آوای جنوب

هشتمین تجمع بی‌نتیجه کارگران فولاد بویراحمد/ فریادهایی که در نطفه خفه می‌شوند+تصاویر

کارگران کارخانه فولاد بویراحمد برای دریافت مطالبات ۳۶۵ روزه خود برای هشتمین بار در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند

13950705000477_photolکارگران کارخانه فولاد بویراحمد برای دریافت مطالبات ۳۶۵ روزه خود برای هشتمین بار در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

 آوای جنوب؛

کارگران قشر زحمت‌کشی هستند که در دین مبین اسلام به توجه به این قشر همواره تأکید شده است.

اما در سال‌های اخیر کارگران در استان کهگیلویه و بویراحمد مورد بی‌مهری دستگاه‌ها و کارخانجات قرار گرفتند که در هفته شاهد تجمع کارگران دستگاه‌ها و کارخانجات استان هستیم.

روز گذشته ۴۲ نفر از کارگران شهرداری یاسوج در اعتراض به اخراج از کار تجمع کردند و امروز دوشنبه پنجم مهر شاهد تجمع ۲۵۰ نفر از کارگران کارخانه فولاد بویراحمد در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات یکساله خود در جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بودیم.

 

 

میلاد آروین یکی از کارگران معترض این کارخانه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مدت یکسال است که هیچ‌گونه حقوق و مزایایی دریافت نکرده‌ایم، افزود: حکم توقیف اموال این کارخانه صادر شده اما هیچ‌گونه همکاری با کارگران برای اجرای این حکم صورت نمی‌گیرد.

این کارگر کارخانه فولاد بویراحمد اضافه کرد: بیشتر کارگران این کارخانه نان‌آور خانه هستند و به این دلیل که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند  شرمنده زن و فرزندشان می‌شوند.

آروین عنوان کرد: بیشتر کارگران این کارخانه مبلغ ۳۰ میلیون تومان از این کارخانه طلبکار هستند اما کسی پاسخگو نیست و فریاد ما هم به جایی نمی‌رسد.

یکی دیگر از این کارگران در ادامه با اشاره به اینکه با شروع فصل مدارس شرمنده فرزندانمان شدیم، گفت: حکم توقیف اموال کارخانه فولاد بویراحمد مصوبه شورای تأمین است اما با ما همکاری صورت نمی‌گیرد.

 

 

وی اضافه کرد: مالک سابق این کارخانه بنیاد تعاون ارتش بوده و وقتی به این بنیاد مراجعه می‌کنیم می‌گوید مطالبات شما باید از سوی مالک جدید(آقای باقری) پرداخت شود و مالک جدید می‌گوید بنیاد ارتش باید در این زمینه پاسخگو باشد.

این کارگر کارخانه فولاد بویراحمد با اشاره به اینکه ۲۵۰ نفر از کارگران این کارخانه حتی عیدی سال‌های ۹۱ تاکنون را دریافت نکرده‌اند، افزود: مطالبات ما از این کارخانه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

یکی دیگر از این کارگران بیان کرد: قبل از تجمع در مقابل استانداری برای پیگیری مطالباتمان به سازمان بازرسی مراجعه کردیم، آنجا هیچ بی‌احترامی نکردیم و فقط برای دریافت مطالباتمان تجمع کردیم اما به پلیس تلفن کردند که ما را دستگیر کند.

وی اضافه کرد: هدف ما تنها بیان مشکلاتمان و اینکه یک سال است حقوق دریافت نکردیم و زندگی سختی هم داریم اما با ما چنین برخوردی شد.

این کارگر معترض کارخانه فولاد بویراحمد اضافه کرد: تا زمانی که پاسخ درستی دریافت نکنیم به تجمع خود در مقابل استانداری ادامه می‌دهیم ولو اینکه این تجمع یک هفته هم به طول بیانجامد.

 

 

کارگر دیگری با بیان اینکه کارخانه فولاد بویراحمد به لحاظ ایمنی و بهداشتی مشکلاتی برای کارگران ایجاد کرده، گفت: چهار ماه است که به کارگران لباس کار داده نشده و بسیاری از کارگران دچار سوختگی شدند و حتی برخی به خاطر این وضعیت خانه‌نشین شدند.

کارگر کارخانه فولاد بویراحمد اضافه کرد: کارگران با این شرایط سخت به کار ادامه می‌دهند اما مطالبات آنها پرداخت نمی‌شود و برای دریافت مطالبات به حقشان حتی مورد توهین هم قرار می‌گیرند.

شخص دیگری با اشاره به بدهی ۵۵ میلیونی کارگران به بیمه گفت: از خرداد ماه تاکنون بیمه پرداخت نکرده‌ایم.

کارگر کارخانه فولاد صنعت بویراحمد با اشاره به اینکه برخی از کارگران بدون اینکه با آنها قراردادی امضا شود در کارخانه به کار مشغول هستند، بیان کرد: کسی پاسخگوی ما نیست و نمی‌دانیم برای دریافت مطالباتمان به کجا مراجعه کنیم.

سپس محمدباقر شریفی کارشناس پیگیری حوزه سیاسی استانداری با حضور در بین معترضان کارخانه فولاد بویراحمد افزود: استانداری به جد پیگیر دریافت مطالبات کارگران خانه فولاد بویراحمد است.

وی با اشاره به اینکه با رئیس دفتر بازرسی بنیاد تعاون ارتش تماس گرفته شد، گفت: در این تماس تلفنی خواستار گفت‌وگو با رئیس بنیاد تعاونی ارتش شدم که در جواب به من گفتند به شما ربطی ندارد.

کارشناس پیگیری حوزه سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۱۰ روز پیش جلسه‌ای برای رفع مشکلات کارگران فولاد یاسوج گرفته و قرار بود بنیاد تعاون ارتش مطالبات کارگران را پرداخت کند اما تاکنون کاری صورت نگرفته است.

شریفی با بیان اینکه دست‌اندرکاران بنیاد تعاون ارتش در تهران برای پرداخت مطالبات کارگران کوتاهی می‌کنند، بیان کرد: این کارگران یکسال است که حقوق دریافت نکردند و در آستانه ماه مهر هم شرمنده زن و فرزندان خود شدند که استانداری کهگیلویه و بویراحمد تلاش خود را برای پیگیری مطالبات این کارگران انجام می‌دهد و انتظار داریم دست‌اندرکاران مربوطه در تهران به خود بیایند و پاسخ درستی به ما بدهند.

شریفی خطاب به مسؤولان بنیاد تعاون ارتش گفت: اگر کسی ۵ روز حقوق دریافت نکند با چه مشکلاتی مواجه می‌شود در حالی کارگران این کارخانه یکسال است که حقوق دریافت نکرده‌اند، دست‌اندرکاران این بنیاد به فکر خانواده این افراد باشند.

کارشناس حوزه سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پایان بر پیگیری جدی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تا زمان پرداخت مطالبات ۳۶۵ روزه کارگران کارخانه فولاد بویراحمد تأکید کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president