کد خبر : 34459
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دی 1396 - 19:53

گلستان گچساران در محاصره زباله‌ها/عدم امکانات رفاهی و بهداشتی مناسب+تصاویر

گلستان گچساران در محاصره زباله‌ها/عدم امکانات رفاهی و بهداشتی مناسب+تصاویر

آوای جنوب از عدم امکانات رفاهی و بهداشتی در مجتمع‌های آپارتمانی بهداشت در کوی گلستان گچساران گزارش می‌دهد.

آوای جنوب از عدم امکانات رفاهی و بهداشتی در مجتمع‌های آپارتمانی بهداشت در کوی گلستان گچساران گزارش می‌دهد.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، یکی از اساسی‌ترین نیاز انسان‌ها  در زندگی امروزه داشتن مسکن مناسب است.

بر اساس این گزارش،  در دولت  نهم طرحی با نام  مسکن مهر و خانه‌های بهداشت  را به عنوان طرحی برای خانه‌دار شدن اقشار ضعیف و کم ‌تر برخوردار  و همچنین برخی از کارمندان جامعه در این استان اجرا شد که شهرستان گچساران  از این موضوع غافل نبوده است.

 در این قسمت از گزارش میدانی خود به سراغ آپارتمان‌هایی می‌روم که چند سالی از عمر ساخت و ساز آنها نمی‌گذرد.

این آپارتمان‌‌ها که به نام آپارتمان‌های بهداشت در بهترین نقطه شهر واقع شده‌اند اما متاسفانه  هنوز فاقد امکانات رفاهی، بهداشتی و ایمنی هستند.

در این گزارش میدانی سعی شده است از زبان  ساکنان آپارتمان‌های بهداشت واقع در کوی گلستان برخی مشکلات مهمشان را  بیان  کنند تا امیدی برای حل آن‌ها توسط مسئوولان ذی‌ربط باشد.
یکی از ساکنان  این آپارتمان در گفت‌وگو با خبرنگار ما به کمبود نانوایی اشاره کرد و گفت: گاهی برای تهیه نان باید با پای پیاده مسافتی طولانی را تا یک نانوایی طی کنیم و بعد از پیمودن این مسافت طولانی مجبور به تهیه نانی با کیفیت پایین هستیم.

وی ادامه داد: فروشگاه‌های دیگری همچون میوه فروشی‌ها، مرکزهای خرید و برخی صنف‌های خدماتی در این منطقه کم هستند و بسیاری از ساکنان باید برای تهیه اقلام مورد نیاز خود به مرکز شهر مراجعه کنند.

خانم باشتی ادامه می‌دهد: خانواده‌های زیادی در این مجتمع‌ها ساکن شده‌اند که همه از قشر متوسط و یا کم درآمد جامعه هستند و نبود نانوایی و دیگر فروشگاه‌ها برای تهیه لوازم روز مره خود به مشکل اساسی برای این شهروندان ساکن در آپارتمان‌های بهداشت تبدیل شده است.

 

در ادامه گزارش، خانم عباسی با اشاره به اینکه قریب بر پنج سال است که در این مجتمع ساکن است اما هنوز یک سطل زباله برای جمع آوری زباله‌ها وجود ندارد، گلایه می‌کند و می‌افزاید:  در شهرستان‌ها و یا استان‌های همجوار با احداث منازل آپارتمانی تمام زیرساخت‌های بهداشت و رفاهی برای آنها در نظر گرفته می‌شود اما در این مجتمع‌ها دریغ از یک سطل زباله از سوی شهرداری برای جمع‌آوری زباله در این منطقه.

وی اذعان کرد: به دلیل نبود سطل زباله و ریختن آشغال در یک محیط باز موجب شده که شبانه تعداد زیادی از حیوانات ولگرد مانند سگ و گربه به دور این مجتمع‎‌ها جمع شوند و با سر و صدایی که راه می‌اندازند موجب وحشت در بین فرزندان ساکنان این منطقه شده است.

برای ادامه این گزارش به سراغ دیگر شهروندی که ساکن این مجتمع است می‌روم، او نیز در ادامه با اشاره به نخاله‌هایی که روبروی خانه‌هایشان چند سالی ریخته شده اشاره و بیان کرد: شهرداری چند سالی است که برای احداث فضای سبز در این منطقه چند سرویس خاک و نخاله را روبروی این مجتمع‌ها خالی کرده است .

آقای فولادی ادامه داد: این تپه‌های خاک نیز بر دیگر مشکلات این مجتمع اضافه کرده است.

وی افزود: چند سالی است که شهرستان گچساران همانند دیگر شهرهای خوزستان از وزش بادهای تند و روزهای گرد و غبار مستثنی نیست  و ریختن این نخاله‌ها آن هم روبروی چندین مجتمع مسکونی و رها کردن آنها کار خوبی نیست.

فولادی  در ادامه به روزهای بارانی اشاره کرد و گفت: این مجتمع‌های مسکونی در روزهای زمستانی همانند روزهای تابستان با مشکلات بسیاری مواجه است، نبود جدول کشی برای هدایت آب باران خود دیگر مشکلی برای این ساکنان فراهم کرده است.

 کوی گلستان در شهر دوگنبدان جز مناطقی است که در آن ساخت و سازهای جدید صورت گرفته است از جمله این ساخت‌ و سازها، احداث بیمارستان بی‌بی حکیمه، دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه علمی و  کاربردی در این منطقه است که متاسفانه در این قسمت زیرساخت‌های بهداشتی، رفاهی و ایمنی هنوز در این مکان تعبیه نشده است.

=================

گزارش  از سمیرا نصاری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.