آوای جنوب

تجمع کارگران فولاد یاسوج در فرمانداری بویراحمد

 imagesکارگران کارخانه فولاد یاسوج برای چندمین بار در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود، این بار در فرمانداری بویراحمد تجمع کردند.

آوای جنوب؛

ظهر امروز حدود ۲۰۰ کارگر کارخانه فولاد یاسوج در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات خود برای چندمین بار مکرر این بار در فرمانداری بویراحمد تجمع کردند.

این افراد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفتند: برای چندمین بار است که تجمع کرده‌ایم اما علی‌رغم پیگیری‌های مکرر تاکنون مسؤولان پاسخگوی ما نبوده‌اند.

یکی از این کارگران، گفت: تاکنون چندین بار مقابل استانداری و صدا و سیما تجمع کرده‌ایم و هر بار مسؤولان وعده بررسی و حل مشکل را می‌دهند اما بعد از رفتن ما قول آنها نیز فراموششان می‌شود.

وی با بیان اینکه عیدی، پاداش و دیگر معوقات ما از سال ۹۲ تاکنون پرداخت نشده است، گفت: تاکنون به سازمان‌های مختلف مربوطه، فرمانداری، استانداری و دادگستری مراجعه کرده‌ایم ولی کاری برای ما نکرده‌اند.

یکی دیگر از این افراد ادامه داد: بسیاری از این کارگران نان‌آور خانواده هستند و دریافت نکردن حقوق برای آنها مشکلات خانوادگی زیادی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه حدود دو ماه پیش شورای تأمین شهرستان بویراحمد با حضور همه اعضای آن برگزار شد، گفت: رضا باقری (مدیر کارخانه) در این شورا قول داد تا دو ماه آینده معوقات کارگران را پرداخت کند.

این کارگر کارخانه فولاد یاسوج، افزود: اکنون دو ماه تمام شده و مطالبات ما همچنان باقی‌مانده است.

یکی دیگر از آنها، میزان مطالبات کارگران این کارخانه را حدود یک میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: مسؤولان و آقای باقری الان دو سال است که هر دفعه به ما وعده دو ماه دیگر می‌دهند.

وی با اشاره اینکه اغلب این افراد خسته و حتی از جان خود سیر شده‌اند، گفت: بعضی از همکاران می‌گویند در صورتی‌که مشکل ما حل نشود جلوی استانداری و فرمانداری خودمان را آتش خواهیم زد.

این کارگر کارخانه فولاد با اشاره به ماشین چند میلیونی باقری، مدیر کارخانه، گفت: چطور مدیر می‌تواند برای خود ماشین مدل بالا و چند میلیونی بخرد اما به می‌گوید کارخانه پول ندارد؟

باید توجه داشت؛ کارگران قشر پرتلاش و زحمت‌کش جامعه هستند که در دین اسلام نیز سفارش زیادی به منظور توجه به آنها شده است.

کارگران قشر موثر در تولید هستند که اگر روزی خدای نکرده دست به اعتصابی هماهنگ زده و کارخانه‌ها را ترک کنند، چرخ تولید از کار بازمانده و اقتصاد شکست خواهد خورد.

علی‌رغم شعار و حرف‌های مسؤولان در خصوص توجه به حق و حقوق کارگران در جامعه اسلامی، اما چند سالی است این قشر مورد بی‌مهری قرار گرفته و توجهی به آنها نمی‌شود.

مدیران و تولیدکنندگان وقتی ببینند عدم پرداخت و تجمع چنین کارگرانی برای مسؤولان اهمیتی نداشته و پیگیر کار آنها نخواهند بود، با کمال آرامش و بدتر از گذشته رفتار خود را با این قشر پرتلاش ادامه خواهند داد.

امیدواریم با پیگیری و رسیدگی مسؤولان به این قشر مطالبات این کارگران و کارگران دیگر کارخانه‌ها پرداخت و با همت مسؤولان پرتلاش بتوانیم شاهد رونق تولید و اقتصاد استان باشیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president