کد خبر : 16939
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 بهمن 1394 - 12:32

«له‌بادام» در آرزوی خروج از بن‌بست / دعای مشهدی مریم کی مستجاب می‌شود؟!

«له‌بادام» در آرزوی خروج از بن‌بست / دعای مشهدی مریم کی مستجاب می‌شود؟!

منطقه له‌بادام از توابع منطقه دیشموک محروم از نعمت راه ارتباطی است. آوای جنوب / گزارش و عکس از: آرش آهنگ روستای له‌بادام در دیشموک تنها ۳۰۰ متر از جاده اصلی فاصله دارد و در نزدیکی روستای انجیره بزرگ واقع است. مردمی که ۲۵ سال است در این منطقه اسکان یافته‌اند و از نعمت برق،

۱۳۹۴۱۱۰۵۰۰۰۸۴۹_PhotoAمنطقه له‌بادام از توابع منطقه دیشموک محروم از نعمت راه ارتباطی است.

آوای جنوب / گزارش و عکس از: آرش آهنگ

روستای له‌بادام در دیشموک تنها ۳۰۰ متر از جاده اصلی فاصله دارد و در نزدیکی روستای انجیره بزرگ واقع است.

مردمی که ۲۵ سال است در این منطقه اسکان یافته‌اند و از نعمت برق، آب، تلفن به برکت نظام جمهوری اسلامی برخوردارند اما از داشتن جاده ارتباطی محروم هستند.

این روستا که شامل ۱۵ خانوار است و از جاده اصلی فقط ۳۰۰ متر فاصله دارد اما بر دلیل وجود معارض برای زمین‌های اطراف، این روستا متاسفانه در بن‌بست خروجی قرار گرفته که روزانه بر اثر تردد و رفت‌‌وآمد ساکنان این روستا باید جوابگوی مالکین زمین‌های اطراف آن هم با جر و بحث و درگیری باشند.

عادلی‌فر از اهالی روستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: ۲۵ سال است که از نعمت راه ارتباطی به اندازه پیاده رفتن تا جاده اصلی باید روزها و شب‌ها با روستای همجوار مشاجره و درگیری داشته باشیم.

دانش‌آموزان این روستا برای حضور در کلاس درس باید برای مواجه نشدن با مالکین این زمین‌ها با ترس و دلهره خود را به مدرسه برسانند.

دانش‌آموزانی که نمی‌دادند جواب مالکین را بدهند و یا جوابگوی دیر رسیدن به مدرسه باشند.

اهالی روستای له بادام هر ثانیه و ساعت زندگی خود را به جای آرام زندگی کردن در این روستا با دلهره می‌گذرانند.

به گزارش فارس تاکنون دیده نشده که روستایی اطراف آن توسط مالکین زمین‌های همجوار بسته شده باشد و مردم هیچ راه ورود و خروجی نداشته باشند و جای سؤال است که آیا کسی هست که به کمک این مردم مظلوم بشتابد و آنها را از این دایره بسته نجات دهد.

یکی از دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: وجود چنین مشکلاتی در روستا و دعوا کردن با مالکین زمین‌های همجوار باعث شده تا ترک تحصیل کنم و درخانه بدون هیچ سرگرمی شب و روز را سپری کنم و تنها دعایم این است که پروردگارا آیا زمانی فرا خواهد رسید که از این بن‌بست نجات یابیم.

مشهدی مریم هم به ما گفت: از همه خیراندیشان، متولیان و مسئولان شهرستان کهگیلویه و همچنین مسئولان منطقه دیشموک مخصوصا اداره راه و شهرسازی شهرستان کهگیلویه خواهان رایزنی جهت رفع مشکل این روستا هستیم.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.