آوای جنوب

وقتی کشتارگاه دهدشت مایه ننگ مسئولان این شهرستان است/ترک شورای سلامت دهدشت توسط امام جمعه این شهر

خبرامام جمعه شهر دهدشت با بیان اینکه این کشتارگاه دهدشت مایه ننگ این شهرستان است، گفت:مگه ما می خواهیم شهر بسازیم یا ماهواره پرتاب کنیم یا درستش کنیم یا خرابش کنیم.

آوای جنوب؛

سید غفار شفایی رییس شبکه بهداشت کهگیلویه در این جلسه با اشاره به تاخیر در برگزاری این جلسه به بیان موضوعاتی پیرامون دیابت و اهمیت دادن به این موضوع تذکراتی داد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به اجرایی نشدن مصوبات این شورا در مورد جمع آوری قلیان فروشی ها و مسئله کشتار گاه دهدشت اشاره کرد و افزود: این کشتارگاه در مرز شهر دهدشت و چرام واقع شده که هر دو شهرستان در این حوزه سهیم هستند و باید تلاش شود تا مشکل رفع شود.
وی با بیان اینکه اعضای شورای اداری باید رابطه سلامت خودشان را به این اداره معرفی کنند، اظهار داشت :متاسفانه هیچ کدام از ادارات این کار را انجام نداده اند.
وی به جمع آوری قلیان فروشی ها و سفره خانه هایی که در ورودی های شهر دهدشت وجود دارد اشاره داشت و تصریح کرد: مقرر شده بود که نیروی انتظامی، امور صنفی و شبکه بهداشت و درمان این کار را انجام دهند که هنوز کار مهمی در این حوزه نیز انجام نشده است.

رییس شبکه بهداشت ودرمان کهگیلوبه با بیان اینکه کارشناس این اداره با بازرسی از کشتار گاه ۳۱ مورد مشکل بهداشتی را شناسایی کرده است، تاکید کرد: نبود اتاق سرد، مخزن آب، چاه سپتیک، نبود کمک های اولیه، کوره لاشه سوز و فاضلاب از مهمترین این مشکلات است.
کشتار گاه دهدشت مایه ننگ این شهرستان است
همچنین حجت الاسلام سید نصیر حسینی امام جمعه شهر دهدشت با بیان اینکه این کشتارگاه دهدشت مایه ننگ این شهرستان است، گفت:مگه ما می خواهیم شهر بسازیم یا ماهواره پرتاب کنیم. یا درستش کنیم یا خرابش کنیم.
وی با بیان اینکه چند ساله که یادم هست در تمامی جلسات همیشه حرف کشتار گاه هست، افزود: برای ما مسولان زشت و به مردم توهین است که نمی توانیم این مشکل را حل کنیم.
امام جمعه دهدشت که خیلی از وضعیت ناراحت بود جلسه را ترک کرد.
همچنین جواد تخشا شهردار دهدشت با بیان اینکه این کشتارگاه بین این شهرداری چرام و دهدشت مشترک ساخته شده است، گفت: اما ساختمان آن توسط شهرداری دهدشت ساخته شده و امکانات آن نیز فراهم شده است.
وی با بیان اینکه ۵۰. سال از عمر شهرداری دهدشت میگذرد، تصریح کرد: اگر پولی هم دادند ما هزینه امکانات این کشتارگاه کردیم که نمونه آن خرید کوره لاشه سوز، آسفالت محیط کشتارگاه، و ۵۰ میلیون نیز هزینه ساخت اتاق پیش سرد شده و هنوز تکمیل نشده است.
وی با بیان اینکه شهرداری دهدشت در چند ماهه گذشته هنوز پول کارکنان و بیمه آنها را پرداخت نکرده است، یادآور شد: برای فاضلاب این کشتارگاه باید اعتبار عمرانی تخصیص دهند تا این کار را انجام دهیم.
همچنین علی پوزش فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه برای کشتار گاه مدیریت آنچنانی نیاز نیست، گفت: در سالهای گذشته اعتبار نیز تخصیص داده شد برای رفع مشکلات کشتار گاه اما هنوز هیچ کاری انجام نداده اند.
وی بیان کرد: در بازدیدی که با اعضای شورا از کشتار گاه داشتیم رستگار مسول عمرانی شورا گفت شما ناراحت نباشید مشکل فاضلاب را من حل میکنم اما هنوز انجام نداده اند.
پوزش با بیان اینکه در سال ۹۴. برای کشتار گاه ۶۰ درصد تخصیص داده شد و در سال ۹۵ نیز ۲۴۶. میلیون پیش بینی شده است، تاکید کرد: ما نباید به خاطر سلامت مردم منتظر اعتبار باشیم و باید مشکل را یا به صورت امانی یا قرار داد حل کنیم.
وی با بیان اینکه در تمامی ورودی های شهر دهدشت قصابی های غیر مجازی وجود دارد، ادامه داد:وقتی شبکه بهداشت و دامپزشکی نمی توانند کاری برای جمع آوری این کشتارگاههای غیرمجاز انجام دهند و کشتار گاه نیز چنین وضعیتی دارد پس /انها را سروسامان دهند.
وی اضافه کرد: از سال های گذشته مسئله کشتار گاه دهدشت نقل جلسات ما شده اما هنوز هیچ کاری برای رفع مشکلات آن انجام نداده اند.
همچنین ایرج کاظمی رییس ارشاد اسلامی کهگیلویه با بیان اینکه جلسه شورای آینده را باید به ارایه راهکار برای اجرایی نشدن مصوبات شورای سلامت اختصاص دهیم، گفت: یک سال اندی که در جلسات شرکت میکنم همش یا بحث قلیان هاست یا کشتار گاه که همه ما را کشت.
وی با بیان اینکه سرهنگ دانشی، حراست شهرداری چرام، شبکه بهداشت و مرکز بهداشت، امام جمعه، شهردار دهدشت، همه صحبت کردند و صحبتهای آنها در تناقض است، گفت: اگر بحث کشتارگاه می خواهد ادامه پیدا کند، جلسه شورای سلامت را تشکیل ندهند تا این موضوع برطرف شود.
در پایان این جلسه مقرر شد که با تشکیل یک جلسه تخصصی با شهرداران چرام و دهدشت، محیط زیست و نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و دامپزشکی مشکل بررسی مجدد و مهلت یک هفته ای برای رفع آن دهند اگر مشکلات رفع نشد آن را تعطیل کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president