کد خبر : 38239
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 آذر 1397 - 11:36

رئیس دانشگاه یاسوج: دانشگاه یاسوج وامدار هیچ گروه و جریان سیاسی نیست/برخورد با مدیرانی که وارد کار انتخاباتی شوند

رئیس دانشگاه یاسوج: دانشگاه یاسوج وامدار هیچ گروه و جریان سیاسی نیست/برخورد با مدیرانی که وارد کار انتخاباتی شوند

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: اولویت دانشگاه مسائل علمی است و ما وامدار هیچ گروه و‌ جریان سیاسی نیستیم.

آوای جنوب
رئیس دانشگاه یاسوج گفت: اولویت دانشگاه مسائل علمی است و ما وامدار هیچ گروه و‌ جریان سیاسی نیستیم.

احمد عریان در مراسم تودیع و معارفه نماینده نهاد رهبری در دانشگاه یاسوج به چهل سالگی انقلاب اشاره کرد و گفت: چهل سالگی انقلاب فرصت مناسبی است تا ارزیابی کنیم که چه کاری انجام داده‌ایم در آینده چه اقداماتی می‌خواهیم انجام دهیم هر چند که در این چهار دهه از زیرساخت‌های فرهنگی و دانشگاهی غافل شدیم.

وی با بیان اینکه گاهی مسائل کوچک در اثر بی‌توجهی به بحران بزرگی تبدیل می‌شوند، افزود: فوق برنامه‌ ها با مدیریت فرهنگی اجرا شود چرا که ناهماهنگی‌ها مشکلاتی را به وجود می آورد تساهل و تسامح در تعامل با حوزه فرهنگی و دانشجویی لازمه کار دانشگاه است.

وی حجاب و عفاف را دغدغه همه مسوولان نظام دانست و گفت: در این زمینه کار کارشناسی صورت گیرد تا جلوی حرمت شکنی‌ها گرفته شود

عریان به بافت استان و شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: تصور اولیه من این بود که جریان‌ها و گروهای سیاسی در استان حرف اول را می زنند اما اینجا قومی و قبیله ای و سرحد و گرمسیری بیش از ۸۵ درصد استان را تشکیل می‌دهند و باید دقت کرد این موضوعات در دانشگاه ایجاد نشود بلکه مسائل علمی دغدغه دانشگاه باشد و دفتر نهاد رهبری به عنوان نهاد پیشرو نباید این موضوعات را دنبال کند.

رئیس دانشگاه یاسوج در خصوص انتخابات در استان گفت: انتخابات در این استان مانند بقیه کشور نیست اینجا از مدت‌ها قبل لشکرکشی‌ها شروع می‌شود ما در دانشگاه وامدار هیچ قوم،جریان و گروه سیاسی نیستم و خود و دانشگاه را اسیر این چنین مسائلی نمی‌کنیم.

 این مسوول عنوان کرد: نامزدهای انتخابات می‌توانند به عنوان سخنران در قالب میزگرد و یا کرسی در بین دانشجویان حاضر شوند و به سوالات آنها پاسخ دهند اما کار انتخاباتی از سوی مدیران پذیرفتنی نیست و به شدت برخورد می‌شود، اگر مدیری می‌خواهد وارد عرصه انتخابات شود استعفا دهد.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: خط دادن به دانشجو زیبنده نیست و اساتید نباید به  دانشجو خط دهند.

عریان درپایان از بورسیه ۲۰۰  دانشجو با مشارکت بنیاد قلم چی خبر داد و گفت: ۱۰۰نفر از این دانشجویان را بنیاد و ۱۰۰ نفر دیگر را دانشگاه تقبل کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.