاید دستگاهی فشار کار زیادی داشته باشد باید به آن دستگاه کمک شود نه اینکه تضعیف شود که این کار به مثابه خاموش کردن چراغ یک ماشین است.

وی با تاکید بر همکاری و تلاش همه دستگاه‌های اب، برق،گاز، مجموعه وزارت کشور و همه دستگاه‌ها و با اشاره به اینکه موردی ندارد خدمات برجسته شود اما تضعیف نشود، بیان کرد: سپاه در همه حال کنار مردم خواهد ماند.

مقام ارشد نظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جلسه‌ای با نماینده قرارگاه خاتم و فرستاده سردار سلامی برگزار و قرار شد قرارگاه سپاه  مسکن مددجویان کمیته امداد، بهزیستی را احداث کند که تاکنون ۱۳۰ خانوار مددجویی و ۵۰ خانوار بهزیستی شناسایی شده است.

سردار خرمدل با اشاره به اینکه مسئول جامعه پزشکی مسئول شناسایی بیماران خاص در روستاها شده گفت: بیش از ۷۵۰ نفر بیمار خاص در شهرستان شناسایی شده که تا روز شنبه بسته معیشتی و مقداری وجه نقد در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

فرمانده سپاه فتح بیان کرد: به باغات و تاسیسات کشاورزی شهر سی‌سخت خسارت وارد شده که جامعه مهندسی سپاه مامور شده تا روز جمعه آماری از خسارات باغات ارائه شود تا از اعتبارات سپاه، نهادهای حمایتی یا استاندار بازسازی انجام گیرد.

وی بیان کرد: برنامه‌های دیگری که برای مردم سی‌سخت داریم اینکه تا روز عید دو بسته معیشتی میان ۴ هزار خانوار سی‌سختی و روستاهای اطراف توزیع می‌شود.

مقام ارشد نظامی کهگیلویه و بویراحمد در پایان خاطرنشان کرد: موسسه مسکن بسیجیان چند روزی است که اینجا مستقر شده که به محض اعلام بنیاد مسکن، آمادگی دارند کار آواربرداری و انتقال نخاله‌ها را انجام دهند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president