آوای جنوب

عوام‌فریبی با شعار خلاف واقع تخفیف در فروشگاه زنجیره‌ای گچساران

در حالی که این روزها و در بدترین وضعیت شرایط بازار در جامعه به سر می‌بریم، گران فروشی در یک فروشگاه زنجیره‌ای گچساران آن هم با شعار همیشگی همواره تخفیف در گچساران مشهود است.

آوای جنوب:

در حالی که این روزها و در بدترین وضعیت شرایط بازار در جامعه به سر می‌بریم، گران فروشی در یک فروشگاه زنجیره‌ای گچساران آن هم با شعار همیشگی همواره تخفیف در گچساران مشهود است.

عوام‌فریبی با شعار خلاف واقع تخفیف در فروشگاه زنجیره‌ای گچساران

به گزارش آوای جنوب از گچساران، در حالی که این روزها و در بدترین وضعیت شرایط بازار در جامعه به سر می‌بریم مردم به دنبال آن هستند که بتوانند کالاهای خود را به قیمت مناسب تهیه نمایند.

از این رو و در این شرایط اقتصادی فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تبلیغات گسترده و ارسال پیامک سعی بر آن دارند تا بتوانند مردم را به سمت خود جلب نمایند.

این روزها قیمت مایحتاج مورد نیاز مردم سرناسازگاری با آنها دارد و هر روز شاهد روند صعودی قیمت ها هستیم به گونه‌ای که قیمت هر کالا در یک فروشگاه حتی با فروشگاه کناری تفاوت دارد و مردم را سردرگم کرده است اما آنچه در این میان آزار دهنده است عوام فریبی است که فروشگاه های زنجیره ای در پیش گرفته‌اند و به نظر می‌رسد مردم باید با دقت کافی و هوشیارانه وارد این فروشگاه ها شوند و فریب تبلیغات کاذب را نخورند.

اما آن چیزی که این روزها در فروشگاه های زنجیره‌ای مشاهده می‌شود این است که خریدار کالایی را در قفسه مشاهده می‌کند که روی اتیکت نصب شده قیمت اصلی را خط زده و قیمت تخفیف خورده آن درج کرده‌اند و مشتری هنگامی که تخفیف را مشاهده می‌کند آن را در سبد چرخدار خود در کنار کالاهای خود گذاشته و بی‌آنکه بداند چه کلاهی بر سرش رفته است با مراجعه به باجه حساب می کند و راضی به خانه می‌رود بی آنکه بداند نوشته تخفیفی که بر روی قفسه آن کالا بوده فریبی بیش نبوده است.به راحتی با مقایسه قیمت روی کالا و قیمتی که در فاکتور برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای درج می‌شود، می‌توان به میزان گرانفروشی این مجموعه‌های تجاری پی برد.

برای مثال روز گذشته وقتی با تخفیف مربای هویج روبرو شدم آن را برداشته و هنگامی که برای حساب به باجه رفتم مشاهده کردم هیچ تخفیفی ندارد وقتی اعتراض خود را به فروشنده گفتم عنوان کرد یادمان رفته است اتیکت را برداریم در حالی که این مورد را ۲هفته پیش نیز تذکر داده بودم و باید بپذیریم که این یک فریب است برای جلب توجه مشتریانی که بی آنکه بدانند هیچ تخفیفی به آنها داده نشده است و با خوشحالی فروشگاه را ترک می‌کنند.

 در این میان حضور و نظارت دقیق نهادهای ناظر مانند سازمان بازرسی و تعزیرات و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

نظارتی که خلا آن تاکنون مشهود بوده و ظاهرا ساز و کاری برای جلوگیری از تخلفات احتمالی وجود ندارد.

به گزارش  آوای جنوب این گونه تبلیغات دروغین و خلاف واقع در حالی است که رضا زیرایی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد تبلیغات خلاف واقع در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کهگیلویه و بویراحمد را رو کرد.

تخفیف‌هایی که از ۵ درصد شروع و گاه تا ۳۵ و یا ۴۰ درصد هم می‌رسد و هر خریداری را بر سر شوق و رغبت می‌آورد که خرید خود را همانجا انجام دهد.

اما بنا به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد وقتی که به دقت بررسی کنیم تخفیف ۴۰ یا ۳۰ و یا ۲۰ درصدی در کار نیست و بیش از ۵ درصد به مشتری تخفیف داده نمی‌شود.

رضا زیرایی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد این کار فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان را مصداق تبلیغات خلاف واقع می‌داند و می‌گوید پای دخل که حساب می‌کنند تنها ۵ درصد به مردم تخفیف می‌دهند که نوعی جرم و تبلیغات خلاف واقع است(اینجا).

 گزارش از علی‌مراد کاظم ‌پور

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president