کد خبر : 34184
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آبان 1396 - 23:57

بزرگداشت شهید خلبان «ابراهیم امیدبخش» درگچساران+تصاویر

بزرگداشت شهید خلبان «ابراهیم امیدبخش» درگچساران+تصاویر

با حضور مسوولان بزرگداشت شهید جاوید الاثر امیر سرلشکر خلبان ابراهیم امیدبخش از قهرمان حماسه سوسنگرد در گچساران برگزار شد.

آوای جنوب
با حضور مسوولان بزرگداشت شهید جاوید الاثر امیر سرلشکر خلبان ابراهیم امیدبخش از قهرمان حماسه سوسنگرد در گچساران برگزار شد.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، بزرگداشت شهید جاوید الاثر امیر سرلشکر خلبان ابراهیم امیدبخش از قهرمان حماسه سوسنگرد   امشب با حضور مسوولان شهرستانی در گچساران برگزار شد.

در این نشست  امیر سرتیپ حسین خلیلی از همرزمان شهید بابایی و شهید جاویدالاثر ابراهیم امید بخش با بیان اینکه امام خامنه‌ای می فرماید بزرگداشت شهدا کمتر از شهادت نیست ، اظهار کرد: بر این اساس وظیفه ما است که همیشه به یاد آنها باشیم و این ما هستیم که همواره به شهدا نیاز داریم.
وی ادامه داد: اگر امروز ایران اسلامی در اوج امنیت به سر می‌برد این به برکت خون شهدای ایران اسلامی است و نه چیز دیگر.
خلیلی با بیان اینکه  شهید امید بخش ستاره آسمان این سرزمین بود، تصریح کرد: وی چنان عاشق سرزمینش بود که الگویی برای دیگران بود.
همرزم شهید جاوید الاثر امیدبخش افزود: این شهید ۳۵ سال در میان همشهریان خودش نیز غریب بود اما امروز مشاهده می‌کنیم چنین مراسم با شکوهی در شهرش به عنوان آبروی محله برگزار می‌شود.
خلیلی اذعان کرد: بارهای بار با هواپیماهای اف ۱۴ در آسمان گچساران به عنوان خلبان و برقراری امنیت این منطقه نفتی پرواز کرده‌ایم و این شهر علی‌رغم محرومیتش همواره به عنوان یک شهر استراتژیک به شمار می‌رفته چرا که این منطقه قلب نفتی این کشور به شمار می‌رود.
وی با تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این مراسم گفت: در سوره انفال در آیه دوم و سوم آن و یک آیه مانده به آخر چنین می‌خوانیم که اگر بخواهیم مومن حق باشیم باید تلاش کنیم و در آیه ۷۴ یعنی کسانی که ایمان آوردند و جهاد کردند و در قیام کربلا انصار و مهاجرین به یک نقطه رسیدند و پس از در دوران دفاع مقدس چنین اتفاقی افتاد.

 خلیلی ابراز کرد: شهید امید بخش جز نادرترین خلبانهایی است که زیر سه سال دوره خود را به اتمام می‌رساند و میانبری می‌زند که باید گفت یک جهاد است.
وی ادامه داد: او در دو سال دوره‌اش را به اتمام رساند و هنگامی که در آمریکا پرواز کرد استاد خلبان آمریکایی به مربی آمریکایی می گوید این از خود تو نیز بهتر پرواز می‌کند.
خلیلی با بیان اینکه امام خمینی نقش بی بدیلی در حفظ ارتش داشت گفت: امام راحل  فرمود،  ارتش را حفظ کنید و نگذارید توطئه دشمن به هدف برسد.
وی ادامه داد: فکر نکنید که عراق در محاسبات خودش دچار اشتباه شده بود و با تمام قدرت به ایران حمله کرد اما با لطف الهی و رهبری پیامبرگونه حضرت امام موفق شدیم با پیروزی از جنگ عبور کنیم.
این همرزم  ادامه داد: آنها پیش خود می‌گفتند با حمله ۱۹۲ هواپیما تا نیم ساعت دیگر کمر ایران خواهد شکست اما چه شد که در دو ساعت تمام پیش بینی آنها اشتباه از آب درآمد و باید بگویم عامل سوم چیزی بود که در ملت و جوانان ما نهفته بود اما روی کاغذ نبود و همه این برگرفته از همین مراسمات ماه محرمی است که هر سال برگزار می‌کنیم.
خلیلی خاطرنشان کرد: شهید امید بخش شهیدی بود که ماموریت بزرگی بر عهده داشت و با توجه به بحرانی شدن خوزستان ایشان از پایگاه همدان داوطلبانه آمدند و هنگامی که عراق در پشت کرخه مستقر شده بود، می‌خواستند کار را تمام کنند این شهید شهر شما  در کنار شهید اردستانی کار عراقی‌ها را نا تمام گذاشتند.
وی عنوان کرد: عراق جلو آمده بود و پیام تاریخی امام که گفت حصر سوسنگرد باید شکسته شود و این پیام مسؤولیت همه را سنگین می کند و بعد از آقای خامنه‌ای نامه‌ای می‌نویسد که باید تا فردا کار تمام شود.
خلیلی افزود: نبرد سوسنگرد آنقدر مهم بود که خود صدام حضور پیدا کرده بود اما خلبان امید بخش نقش ویژه‌ای در این عملیات داشت.
وی ادامه داد: با شکست محاصره سوسنگرد کار آنها تمام شده بود و ما خلبانان افتخار داریم ۲۰۰ خلبان را در دفاع مقدس تقدیم کنیم.
خلیلی گفت: در عملیات آزادسازی سوسنگرد در شب عاشورا با اینکه پنجاه ماموریت صعب الانجام داده بود به عقبه دشمن حمله کرد و نه از هواپیمای آنها خبری هست و نه از پیکر آنها.
وی با اشاره به شهادتف شهید ابراهیم امیدبخش گفت: ایشان  در عملیات آزادسازی سوسنگرد در آبان ماه ۵۹که به شکست حصر سوسنگرد منجر شد عاشقانه به شهادت رسید.

…………………………………………….

در پنجاه و هفتمین روز از جنگ تحمیلی و در صبحگاه ۲۷ آبان ماه سال ۱۳۵۹ به سروان خلبان امیدبخش و تعدادی دیگر از همرزمانش در پایگاه هوایی بوشهر ماموریتی سنگین واگذار می شود.

ابراهیم به همراه خلبان کابین عقب خود ستوانیکم “محمد تقی حسینی” مأموریتی در خصوص انهدام سپاه ۳ عراق که شامل پنج لشکر(۳لشکر زرهی و دو لشکر مکانیزه) که با هدف تصرف سوسنگرد اهواز و آبادان شروع به پیشروی کرده بودند را بمباران هوایی نمایند تا از پیشروی نیروهای بعثی و تصرف شهر سوسنگرد ممانعت به عمل آورد .

شهید والامقام به همراه سه فروند از هواپیماهای اف ۴ (فانتوم)پایگاه هوایی بوشهر با انجام شش نوبت پرواز در مورخه ۲۷ آبان ماه ۵۹ اقدام به انهدام مخازن سوخت و ساختمان مرکزی سازه های نفتی فاو نموده و چندین دستگاه کامیون سوخت در شمال گمرک صفوان که از کویت به بصره در حرکت بوده تا سوخته ادوات جنگی ارتش عراق را تامین کنند و همچنین ستونی از نیروهای زرهی دشمن در این مسیر هدف حمله موفق خلبانان دسته پروازی پیش‌گفته قرار گرفتند .

شهید والامقام به همراه همرزمانش در مسیر بازگشت متوجه تجمع بخش دیگری از نیروهای دشمن اطراف سوسنگرد می‌شود در این زمان حمله جنگنده های اف ۴ به ستون پیاده دشمن در چه اثر بخش بود اما هواپیمای شماره ۲ دسته پروازی هدف آتش پدافند زمین به هوای نیروهای بعثی قرار گرفت و خلبانان آن سروان “ابراهیم امیدبخش” و همرزم خلبانش ستوان یکم “محمد تقی حسینی” به درجه رفیع شهادت نائل و برای همیشه جاوید الاثر شدند روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد.

برچسب‌ها:

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.