آوای جنوب

اقدام خداپسندانه مسوولان شرکت نفت و گاز گچساران در کمک به کمپ ترک اعتیاد بانوان

,مسوولان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در راستای کمک به مرکز کمپ بهبودی اقامتی ترک اعتیاد فرشتگان ویژه بانوان در این مرکز حضور یافتند.
آوای جنوب
,مسوولان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در راستای کمک به مرکز کمپ بهبودی اقامتی ترک اعتیاد فرشتگان ویژه بانوان در این مرکز حضور یافتند.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، مرکز ترک اعتیاد بانوان شهرستان گچساران تنها مرکز ترک اعتیاد استان کهگیلویه و بویراحمد است که بعد از تاسیس این کمپ در شهر یاسوج به دلیل قرار گرفتن شهرستان گچساران در محورهای مواصلاتی شهرهای جنوب،  کمپ ترک بانوان از سال  ۹۵به شهرستان گچساران  انتقال داده شد.

 در پی با خبر شدن مهندس علی کردلو  مدیر خدمات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران  از  وجود مشکلات در کمپ اعتیاد بانوان گچساران  و طی هماهنگی‌هایی که وی با  مهندس صیدالی مدیرعامل شرکت بهر‌برداری نفت و گاز گچساران  به جهت  حضور وی  و  بازدید از این کمپ صورت گرفت وی نیز مشتاقانه آماده هرگونه همکاری با این کمپ شد.

 در ادامه مدیرعامل نفت گچساران  به همراه  مدیر خدمات،  رئیس روابط عمومی، رئیس حراست شرکت نفت و  رئیس دفتر مدیرعامل  به همراه  رئیس بهزیستی گچساران و هماهنگی و همکاری مهراندیش گچسارانی نرگس احمدپور از تنها کمپ ترک اعتیاد بانوان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان گچساران  بازدید به عمل آوردند.

مدیرعامل  شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران  در بازدید از این کمپ با بیان اینکه کمک به چنین بخش‌هایی کمک به جامعه است، اظهار کرد: با توجه به این که این مرکز  به عنوان تنها کمپ ترک اعتیاد بانوان در استان است و با توجه به پذیرش بیماران  از پنج استان همجوار  امیدواریم بتوانیم امروز قدمی مثبت در این ماه مبارک در کمک به پاکسازی خانواده‌ها  برداریم.

وی افزود: خدا را شاکریم که در چنین ایام مبارکی توفیق حضور در مکانی به من و همکارانم دست داد و از مهندس کردلو مدیر خدمات نفت گچساران که الحق و الانصاف در همه‌ امور خیر پیشقدم است تشکر کنم.

صیدالی در ادامه با تقدیر و تشکر از مسوول کمپ ترک اعتیاد بانوان بیان کرد: کمال سپاس را دارم که این مرکز راجهت رفاه حال بانوانی که باید گفت به نوعی بیمار وآسیب دیده هستند  درمان و مدیریت می‌کند.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت:  انسان باید بتواند در چند صباحی که در این دنیا است با انجام کار ولو برای کسب درآمد هم باشد آن زحمت برای خدمت به جامعه باشد  تلاش کند.

وی اذعان کرد: و سپاس بیکران بابت وجود بندگانی که اگرسمت کاری می‌روند که خیروبرکت جامعه وخلق خدا در آن باشد رضایت خدا را  جلب می‌کنند.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران  با اشاره به کمپ ترک اعتیاد بانوان ابراز کرد: مسوولیت نگهداری چنین انسانهایی کارساده‌ای نیست،  فرد معتاد به نوعی یک بیماراست که اراده‌ای از خودش دربرخی رفتارها را ندارد و تیمارکردن این افراد وبهبودی بخشیدن به روح  و روانشان کاری بس پسندیده است.

صیدالی با بیان اینکه در جامعه امروزی مشکلات و گرفتاری‌های زیادی وجود دارد  که موجب فراموشی برخی امور شده است، عنوان کرد: گاهی افراد مسوول به واسطه مشغله برخی امور را فراموش می‌کنند که باید در جامعه افرادی باشندکه به مصداق امربه معروف ونهی ازمنکر عمل کنند  و توجه خاص به آموزه‌های دینی و ادراک کامل رفتاری نیاز ما را به هم نوع در توجه به هم دیگر را بی‌نیاز می‌کند.
وی افزود: اگر گوشه‌ای از شهر ماجوانی معتاد باشد نبایدهیچ کدام از ما آرامش داشته باشیم  زیرا این  فرد معتاد  خانواده و فرزندانش را  گرفتار وضعیتی اسفبار می‌کند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران  بیان کرد: بیکاری و وضعیت کنونی جامعه ما هشدار دهنده است و جامعه را در یک وضعیت  انفجار قرار داده است و  باید هوشیار باشیم  و آسیبهای اجتماعی را مرتفع نمایم.

وی با بیا اینکه  اگراراده کنیم،  می‌ توانیم کارهای بسیاری در جامعه را انجام دهیم، خاطرنشان کرد: مجموعه‌ی خوشنام نفتی‌های گچساران برای گلریزان گچساران کار بزرگی رارقم زدند.

 صیدالی تصریح کرد: ظرف سه روز اطلاع رسانی  قریب بر ۹۰میلیون تومان توسط کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران  کمک جمع آوری شد، که مبلغ  ۳۰ میلیون تومان  به خانواده‌های زندانی ها اهدا شد و ما بقی جهت آزادسازی زندانیان هزینه شد.

این مسوول  تاکیدکرد:  در مجموعه نفت امکاناتی وجود دارد که اگر درست برنامه‌ریزی شود  هم می‌توان رضای خدا و  بندگان خداراجلب نمود.

 در ادامه این بازدید مهندس  علی کردلو گفت: همتتان ر ابرای ایجاد مکانی  بزرگتر جزم کنید و هر کاری که از سوی نفت بتوان انجام داد، دریغ نخواهیم کرد.

مدیرخدمات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ادامه داد: احساس تعلق و امید در بیماران معتاد به مرکزی که امکانات خوبی دارد این امکان را می‌دهدکه رجوع کنند و اقدام جهت پاکی داشته باشند.
وی افزود: به تناسب جمعیتی که احتمال اعتیاد آنها تخمین زده می‌شود چندعلت را جهت عدم رجوع به مراکز ترک اعتیاد را باید پیگیر باشیم  که یکی همان فرهنگ دور از اجتماع فامیلی ودر بی‌خبری ماندن ترک اعتیاد افراد است که گاهی به شهرها واستانهای اطراف مراجعه می‌کنند و دیگری نبود امکانات کافی است که باید درصورت مورد دوم آن را تا حد امکان اصلاح نمود.

 در ادامه این بازدید مهندس علی جعفری دیزگانی اظهارکرد: باید برای بهبودیافتگان  از این بلا خانمان‌سوز  مراکزی جهت تقویت و اشتغال این افراد به وجود آورد.
رئیس روابط عمومی گچساران  افزود:  افراد معتاد بعد از پاکی  نیاز به توجه جامعه، ایجادشغلی متناسب باروحیات کاری وی، فرهنگ سازی جامعه برای جذب بیمار رهاشده از اولویت‌های واجب است که توجه هرمسوول را به این را موضوع  می‌طلبد.
در ادامه این نشست کبری محمدی، مسوول کمپ ترک اعتیاد بانوان عنوان کرد:  بانوان معتاد شهرستان گچساران که هم اکنون در کمپ ترک اعتیاد به سر می‌برند   اولین و دومین ماده مخدر مصرفی آنها هروئین و شیشه  بوده است.

وی اذعان کرد: سومین ماده مخدر که بانوان معتاد از آن استفاده می‌کردند ماده مخدر تریاک بوده است.

 محمدی با بیان اینکه کمپ بهبودی اقامتی ترک اعتیاد فرشتگان ویژه بانوان،  تنهاکمپ ترک اعتیاد این قشر در استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان گچساران است، گفت: بسیاری از بانوان معتاد از استان‌های جنوبی همجوار به این کمپ مراجعه می‌کنند.

مسوول کمپ ترک اعتیاد بانوان شهرستان گچساران  عنوان کرد: در سه ساله اخیر تعداد۲۵۰ بانوی معتاد از پنج استان همجوار  برای بهبودی و پاکی  در این کمپ اقامت داشتند.

محمدی گفت: در یک سال گذشته ۸۰ زن معتاد در این کمپ بستری و بهبودی خود را بازیافته‌اند که ۲۰ نفر از آنان در شهرستان گچساران سکونت دارند.

وی سایر زنان معتادی که در کمپ بهبودی اقامتی ترک اعتیاد فرشتگان گچساران ویژه بانوان بستری و بهبودی می یابند را متعلق به استان های بوشهر، فارس، کرمان، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد برشمرد.

 مسوول کمپ ترک اعتیاد بانوان گچساران با بیان اینکه هزینه ماهانه هر زن معتاد ۴۵۰ هزار تومان است، ابراز کرد:  دوره  درمان هر فرد معتاد در کمپ یک ماهه است.

 وی با اشاره به اینکه  زنان معتاد  به طور داوطلبانه و برای بهبودی  در این کمپ حضور می‌یابند، گفت: برنامه های متنوعی از جمله  برنامه‌های  ورزشی، فرهنگی، صحبت کردن  و حضور دکتر روانشناس و آب درمانی است که زیر دوش آب ولرم برای رهایی آنان از این پدیده شوم اجرا می‌شود.

 محمدی گفت: فعالیت کمپ بهبودی اقامتی ترک اعتیاد فرشتگان ویژه بانوان از سال ۱۳۹۴ شروع و تاکنون توانسته گام‌های مثبتی برای ترک اعتیاد زنان معتادی که به این کمپ مراجعه می کنند، بردارد.

 به گزارش  خبرگزاری فارس ، در این بازدید مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران مبلغ پنج میلیون تومان وجه نقد جهت رفع بدهی مالی کمپ ترک اعتیاد بانوان شهرستان گچساران به مدیریت کمپ اهدا نمود و دستور تجهیز امکانات میز وصندلی و کابینت برای آشپزخانه مرکز ترک اعتیاد را در اولویت کاری این مرکز قرار داد.

 گفتنی است،  پس ازپایان این دیدار جهت افطاری بیست بیمار پاکی این مرکز ضیافت افطاری  از سوی رئیس روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در نظر گرفته شد.

 لازم به ذکر است، با پیگیری‌های مهراندیش و نویسنده گچسارانی نرگس احمدپور  اولین دیدار رسمی مسوولان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با کمپ  بهبودی اقامتی ترک اعتیاد فرشتگان ویژه بانوان صورت گرفت.

 گزارش از سمیرا نصاری

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. غضنفریان گفت:

    چه میکنه این کردلو !!!!

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president