کد خبر : 19460
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 فروردین 1395 - 14:09

رشد طلاق در کهگیلویه و بویراحمد سرعت بالایی گرفته است

رشد طلاق در کهگیلویه و بویراحمد سرعت بالایی گرفته است

مدیرکل بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرعت افزایش طلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد علی‌رغم بافت فرهنگی این استان، سرعت بالایی گرفته است. آوای جنوب؛ فریبا رحمان‌پور ظهر امروز در جلسه کارگروه دفتر امور بانوان و خانواده این شهرستان اظهار کرد: آغاز امسال که توسط مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و

ازدواج طلاقمدیرکل بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرعت افزایش طلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد علی‌رغم بافت فرهنگی این استان، سرعت بالایی گرفته است.

آوای جنوب؛

فریبا رحمان‌پور ظهر امروز در جلسه کارگروه دفتر امور بانوان و خانواده این شهرستان اظهار کرد: آغاز امسال که توسط مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شد، مصادف با میلاد حضرت فاطمه(س) بود که این امر تبلور نقش زنان در خانواده و جامعه به عنوان تأثیرگذاران اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: امروزه زنان دوشادوش مردان در تمامی امورات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و…نقش تأثیرگذار داشته و علی‌رغم مسئولیت‌های درون خانواده به امورات جامعه نیز می‌پردازند.

مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امروز زنان در تمامی سطوح نخست کاری و اقتصادی جامعه حضور دارند و به عنوان نیمی از جامعه همپا با مردان در حال کار و تلاش هستند.

رحمان‌پور با بیان اینکه زنان مادران و همسران خوبی برای خانواده هستند، گفت: طی سال‌های اخیر توجه و نقش زنان در جامعه بیشتر و پررنگ‌تر شده و این امر سبب بروز قابلیت‌های این قشر از جامعه در عرصه‌های مختلف شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مشکلات و معضلات جامعه زنان از جمله طلاق گفت: متأسفانه یکی از مشکلات کنونی جامعه زنان شاغل متارکه و فروپاشی کانون خانواده بوده که باید آسیب‌شناسی شود.

رحمان‌پور با اشاره به شرایط طلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک استان عشیره‌ای با داشتن بافت فرهنگی یکی از استان‌های آخر در بحث طلاق به شمار می‌رفت اما اکنون وضعیت نگران‌کننده شده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: آمار طلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد از سرعت بالایی برخوردار شده که این موضوع بسیار نگران‌ کننده بوده و دغدغه‌ای مهم به شمار می‌رود.

رحمان‌پور اظهار کرد: در راستای شناسایی عوامل و آسیب‌های منجر به طلاق در کهگیلویه و بویراحمد طرحی پژوهشی پیش‌بینی شده که توسط دانشگاه یاسوج در حال بررسی و پیگیری است.

وی تأکید کرد: در این خصوص باید آسیب‌ها و عوامل اصلی طلاق شناسایی شده و نسبت به جلوگیری از روند این ناهنجار اجتماعی به سرعت اقدام کرد.

رحمان‌پور اعتیاد و آسیب‌های آن را یکی از عوامل مهم متارکه و طلاق در جامعه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.