کد خبر : 34028
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1396 - 9:05

عدل هاشمی در بازدید از نمایشگاه نفت: باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت و برای سرمایه‌گذاری در کشور انگیزه ایجاد کنیم

عدل هاشمی در بازدید از نمایشگاه نفت: باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت و برای سرمایه‌گذاری در کشور انگیزه ایجاد کنیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دنیا بر این بحث که کالاهای سازندگان تجهیزات نفتی ایران فاقد کیفیت هستند با ما مبارزه می‌کند، گفت: سازندگان داخلی باید بحث کیفیت کالای تولیدی خود را مورد توجه ویژه قرار دهند.

آوای جنوب

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دنیا بر این بحث که کالاهای سازندگان تجهیزات نفتی ایران فاقد کیفیت هستند با ما مبارزه می‌کند، گفت: سازندگان داخلی باید بحث کیفیت کالای تولیدی خود را مورد توجه ویژه قرار دهند.

عدل هاشمی پور در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان و در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات ضمن تسلیت جان باختن دو تن از کارکنان شرکت ملی حفاری در حادثه آتش سوزی چاه ۱۴۷ رگ سفید در اهواز اظهار کرد: بازدیدی از محل حادثه داشتم. برای حل این بحران کارهای بسیار خوبی انجام و تدابیر خوبی اتخاذ شده است.

وی افزود: تمام مسئولان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، مدیرعامل این شرکت و شرکت های نفت و گاز گچساران و آغاجاری و معاون شرکت ملی حفاری در این محل حضور یافتند که جا دارد از آن ها تشکر ویژه ای داشته باشیم.

هاشمی پور در ارزیابی از توان و ظرفیت شرکت کنندگان در این نمایشگاه تصریح کرد: این نمایشگاه در مقایسه با سال‌های گذشته خیلی بهتر شده است و می‌تواند بهتر هم بشود که این امر به حمایت کارفرمایان از سازندگان بستگی دارد.

وی ادامه داد: اگر کارفرمایان شامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، شرکت ملی حفاری و دیگر مجموعه‌های مصرف کننده کالاهای داخلی بیشتر همکاری کنند تولید کننده ها هم فعال تر و هم انگیزه آن‌ها بیشتر می شود. امیدوارم اگر ضعفی در این نمایشگاه وجود داشته باشد، در نمایشگاه‌های سال‌های آینده بتوانیم این ضعف‌ها را برطرف کنیم.

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: معتقدیم که مجلس بدون دولت و دولت بدون مجلس نمی توانند مشکلاتی که اکنون گریبانگیر کشور شده است به ویژه مشکلات اقتصادی نظیر بیکاری جوانان را حل کنند. دولت و مجلس باید در کنار هم قرار بگیرند و مشکلات را با خردجمعی و کار تیمی برطرف کنند.

هاشمی پور با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس همچنان و همواره در کنار صنعت نفت بوده و هست،اظهار کرد: اجرایی شدن قراردادهای IPC حاکی از همکاری این کمیسیون با صنعت نفت کشور است که در این زمینه بیشترین همکاری‌ها را شاهد بودیم.

وی با ابراز خرسندی از افزایش تولید نفت در کشور بیان کرد: از سال ۹۲ خوشبختانه ظرفیت تولید نفت افزایش یافت که کار بسیار بزرگی محسوب می‌شود. الحمدالله با وجود نابسامانی‌ها و مشکلات موجود و بحث تحریم‌ها مجموعه صنعت نفت کشور در حال پیشرفت است. با به‌کارگیری نیروهای توانمندی در این مجموعه که اخیرا از سوی آقای زنگنه شاهد بودیم، مطمئنا در آینده افزایش تولید خواهیم داشت و صنعت نفت کشور جایگاه واقعی خود را در دنیا پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنان از صنعت نفت انتظار می‌رود که تولیدکنندگان داخلی را مورد حمایت قرار دهد، گفت: از تولیدکنندگان انتظار داریم بحث کیفیت کالا، پایبندی به زمان‌ تعهدشده برای تحویل کالا، اقتصادی کار کردن و قیمت اقتصادی را مدنظر قرار دهند. بر کیفیت کالا تاکید خیلی زیادی داریم. دنیا روی بحث کیفیت نداشتن کالاهای سازندگان ایرانی با ما مبارزه می‌کند، بنابراین باید در عمل کیفیت کالای داخلی را به اثبات برسانیم.

هاشمی‌پور در خصوص نحوه حمایت مجلس از سازندگان داخلی قطعات و تجهیزات نفتی اظهار کرد: مجلس در این زمینه در بودجه سال ۹۶ و بودجه سال ۹۷ و هم در رابطه با صندوق توسعه ملی با دولت همکاری و همراهی کرده است و همچنان بیش از گذشته همکاری می‌کند.

وی گفت:به یاد داشته باشیم که هیچ راهی نداریم و باید حتماً جذب سرمایه‌گذار را در دستور کار داشته باشیم، باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت و برای سرمایه‌گذاری در کشور انگیزه ایجاد کنیم. در این راستا خوشبختانه وزارت نفت کارهای خوبی را آغاز کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.