کد خبر : 36489
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1397 - 11:14

استوار در مراسم خداحافظی اش از علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد: انتظار قدردانی ندارم اما انتظار همکاری داشتم

استوار در مراسم خداحافظی اش از علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد: انتظار قدردانی ندارم اما انتظار همکاری داشتم

معاون سابق علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد که طی مراسمی جای خود را در معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به امین‌الله بابویی داد، از عملکرد ۱۵ ماهه خود در این مسئولیت دفاع کرد.

آوای جنوب

معاون سابق علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد که طی مراسمی جای خود را در معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به امین‌الله بابویی داد، از عملکرد ۱۵ ماهه خود در این مسئولیت دفاع کرد.

به گزارش آوای جنوب از یاسوج، رحیم استوار در روز تودیع خود در دفاع از عملکردش آورده است؛

 هدف از این نوشتار و اشاره به عملکرد معاونت توسعه مدیریت این است که اولا بگوییم باکمال افتخار پاسخگو هستیم و دانستن عملکردمان را حق همه ذی‌نفعان خود می‌دانیم و گرنه فقط به انجام وظیفه پرداخته‌ایم.

دوما” در راستای حفظ صداقت و امانتداری اخلاق مداری، آنچه انجام شده بود را به حساب خود نگذاشتیم و آنچه انجام داده‌ایم ، به کارنامه دیگران منظور نشود.

این نوشته مختصر حاصل ۱۵ ماه تلاش همکاران ما در حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با رهبری، ارشادات و حمایت‌های ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج جناب آقای دکتر ایلامی و حمایت‌های بعضی از اعضای هییت رییسه دانشگاه است.

معاونت توسعه مدیریت و منابع به عنوان موتور محرکه دانشگاه، کار صحیح و بی وقفه در راستای اهداف سازمان را وظیفه خود می‌دانست لذا توقع تشکر و قدردانی ویژه نبوده و نیست .

همیشه این نامهربانی‌ها مرسوم بوده که کسانی که بیشترین تلاش و تعصب را برای توسعه و عدالت و صداقت دارند به دلیل اعمال قانون و عدالت، بیشتر مورد تخریب و بی‌مهری قرار می‌گیرند.

خدا را شاکرم که با وجود مشکلات و موانع داخلی و خارجی موجود می‌توانم گوشه‌ای از خدمات و عملکرد‌های مدیران و پرسنل کوشا، صدیق و زحمتکش این حوزه را با افتخار اعلام کنم.

در ستاد معاونت:

– بازیابی و حفظ جایگاه و منزلت معاونت توسعه مدیریت ومنابع

– تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه که در اجلاس مشترک دانشگاهها مورد تقدیر قرار گرفت.

– پیشرفت برنامه عملیاتی دانشگاه از ۶ درصد در شروع مسولیت به ۸۰ درصد در طی یکسال

– راه‌اندازی کمیته مشورتی تحقیق و توسعه و زیر کمیته‌های مرتبط نظیر کمیته صرفه جویی و خرید / عمرانی و املاک. افزایش درامد و کاهش هزینه

– تعیین و برآورد و مستندسازی کلیه املاک با قابلیت تجاری دانشگاه در راستای برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال ۹۶ و ۹۷ کشور.

– کسب نمره نخست پرتال معاونت توسعه در کل دانشگاه (از ۴۶ به ۱۴۷)

در حوزه مدیریت بودجه ومالی :

بالاترین میزان رشد اعتبارات بودجه‌ای در سال ۹۷ دانشگاه در بین کلیه دانشگاههای علوم پزشکی کشور (۸/۱۷در صد)

– تامین اعتبار جهت پرداخت کلیه مطالبات حقوق ومزایای پرسنلی شامل ماموریت، اضافه کار ،حق مسکن ،حق لباس. مهد کودک و حق سنوات سالیانه نیروهای قراردادی در بخش بهداشت و واحدهای ستادی که اعتبارات آن از محل ستاد دانشگاه تامین می‌گردد .

– مبادله تفاهم نامه فی مابین ستاد و کلیه واحدهای دانشگاه به منظور انظباط مالی هرچه بیشتر و بهتر و عدالت در تخصیص و توزیع اعتبارات

– تشکیل کمیته صرفه جویی و خرید / راه اندازی ستاد راهبردی اموردرامد و تامین مالی دانشگاه

– کمک به اعتبارات بخش بهداشت در حوزه حقوق طرح وحاشیه شهر و پزشک خانواده به منظور پرداخت مطالبات اخرسال ۹۶ به مبلغ ۳/۴ میلیارد تومان

– کمک به پرداخت هزینه‌های بخش اموزش، دانشکده‌ها ومعاونت دانشجویی، علیرغم اینکه واحدهای فوق اعتبار هزینه‌ای سایراز ناحیه سازمان برنامه و بودجه کشور دراختیار ندارند.

– رایزنی و دریافت ۳۲ میلیارد اعتبار در پایان سال ۹۶ که در تاریخ دانشگاه این مقدار مانده مصرف نشده بی سابقه است.

– جذب اعتبار مازاد بر اعتبار پیش بینی شده عمرانی به مبلغ ۷ میلیارد تومان

– تخصیص ۸۰۰ میلیون تا ۱۲ میلیارد ریال در اردیبهشت سال جاری به دانشکده‌های تابعه که این مبلغ و در این موقع سال که هنوز تخصیص داده نشده است اقدام بزرگ و نادری هست.

– حمایت مالی مستمر از بیمارستان بی بی حکیه به مبلغ بیش از یک میلیارد تومان تا کنون

– هماهنگی پرداخت همزمان حقوق کلیه نیروهای طرحی وتبصره چهار بیمارستانها ومراکز بهداشت که از محل درامد اختصاصی پرداخت میشد(از اول اردیبهشت ماه۹۷). حقوق ماهیانه را با تاخیر گاها شش ماهه دریافت می کردند

– مستند سازی املاک دانشگاه از ۴۳ در صد به ۹۰ در صد

در حوزه مدیریت و توسعه منابع انسانی و تشکیلات و تحول اداری:

– اخذ مجوز بکار گیری۷۰۰ نفرنیروی بهداشتی و درمانی و خدماتی.

– برگزاری ازمون عمومی و تخصصی برای بکارگیری نیروهای شرکت خدماتی برای اولین بار.

_ سامانه ای کردن اکثر فعالیت‌های مدیریت نیروی انسانی ( ماموریت، نیروهای طرح، حضور وغیاب ،بازنشستگی،استخدام ، کارگزینی صدور احکام و ارتباط مستقیم با سیستم حسابداری، که تغییرات بسیار زیادی را درزمینه سرعت گردش عملیات ،دقت وانضباط بیشتر وبهتر را بوجود اورد.

– برنامه‌ریزی نیاز سنجی دقیق نیروی انسانی در کلیه بیمارستانها ومراکزبهداشت

– پی‌گیری به منظور تبدیل وضعیت نیروها

– مهندسی مجدد چارت سازمانی دانشگاه تا سطح بیمارستان ها جلوتر از برنامه اعلام شده وزارت به نحوی که فقط منتظر دستورالعمل وزارت برای جاریزی و تکمیل چارت شبکه های بهداشت و درمان می باشیم.

در حوزه مدیریت پشتیبانی وامور رفاهی :

– ساماندهی کمیته مسکن

– . ساماندهی مسکن متخصصان.

– ساماندهی حاملهای انرژی

– سامانه خریدکالا و خدمات

– فعال‌سازی سامانه مناقصه و برون سپاری و بروز کردن معاملات و خرید که به تبع آن برگزاری مناقصات به روش قانونی انجام می‌گیرد.

– برنامه‌ریزی جهت رفاه کارکنان در زمینه ورزش، سفرهای زیارتی، سیاحتی

– پرداخت وام و بیمه تکمیلی

– .برنامه‌ریزی و تشکیل کمیته زنجیره خرید کالا و خدمات به منظور متمرکز نمودن خرید‌ها با توجه به دستورالعمل وزارتی

در حوزه مدیریت توسعه منابع فیزیکی وامور عمرانی:

در این دوره دانشگاه در بحث عمرانی وارث پروژه های کلنگ خورده‌ای بود که با تدبیر و پیگیری از ۸۰ پروژه در دست اجرا که میانگین پیشرفت ۱۸ درصد داشت پس از ۱۵ ماه به ۷۵ درصد رسید که از نظر کمی و کیفی از زمان تاسیس دانشگاه تاکنون بی‌سابقه بوده و در صورت ادامه این روند از آخر خرداد سال جاری تا اول مهر ۹۷ همه پروژه‌های استانی به بهره‌برداری می‌رسند.

_ همچنین بزرگترین پروژه‌های تاریخ دانشگاه در این دوره اجرا و در همین دوره هم به بهره‌برداری خواهد رسید (دانشکده پرستاری و مامایی با هفت هزار متر مربع، بیمارستان بهمئی با بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع، دانشکده دندانپزشکی با سه هزار متر مربع، کلنیک‌های یاسوج، گچساران و دهدشت به ترتیب با ۵۵۰۰ ، ۲۰۰۰و ۲۰۰۰ متر مربع در کنار ۵۵ پروژه بهداشتی و اورژانس دهدشت جمعا با هفده هزار مترمربع (هر سه کلنیک اورژانس دهدشت تا آخر خرداد بهره‌برداری خواهند شد)

پروژه‌های اتمام یافته و در دست اجرا دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد

تعداد کل پروژه های عمرانی : ۸۴ مورد

پروژه های اتمام یافته : ۳۲ باب (۳۸%)

پروژه های قابل بهره برداری تاخرداد ۹۷ : ۲۱ باب (۲۵%)

پروژه های قابل بهره برداری تا شهریور ۹۷: ۱۰ باب (۱۲%)

پروژه های قابل بهره برداری تا بهمن ۹۷: ۱۲ باب (۱۴%)

پروژه های قابل بهره برداری سال ۹۸: ۹ باب (۱۱%)

– احداث وتکمیل وراه اندازی ۳۲ پروژه عمرانی شهری و روستایی در این مدت .

_ کمک به راه اندازی بیمارستان بی بی حکیمه.

– انعقاد تفاهم نامه و اجرای ۱۰ پروژه عمرانی در مناطق محروم با بنیاد خیریه برکت و ۳ پروژه

عمرانی با بسیج سازندگی سپاه پاسداران.

– برنامه‌ریزی به جهت عدم تعطیلی کلیه پروژه‌های عمرانی به طوریکه تقریبا هیچ پیمانکاری صورت وضعیت پرداخت شده ندارد.

– پرداخت آخرین صورت وضعیت پیمانکاران پروژه های عمرانی در اخر ماه اردیبهشت سال جاری.

راه‌اندازی دو پروژه مهم و کاملا تعطیل دانشگاه (زایشگاه امام سجادع و آسانسور بیمارستان امام سجاد ع ) بصورت امانی با پیشرفت فیزیکی ۷۸و ۱۰۰ درصد.

در بخش بودجه عمرانی، جذب ۱۱میلیار تومان تخصیص بصورت اسناد خزانه اسلامی در فروردین ۹۶

– پیگیری و جذب اعتبار از ۸۰۰ میلیون تومان به۹/۸میلیارد تومان از اعتبارات استانی

– مصوب نمودن تمامی پروژه‌های عمرانی به پروژه های استانی

– آماده نمودن پیش نویس ۷۳ فقره موافقت نامه جهت مبادله از طرحهای استانی.

– اختصاص ۶میلیارد تومان از درامد اختصاصی عمرانی در جهت تکمیل راه‌اندازی و تکمیل دو پروژه مهم ملی سلف سرویس دانشجویی و کتابخانه مرکزی بعد از افتتاح

– تخصیص و حمایت مالی از کلیه کارهای عمرانی و بهبود فیزیکی دانشکده ای پزشکی، پیراپزشکی، دندانپزشکی و پرستاری حدود ۴۰۰ میلیون تومان

– پیگیری و مصوب نمودن۱۳ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به جهت تکمیل پروژهای دانشکده بهداشت و بیمارستان بهمیی و کلنیک یاسوج از اعتبارات کمک وزارتی

– پی گیری ودریافت ۵ میلیارد اعتبار مازاد وزارتی به منظور تکمیل پروژه‌ها .

– قابل ذکر است که در جریان سال ۹۶ به غیر استان بوشهر و یاسوج هیچ گونه تخصیص اعتبار بابت پروژه‌های ملی از سوی سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور صادر نگردیده است.

– جذب اعتبار استانی به مبلغ ۷/۱میلیارد تومان ازمحل ماده ۱۸۰ استانی و مبلغ ۱ میلیارد تومان به منظور تکمیل پروژه انتقال خون یاسوج

– افزایش تخصیص پروژه های استانی از ۲۵ درصد به ۴۳درصدو جذب اعتبارات نفت از ۲۵ درصد به ۴۵ درصد،

تصویب اعتبار برای سه پروژه مهم درمانی (بیمارستان دنا ، بیمارستان چرام وبیمارستالن لنده )به مبلغ ۳٫۵میلیارد از اعتبارات ۱۸۰ ملی که در ماههای اینده به دانشگاه ابلاغ خواهد شد و۵۰ در صد از طریق بنیاد خیریه برکت

مفتخریم که اعلام کنیم در سال ۹۶ دانشگاه علوم پزشکی یاسوج رتبه اول جذب تخصیص های ملی را در استان و رتبه سوم کشوری را در کشور به دست آورده است.

و اما …

ما چشمداشت تشویق و تکریم نداشتیم اما همیشه خواستیم دست ما را در راستای توسعه و مدیریت منابع دانشگاه بگیرند. تیم صادق و دلسوز و کوشای ما را حمایت کنند.

در این مدت کوتاه دست همه کسانی که ما را درک کردند و با کمک فکری وعملی تیم معاونت توسعه دانشگاه را یاری نمودند از شخصیت والای علمی مدیریتی معاونت توسعه وزارت متبوع جناب آقای دکتر صدر السادات و همکارانشان در بودجه، نیروی انسانی، تشکیلات منابع فیزیکی به ویژه مهندس ساکی بی نظیرو اعضای هییت رییسه دانشگاه خاضعانه می بوسم.

و اینک بر همان عهد پیشین و در همان مسیر صداقت و پاکدستی و خدمت بی‌منت هستیم.

چرا که مردم ما شایسته بیشتر از این انجام وظایف هستند.

تا نیابم آنچه در مغز من است

یک زمانی سر نخارم روز و شب

دکتر رحیم استوار/اول خرداد ماه سال ۱۳۹۷

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.