کد خبر : 17242
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 بهمن 1394 - 3:39

برگزاری یادواره قهرمانان دفاع مقدس کهگیلویه + تصاویر

برگزاری یادواره قهرمانان دفاع مقدس کهگیلویه + تصاویر

یادواره ۴۱۷ شهید کهگیلویه در دهدشت برگزار شد. آوای جنوب؛ گزارش و عکس از: طیبه سعادتی‌نیک بزرگمردانی از جنس عشق در راه دفاع از میهن جان دادند و جاودانه شدند تا امنیت،اقتدار و سرافرازی برای کشور رقم زده شود و امروز هر چه داریم به برکت جانفشانی این عزیزان است. رزمندگان دفاع مقدس با تاسی

یادواره ۴۱۷ شهید کهگیلویه در دهدشت برگزار شد.

آوای جنوب؛ گزارش و عکس از: طیبه سعادتی‌نیک

بزرگمردانی از جنس عشق در راه دفاع از میهن جان دادند و جاودانه شدند تا امنیت،اقتدار و سرافرازی برای کشور رقم زده شود و امروز هر چه داریم به برکت جانفشانی این عزیزان است.

رزمندگان دفاع مقدس با تاسی از مکتب عاشورا درس جوانمردی را از شهیدان کربلا گرفتند و برای دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب راه جهاد در پیش گرفتند.

یادآوری این رشادت‌ها با برگزاری یادواره‌هایی به نسل جدید و کسانی که جبهه و جنگ را ندیدند صورت می‌گیرد و به همین منظور در طول سال چندین یادواره در دستور کار متولیان امر قرار می‌گیرد که یادواره ۴۱۷ شهید شهرستان جامع‌ترین این یادواره‌هاست.

در این یادواره که با حضور خانواده شهدا و ایثارگران،مسئولان،بسیجیان و اقشار مختلف مردم و به همت ناحیه مقاومت بسیج برگزار شده بود فضای معنوی حاکم بر مراسم حس و حال خاصی داشت.

مداحی سوزناک رضا نبوی از مداحان برجسته کشوری و بیان دلاورمردی رزمندگان شهرستان کهگیلویه اشک بر دیدگان همه حضار جاری کرد و سخنرانی اندیشمندانه سید ناصر حسینی‌پور در وصف روحیه شهادت طلبی و حماسه آفرینی جوانان دهه ۶۰ و بعثی شناسی، شجاعت و هوشیاری بزرگ مردان عرصه شهادت را تبیین کرد و چنان شیوا از خاطرات و عظمت شهیدان سخن می‌گفت که تا پایان برنامه سکوت حاکم شده بود.

پخش کلیپ‌هایی از تشیع شهدای شهرستان و همزمان ورود تابوت‌های نمادین به سالن صدای شیون مادران شهیدان و صدای هق هق پدرانی که به یاد وداع با فرزندانشان اشک می‌ریختند را بیشتر کرده بود.

برپایی نمایشگاهی از آثار شهدا در ورودی سالن برگزاری مراسم توجه همه را به خود جلب می‌کرد و هر کس وارد می‌شد با عکس شهدا زمزمه‌هایی داشت و دستی به تابوت مستقر شده در ورودی می‌کشید.

سعید برومندزاده در این مراسم با مهم خواندن جایگاه شهید و شهادت اظهار داشت: جان دادن در راه خدا چنان شیرین است که هر شهیدی آرزوی بازگشت به دنیا و جان دادن دوباره در راه خدا دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه تصریح کرد: شهیدان به یادواره‌ها احتیاج ندارند بلکه ما نیازمند چنین محافلی هستیم تا خود را بهتر بشناسیم.

برومندزاده یادآوری و تلنگر به بازماندگان شهادت را از اهداف برگزاری یادواره‌ها دانست و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و کسانی‌که نتوانستند جنگ را درک کنند از دیگر اهداف است.

این مسئول تصریح کرد: در تمامی دنیا برای کشته شدگان مراسم یادبود برگزار می‌کنند و ما هم برای شهدایی که بر گردن همه ما حق دارند در طول سال یادواره‌هایی برگزار می‌کنیم.

وی، با بیان این‌که یادواره‌های بخشی در ۱۰ ماه گذشته در سطح شهرستان برگزار شده است افزود: ۳ یادواره «افتخار کوچه، آبروی محله» در محل سکونت خانواده شهدایی که ۲ شهید تقدیم کرده‌اند یا شهدای شاخص برگزار شده است.

علی پوزش نیز با بیان این‌که در طول تاریخ جبهه حق در برابر کفر قرار می‌گرفت رویکرد جبهه حق را بر شهادت طلبی دانست و تصریح کرد: شهدا کسانی بودند که داوطلبانه مرگ را پذیرفتند.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به فاصله بین نسل‌های گذشته و امروز آشنایی با فرهنگ شهادت را نیاز امروز جامعه دانست و افزود: تا زمانی‌که روحیه شهادت و ایثار در جامعه جاری باشد می‌توان با قدرت در جهان ظاهر شد.

پوزش افزود: اگر امروز ایران به عنوان بازیگر اصلی در منطقه و دنیا ظاهر شده است به پشتوانه شهیدانی است که در راه انقلاب جان دادند و به پشتوانه مردمی است که شهادت طلب هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: برکتی که شهیدان به نظام بخشیدند باید به نسل جدید گفته و تبیین شود که این انقلاب به راحتی حاصل نشده است بلکه خون بهای شهیدان است.

=====================
گزارش و عکس از: طیبه سعادتی‌نیک

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.