آوای جنوب

جوانترین استاندار شهید رجایی در گچساران: جبهه خاتم الاوصیاء به دنبال آن است که جبهه‌های مردمی را تشکیل دهد+تصاویر

دبیر کارگروه قرآن و عترت قرارگاه خاتم الاوصیا(ص) گفت: به دنبال تشکیل ۱۰۰ هزار خانه قرآنی در کشور هستیم.

آوای جنوب؛

محمد‌علی خواجه‌پیری صبح امروز در جمع مربیان قرآنی و مسؤولان شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت قرآنی کشور نسبت به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با آن زمان قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: اما این پیشرفت در حال حاضر رضایت‌بخش نیست و برای رسیدن به اهداف بالا باید بیشتر سعی و تلاش کرد.

دبیر کارگروه قرآن و عترت قرارگاه خاتم الاوصیاء (ص) در کشور افزود: ما به فرمایشات امام و رهبری در زمینه ترویج و تعلیم آحاد جامعه و روی آوردن به کلام خدا عمل نشده و همه این مجموعه چه دولتی و غیردولتی مقصر هستند.

خواجه‌پیری با اشاره به پیشرفت چند سال اخیر در ترویج قرآن و موسسات قرآنی گفت: در ۳ سال اخیر با همکاری وزارت ارشاد یک جمع عظیمی در کشور ایجاد شده است.

وی به موسسات قرآنی در قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب تعداد ۲۵۰ موسسه قرآنی از وزارت کشور مجوز گرفته که بنا با مشکلاتی که داشتند تعدادی از این موسسات رو به تعطیلی رفته ولی در حال حاضر پنج هزار موسسه قرآنی فعال در کشور وجود دارد.

خواجه‌پیری تصریح کرد: در دوره تربیت معلم یک نقص آموزش قرآنی در کشور بود این دوره یا قاری تربیت می‌کرد و یا حافظ قرآن که این آموزش موجب مشکلاتی در نظام آموزشی ایجاد کرده بود.

دبیر کارگروه قرآن و عترت قرارگاه خاتم الاوصیاء(ص) اذعان کرد: در حال حاضر با همکاری آموزش و پرورش در ۷۰ درصد مدارس آموزش صحیح قرائت قرآن ابلاغ شده که این روند یک رویکرد خوبی را به وجود می‌آورد.

وی به وضع آماری عمومی آموزش قرآن در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: وضع عمومی آموزش قرآن در کشور خوب نیست و ما در این زمینه نباید به دنبال مقصر بگردیم و انرژی خود را به دنبال گشتن مقصر هدر بدهیم.

خواجه‌پیری بیان کرد: برنامه‌ای که در نظر گرفته شده در بخش مردمی و دولتی یک برنامه با چشم‌انداز ۱۵ ساله در کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این چشم‌انداز ۱۵ ساله با همکاری نظام آموزش و پرورش موجب می‌شود که تمام آحاد مردم با کمترین مدرک تحصیلی توانایی صحیح قرآن خواندن و معنی آیات را به درستی فهمیده باشند را اجرا می‌شود.

دبیر کارگروه قران و عترت خاتم الاوصیاء(ص) به برنامه‌های ۹ گانه این چشم انداز اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن این طرح موجب می‌شود که یک روانخوانی قرآن، آشنایی با مفاهیم، آشنایی با منابع تحقیقی در قرآن، بتوانند ۳ جزء قرآن را حفظ کنند، آشنایی با شناسنامه قرآن، توانایی تدبر در آیات قرآن و همچنین برداشت صحیح از آیات قرآن را داشته و دستورات قرآنی که کلام خداوند است را در زندگی خود عمل کنند.

خواجه‌پیری عنوان کرد: با اجرایی شدن این برنامه بیش از ۸۰ درصد مردم جامعه در کشور با قرآن اُنس می‌گیرند و روزی می‌رسد که مردم نیازهای خود را در قرآن به دست می‌آورند.

وی به کتاب‌های آموزشی مدارس اشاره و ابراز کرد: تقریبا ۷۵ درصد کتاب‌های دینی و قرآن آموزشی به درست خواندن قرآن و آشنایی با مفاهیم قرآنی خوب عمل کرده است.

دبیر کارگروه قرآن و عترت خاتم الاوصیاء(عج) با اشاره به حافظان قرآن در کشور اظهار کرد: ما باید طوری در آموزش و یادگیری صحیح قرآن عمل کنیم تا بتوانیم در این زمینه حافظان بسیاری را تربیت کنیم.

خواجه‌پیری با اشاره به فرمایشات رهبری در زمینه حافظان قرآنی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید ما باید در کشور ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم.

وی ادامه داد: رهبری حفظ عمومی قرآن را می‌خواهد نه حفظ خصوصی.

دبیر کارگروه قرآن و عترت خاتم الاوصیاء (عج) افزود: ما باید امر رهبر را اطاعت کنیم و با اطاعت از فرمایشات رهبری این ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن محقق خواهد شد.

وی به موسسات قرآنی در شهرهای دیگر اشاره کرد و گفت: موسساتی در شهرستان قزوین وجود دارد که برای تعلیم قرآن هزینه‌ای از قرآن آموزان نمی‌گیرد و این موسسه بیش از ۳ هزار حافظ قرآن و ۲۰۰ نفر حافظ کل قرآن را تربیت کرده است.

خواجه‌پیری افزود برنامه ای به نام لبیک امام در کل کشور راه‌اندازی می‌شود که همکاری تمامی خیرین و مسوولان را می‌طلبد.

دبیر کارگروه قرآن و عترت خاتم الاوصیاء(ص) به برنامه‌های دشمن در زمینه فاصله گرفتن جوانان از قرآن اشاره و ابراز کرد: دشمن با تمام توان آمده تا جوانان ما را به بیراهه بکشد و ما باید در این زمینه هوشیار باشیم و با سوق دادن جوانان و فرزندانمان به آیات قرآن آنها را از این بلای دامن‌گیر نجات دهیم.

وی به برنامه دوم جبهه خاتم الاوصیاء (ص) اشاره کرد و گفت: جبهه خاتم الاوصیاء به دنبال آن است که جبهه‌های مردمی را تشکیل دهد و به دنبال تشکیل ۱۰۰ هزار خانه قرآنی در کشور است.

خواجه‌پیری اذعان کرد: تعداد ۵ هزار خانه قرآنی مسجد محوری در سال جاری در کشور تشکیل می‌شود.

دبیر کارگروه قرآن و عترت خاتم الاوصیاء(ص) با اشاره به مربیان قرآنی تصریح کرد: مربیان قرآنی با تشکیل کلاس‌های قرآنی به صورت مسجد محوری عمل کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president