کد خبر : 36894
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 تیر 1397 - 9:18

از ضرورت پروانه‌دار شدن موکب‌ها در گچساران تا کسب رتبه نخست کشوری

از ضرورت پروانه‌دار شدن موکب‌ها در گچساران تا کسب رتبه نخست کشوری

رئیس ستاد عتبات عالیات گچساران گفت: سال گذشته تعداد ۶۷۰هزار وعده غذایی در بین زائران اربعین حسینی در موکب‌های گچساران توزیع شد.

آوای جنوب
رئیس ستاد عتبات عالیات گچساران گفت: سال گذشته تعداد ۶۷۰هزار وعده غذایی در بین زائران اربعین حسینی در موکب‌های گچساران توزیع شد.
http://fgachsaran.kb-p.ir/Portal/picture/?295992/0006001

صبح امروز نشست برگزاری ایجاد موکب و پذیرایی  از زائران اربعین حسینی با حضور فرماندار، رئیس ستاد عتبات عالیات گچساران و دیگر مسوولان شهرستانی در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

 در این نشست سید اکبر علیزاده  اظهار کرد: ستاد عتبات عالیات در شهر گچساران در سال گذشته به صورت رسمی شروع به فعالیت کرده است.

 وی  با بیان اینکه تعداد ۱۰ موکب در سراسر شهرستان گچساران جهت پذیرایی از زائران اربعین حسینی در این ایام فعالیت دارند، گفت: موکب‌های شهرستان گچساران از روستای بید زرد تا روستای خیرآباد در مسیر جاده اصلی قرار گرفته است.http://fgachsaran.kb-p.ir/Portal/picture/?295991/0006004

 رئیس ستاد عتبات عالیات گچساران اظهار کرد: ۱۰ موکب ایجاد شده در سطح شهرستان  در جهت خدمت‌رسانی به زائرانی که از استان‌های مرکزی، شرقی، غربی و زائرانی که از خارج کشور برای زیارت امام حسین(ع)   از این شهر عبور می‌کنند، خدمات مطلوبی را ارائه می‌دهند.

 علیزاده با اشاره به اینکه این موکب‌ها از سوی کمک‌های مردمی، ادارات و نهادها تامین می‌شوند، ابراز کرد: سال گذشته تعداد ۹۸ هزار نفر زائر اربعین حسینی در موکب‌های این شهرستان اقامت داشته‌اند.

 وی افزود: همچنین سال گذشته تعداد ۱۲۸ هزار وعده صبحانه، ۱۱۰ هزار وعده ناهار، ۲۸۶ هزار میان وعده و تعداد ۱۴۶ هزار وعده شام از سوی این موکب‌ها در بین زائران اربعین حسینی توزیع شده است.http://fgachsaran.kb-p.ir/Portal/picture/?295990/0006003

 این مسوول  بیان کرد: سال گذشته به دو طریق به موکب‌های اربعین حسینی کمک شد یکی از سوی نذورات مردمی و دیگری از سوی ادارات و نهادها که زیرساخت‌های این موکب‌ها از جمله برق، آب وگاز  تامین شده‌اند.

 علیزاده با بیان اینکه ارائه خدمات به موکب‌ها باید به صورت عادلانه باشد، گفت: ادارات و نهادها  خدماتی را می‌خواهند ارائه دهند باید قانونمندتر و در چارچوب دستور و فرامین فرماندار به این موکب‌ها ارائه شود.http://fgachsaran.kb-p.ir/Portal/picture/?295988/0006006

 رئیس ستاد عتبات عالیات  گچساران در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به دستور ستاد عتبات عالیات در کشور در زمینه اینکه موکب‌ها  برای فعالیت باید دارای پروانه ومجوز  داشته باشند، ابراز کرد: پرونده‌دار کردن موکب‌ها اربعین حسینی مورد تأکید است که موکب‌ها باید حتما مجوز داشته باشند تا بتوانند فعالیت خود را انجام دهند.

 علیزاده خاطرنشان کرد: شهرستان گچساران دارای ۱۰ موکب که از این تعداد ۶ موکب دارای مجوز موقت و تعداد ۲ موکب  در حال اخذ مجوز و پروانه هستند.

وی ادامه داد: در سالجاری تعداد ۶ مورد برای ایجاد موکب در این شهرستان نام‌نویسی کرده‌اند.http://fgachsaran.kb-p.ir/Portal/picture/?295986/0006005

رئیس ستاد عتبات عالیات گچساران افزود: از مجموع تعداد ۱۰ موکب ایجاد شده برای پذیرایی و خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی تعداد ۴ موکب تمام وعده، ۴ موکب تنها میان وعده غذایی و تعداد ۲ موکب  صبحانه و میان وعده به زائران امام حسین در این ایام توزیع می‌کنند.

فرماندار گچساران خبر داد
کسب رتبه نخست کشوری موکب های گچساران در ارائه خدمات به زائران اربعین
فرماندار گچساران از کسب رتبه نخست کشوری موکب های گچساران در زمینه ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در طول مسیر به مرز شلمچه در سال گذشته خبر داد.

نشست برگزاری ایجاد موکب و پذیرایی  از زائران اربعین حسینی با حضور فرماندار، رئیس ستاد عتبات عالیات گچساران و دیگر مسوولان شهرستانی در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

 در این نشست فرماندار گچساران با  بیان اینکه شهرستان گچساران روزگاری در دوران ۸ سال دفاع مقدس معبر شهدا و رزمندگان بوده است، اظهار کرد: با توجه به ویژگی و موقعیت جغرافیایی شهرستان گچساران  هر ساله  زائران زیادی  برای زیارت  امام حسین (ع) و شرکت در همایش پیاده‌رویی حسینی از این شهر عبور می‌کنند.

وی ادامه داد:  به دلیل ازدیاد زائران امام حسین(ع) در اربعین، زائران بسیاری از افسا نقاط کشور از شهرستان گچساران برای رسیدن به مرز شلمچه از این شهرستان  عبور می‌کنند.

 رحیمی تصریح کرد: در سال گذشته تعداد ۹۸ هزار نفر زائر اربعین حسینی در موکب‌های این شهرستان اقامت داشته‌ که خدماتی از جمله خدمات پذیرایی، تغذیه، ارائه بسته‌های فرهنگی به زائرین اربعین حسینی(ع)  ارائه شد.

فرماندار گچساران در ادامه افزود: در سال گذشته  در موکب طریقه الکربلا  که وابسته به هیئت رزمندگان گچساران است به ۱۶۰ هزار نفر خدمات ارائه شده است.

 فرماندار گچساران  با بیان اینکه این موکب  به مدت ۲۰ روز در این ایام برپا است، گفت: اقلام مصرفی مازاد  به مبلغ ۶۰ میلیون تومان  که توسط مردم و نهادها در جهت پخت و پز و  ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی به این موکب  داده شده بود  به زلزله زدگان  کرمانشاهی  اهدا شد.

 رحیمی گفت: همچنین در سال گذشته دو اکیپ ۶ نفره نیروی انتظامی  در جهت ایجاد امنیت  در موکب‌ها مستقر بوده است.

 بالاترین مقام اجرایی گچساران  خاطرنشان کرد: شهرستان گچساران در سال گذشته به نسبت دیگر موکب‌های ایجاد شده در کشور  رتبه نخست  را در زمینه ارائه خدمات در طول مسیربه مرز شلمچه به زائران اربعین حسینی کسب نموده است.

 وی برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی در موکب‌ها به  ایجاد ۴ کمیته تخصصی  در زمینه امنیتی، انتظامی،  کمیته مشارکت‌های مردمی،  کمیته بهداشت و کمیته حمل و نقل  تاکید کرد.

 فرماندار گچساران  در ادامه با اشاره به کمک از سوی اداره اوقاف گچساران به موکب‌های گچساران گفت:  سال گذشته مبلغ ۱۳۰ میلیون ریال از سوی اداره اوقاف که مبلغ ۳۰ میلیون ریال آن  در جهت کمک به احداث موکب شلمچه پرداخت شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.