کد خبر : 21812
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 خرداد 1395 - 2:28

نبود ایست بازرسی مشکل جدی کهگیلویه‌وبویراحمد برای برخورد با ورود کالای قاچاق است

نبود ایست بازرسی مشکل جدی کهگیلویه‌وبویراحمد برای برخورد با ورود کالای قاچاق است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: تشدید و مبارزه جدی تر، منظم تر و جامع تر با بروز پدیده قاچاق کالا و ارز نیازمند استقرار ایستگاه ایست بازرسی در برخی مبادی ورودی و محورهای ارتباطی این استان است. آوای جنوب؛ سید موسی خادمی روز شنبه در نشست کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه وبویراحمد

خادمیاستاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: تشدید و مبارزه جدی تر، منظم تر و جامع تر با بروز پدیده قاچاق کالا و ارز نیازمند استقرار ایستگاه ایست بازرسی در برخی مبادی ورودی و محورهای ارتباطی این استان است.

آوای جنوب؛

سید موسی خادمی روز شنبه در نشست کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه وبویراحمد افزود: البته یکبار درخواست استان برای استقرار این مهم به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای تصویب در شورای امنیت کشور اعلام شد که به تصویب نرسید.
وی اظهار کرد: از آنجا که کهگیلویه وبویراحمد در محور تزانزیت کالا و در کریدور شمال به جنوب واقع شده است و با توجه به روند افزایشی قاچاق کالا استقرار ایستگاه ایست بازرسی در دو تا سه نقطه این استان ضروری است.
وی تصریح کرد: از جمله محورها و نقاط مهم برای ایجاد ایست بازرسی شامل پل بریم (محور گچساران- بابامیدان، پل قره جاده (یاسوج – اصفهان) و تنگ سرخ نیز محور ( یاسوج – شیراز) است.
خادمی تصریح کرد: یکی از مشلات اساسی در نبود ایستگاه بازرسی این است که برای هر عملیاتی از سوی نیروی انتظامی نیازمند مجوز از سوی دستگاه قضایی و یا سایر نهادهای مربوطه است.
مدیرکل امنیتی وانتظامی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست نداشتن ایست بازرسی را از مهمترین دغدغه های موجود در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان اعلام کرد.
سید احمد نشاطی افزود: یکی از اقدام های مثبت کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان را در سال گذشته ایجاد نمایندگی فروش اموال تملیکی بود.
وی تصریح کرد: با راه اندازی این نمایندگی بسیاری از امور شامل جمع آوری، نگهداری، اداره و فروش اموالی که به موجب قانون به تملک، تصرف، تحت توقیف و یا مدیریت دولت درمی آید در این شعبه جمع آوری ، رسیدگی و ساماندهی می شود.
وی ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق در استان را در دو ماه گذشته امسال افزون بر ۲۶ میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال اعلام کرد.
نشاطی ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در ماه های فرودرین و اردیبهشت سال ۹۴ را نیز حدود ۲۳ میلیارد ریال ذکر کرد.
وی تعداد پرونده های تشکیل شده در زمینه قاچاق کالا و ارز و نیز ارزش ریالی کالاهای کشف شده را در سال ۹۴ به ترتیب یکهزار و ۸۲۰ فقره و یکهزار و ۴۲۰ نفر اعلام کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.