آوای جنوب

خطیب جمعه گچساران: وزارت ارشاد به جای کارهای بی‌ارزش به ترویج کتاب و کتابخوانی اهمیت دهد

امام جمعهامام جمعه موقت گچساران گفت: وزارت ارشاد به جای کارهای بی‌ارزش به ترویج کتاب و کتابخوانی اهمیت دهد.

آوای‌جنوب؛

حجت‌الاسلام علیرضا صفایی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان گچساران، اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) و عاشورای حسینی، شهادت و اسارت اهل‌بیت در تاریخ بشریت جاودانه شد.

وی با بیان اینکه اربعین یادآور آمدن بی‌بی دو عالم به کربلاست، افزود: امروز بعداز گذشت قرن‌ها،شیعیان و مسلمانان جهان خودشان را به هر شکلی که شده به کربلا می‌رسانند.

امام جمعه موقت گچساران ادامه داد: با سقوط صدام و رژیم بعث عراق امروز شیعیان جهان از سراسر عالم عاشقانه خود را به حرم امام حسین(ع) می‌رسانند.

صفایی تصریح کرد: این جای سوال است که بعضی از دشمنان در مقابل حرکت میلیونی زائران اربعین‌ حسینی شبه‌افکنی می‌کنند و می‌گویند چه اشکالی دارد انسان در شهر خودش بنشیند و به اهل بیت (ع) سلام کند.

امام‌ جمعه موقت گچساران با بیان اینکه تاریخ هیچ اجتماعی را بزرگ‌تر از اجتماع اربعین به خود ندیده است اظهار کرد: اربعین بیست میلیونی به جهانیان نشان خواهد داد که راه امام‌حسین(ع) زنده است.

وی یادآور شد: این روزها با وجود موکب و ایستگاه‌ صلواتی در شهر گچساران فضای شهر ما حال‌ و هوایی کربلایی به‌ خود گرفته است.

صفایی با ذکر این‌ نکته که امسال برای اولین‌بار در شهر ما در مسیر زائران کربلای حسینی موکبی راه‌اندازی شده است گفت: از همه مردمی که این روزها در برپایی این موکب نقش دارند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

صفایی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه شهرستان گچساران با اشاره به برگزاری انتخابات آمریکا اظهار داشت: دولت‌های مختلف در این چند روز اظهار نظرات متفاوتی داشته‌اند اما اکثر دولت‌ها در اظهار نظراتشان دل خوشی از ترامپ ندارند.

وی تاکید کرد: دولت آمریکا برای ما تا زمانی‌ که این سیاست‌هایش را در پیش بگیرد دشمن درجه‌ یک ملت ایران است.

امام‌ جمعه گچساران در ادامه با بیان‌ اینکه مقام معظم‌ رهبری از چند ماه گذشته پیش‌بینی‌های خود را گفته بودند تصریح کرد: سخنان مقام معظم رهبری در ۱۳ آبان بیانگر همه مطالب است.

صفایی گفت: همانگونه که رهبری پیش‌بینی کرده‌اند دولت آمریکا رو‌ به افول است.

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش‌ رو و روز بیماران خاص تاکید کرد: مسوولان و دولت باید به وظیفه اصلی خود که حمایت از بیماران خاص است بیشتر اهمیت دهند.

صفایی به روز بزگداشت علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: بزرگان دین ما سفارش‌ها و تاکیدات مکرری بر کتاب‌خوانی دارند.

وی افزود: باید برای فرهنگ کتابخوانی تلاش کرد چرا که یکی از وسیله‌هایی که علم گذشتگان را به ما منتقل می‌کند کتاب است. وزارت فرهنگ‌ و ارشاد بجای اینکه کارهای بی‌ارزش را جلوه دهند به کتاب و کتابخانه‌ها اهمیت بدهند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president