آوای جنوب

محمد رمضانی: حضور ۱۰۰ هزار زائر در موکب گچساران/ مردم گچساران همه را شرمنده کردند

photo_2016-11-15_20-08-27رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان گچساران از اجتماع بزرگ هیئات مذهبی به مناسبت اربعین حسینی خبر داد.

آوای جنوب؛

محمد رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: پیاده‌روی و اجتماع میلیونی عاشقان اباعبدالله بی‌‌شک پیمان و میثاقی دوباره با آرمان‌های ولایت است.

وی ادامه داد: اجتماع اربعین بیست میلیونی در عراق به جهانیان نشان داد راه امام حسین(ع) همچنان زنده است.

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان گچساران با بیان اینکه حال و هوای این روزهای گچساران نیز حال و هوایی کربلایی به خود گرفته است گفت: مردم ولایت‌مدار شهرستان گچساران در این شب‌ها میزبان هزاران زائر کربلای حسینی از سراسر کشور و اقصی نقاط جهان بودند.

رمضانی افزود: بی‌شک این حماسه میلیونی و حماسه شعور و بصیرت باید در دانشگاه‌ها تدریس شود و به این موضوع پرداخته شود که چه چیزی این حماسه شعور و معرفت و بصیرت را رقم زده است.

وی تصریح کرد: این حضور نه‌ تنها در پیاده‌روی‌ها بلکه در موکب شهرستان گچساران نیز به وضوح نمایان بود.

رمضانی ادامه داد: حضور مردم گچساران و پذیرایی از زائران کربلای حسینی یک حرکت خودجوش مردمی بود که زن‌ و مرد، پیر و جوان عاشقانه و خالصانه در مسیر ولایت گام نهادند و ثابت کردند میزبانان خوبی برای زائران امام حسین (ع) هستند.

رمضانی تصریح کرد: این حرکت جهانی یک مقصد و هدف را به دنبال دارد و آن چیزی جز زمینه‌سازی برای حضور در قدس نیست.

وی در ادامه گفت: در طول این مدت در گچساران با دادن سه وعده غذایی از زائران کربلای معلی در موکب گچساران پذیرایی شد و باید به جرات گفت مردم گچساران در این زمینه همه را شرمنده کردند چرا که پذیرایی از ۱۰۰ هزار نفر در این چند روز فقط با حمایت‌های مردمی امکان پذیر می‌شد.

رمضانی در تشریح عملکرد موکب گچساران عنوان کرد: پخت نان گرم، طبخ روزانه بین چهارهزار تا هفت هزار پرس غذا در موکب، چایی و نوشیدنی گرم، حضور روحانی جهت پاسخ به مسائل شرعی، پزشک و دارو در این مکان فقط با حضور با صفای مردم این شهرستان مهیا شد.

رئیس شورای هیئات مذهبی گچساران اذعان کرد: به همین مناسبت اجتماع بزرگ هیئات مذهبی گچساران امشب راس ساعت ۲۰ در مکان موکب در کنار دیگر عزیزان زائر برقرار است و با مداحی مداحان اهل بیت به عزاداری می‌پردازند.

رمضانی خاطرنشان کرد: صبح روز اربعین نیز اجتماع بزرگ هئیات مذهبی در گچساران راس ساعت ۱۰ صبح در مصلای این شهرستان برگزار می‌شود که از عموم مردم ولایت‌مدار گچساران دعوت به عمل می‌آید.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president