آوای جنوب

۲۹۵ نفر در گچساران اقدام به خودکشی کردند

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: سال گذشته ۲۹۵ نفر اقدام به خودکشی کردند که در این زمینه ۶ خودکشی منجر به فوت شد.

 

 

به گزارش آوای جنوب؛ از گچساران، پیش از ظهر امروز دومین نشست مجمع سلامت شهرستان با حضور فرماندار در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

در این نشست عباس باشتی اظهار کرد: اجتماعی شدن مقوله سلامت به معنای مشارکت سازماندهی شده و ساختارمند فرد، خانواده و جامعه در تامین، حفظ و ارتقای سلامت تمام آحاد جامعه، با استفاده از ظرفیت و مشارکت همه نهاد ها و سازمان‌ها حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: عدم توجه به مقوله سلامت، خطرات زیادی برای ایجاد توسعه پایدار ایجاد می‌کند که در این زمینه توجه به ۲ محور مشارکت همگانی و همکاری بین بخشی در کنار تامین منابع پایدار ضروری است.

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران افزود: حوزه درمان به تنهایی نمی تواند همه سلامت مردم را تضمین کند و هر چقدر هم که در حوزه درمان و بهداشت هزینه شود، به نتیجه دلخواه دست نخواهد یافت مگر اینکه با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی، نهادها، ارگان‌ها و خیرین سلامت ایجاد شود.

باشتی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد ۲۹۵ نفر در شهرستان گچساران اقدام به خودکشی کرده‌اند، گفت: اقدام و خودکشی منجر به فوت در شهرستان ۶نفر بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین گروه سنی که اقدام به خودکشی می‌کنند بین ۱۵تا۳۰سال سن است، گفت: سال گذشته ۷۰درصد افراد مجرد و ۳۰درصد از افراد متاهل در این شهرستان اقدام به خودکشی کرده که این اقدام موفق نبوده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران اذعان کرد: مراقبت از سالمندان این شهرستان در سال گذشته ۴۷درصد بوده است.

باشتی تصریح کرد: میزان مرگ و میر نوزدان به ازای هر هزار نوزاد متولد شده ۷٫۹ درصد فوت مرگ نوزدان وجود داشته است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته مرگ و میر مادران زنان باردار در گچساران صفر بوده است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president