آوای جنوب

سخنرانی به یادماندنی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز گچساران/از کتاب خاطرات امام تا نفت و بیکاری گچسارانی ها

نادریمسؤول قرارگاه دانشجویی شهید آقایی‌وندا گفت: بوی قراردادهای کاپیتولاسیونی به مشام می‌رسد.

آوای‌جنوب؛

عبدالله نادری پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه گچساران اظهار کرد: دولت باید بداند که ملت خود را در بند چپ و راست قرار نمی‌دهد.

مسؤول قرارگاه دانشجویی شهید آقایی‌وندا در ادامه ضمن گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان گفت: روز ۱۳ آبان سال‌روز تبعید امام به ترکیه و تصویب لایحه کاپیتولاسیون در هیأت دولت وقت است که مراتب خروش آن مرد خدا را به همراه داشت و همچنین استبداد و دیکتاتوری موجود در حکومت منحوس پهلوی بود.

نادری با طرح سؤالی که چرا در نظامی که میراث امام و شهداست بوی قراردادهای کاپیتولاسیون به مشام می‌رسد، افزود: مدتی است بوی قرارداد ننگین کاپیتولاسیون در قالب‌های مختلف به مشام می‌رسد یا عده‌ای بیان می‌کنند قراردادهای محرمانه؛ مگر ما در جمهوری اسلامی قرارداد محرمانه داریم، ملت ایران هوشیارند این همان مردمانی هستند که حماسه ۲۲ بهمن را رقم زدند و همان مردمانی هستند که حماسه ۹ دی را آفریدند.

وی عنوان کرد: چرا مفاد قرارداد ژنو هنوز بیرون نیامده؟ چرا قرارداد‌های IPC و FATF محرمانه است و مفاد آن به مردم ارائه نشده است؟

مسؤول قرارگاه دانشجویی شهید آقایی‌وندا خاطرنشان ساخت: روشنفکران باید به مردم احترام بگذارند، همه باید بدانند ملت خود را در بند این جناح و آن جناح نمی‌داند، ملت ایران انقلابی و ولایی هستند و رفتار هر گروه و حزب را نسبت به انقلاب می‌سنجند و هرکس در سایه‌سار هر جناح و گروهی بخواهد منابع ملی را به تاراج بگذارد، از چشم ملت خواهد افتاد.

وی بیان کرد: حادثه دوم که تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ بود و به تعبیری انقلاب دوم لقب گرفته یکی از بزرگ‌ترین حوادث بعد از انقلاب اسلامی بود.

نادری به فرمایشات امام راحل اشاره کرد و گفت: امام (ره) فرمودند، سفارت آمریکا همان لانه جاسوسی است آن روز عده‌ای انقلابی با لبیک به ولی زمانشان، لانه جاسوسی را به تصرف خود درآوردند ۲۷ سال پس از این واقعه اروپا فهمید که سفارت آمریکا سفارت شنود است.

نادری اذعان کرد: در همین قضیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برجام رهبری فرمودند به آمریکا بدبینم و بعضی‌ها گفتند بدبینی و خوش‌بینی معنا ندارد، باید واقع‌بین بود لذا واقعیت این است که باید به گذشته ۱۰۰ ساله آمریکا توجه کرد.

وی ادامه داد: ببینید از سال ۱۳۲۸ تا ۱۳۵۷ کشور ما دست آمریکا و ایادی آن بود. ما چه خاطره خوشی از آمریکا داریم جز غارت منابع ملی و خیانت و وابستگی ما به آمریکای جنایتکار؛ آیا تجربه قریب به یک قرن از حاکمیت آمریکا کافی نیست که ما دوباره به آن اعتماد کنیم؟

این مسؤول ابراز کرد: عده‌ای ساده‌لوحانه می‌گویند آمریکا در طول تاریخ دچار استحاله شده و تغییر کرده، در جواب اینها باید گفت تا الان ۱۱ دولت در جمهوری اسلامی ایران سر کار آمده، چه دولت‌هایی که گرایش غربی داشتند و چه دولت‌هایی که مقاوم بودند، رفتار آمریکا با آن‌ها تغییر نکرده تاریخ نشان داده علی‌رغم این همه خباثت دولت‌هایی که مقاوم بودند، جسارت آمریکا نسبت به آن‌ها کمتر بوده ولی در عین حال هم چنان این شیطان بزرگ تیرهای زهرآگینش را به سمت ما پرتاب می‌کند.

نادری یادآور شد: نمونه آن دولتی که در طول دوران دفاع مقدس تا سال ۶۷ بوده، آمریکا نهایتا جنگ را بر ما تحمیل کرد، هواپیمای مسافربری ما را در دریا زد، و بعد از آن دولتی سرکار آمد که نسبت به رابطه با غرب تقریبا بینابین بود، در همان دولت شما می‌بینید تمام سفرای اروپا فرا خوانده می‌شوند و آمریکا در صدد وارد کردن ضربه‌ای سهمگین به ایران قد علم می‌کند.

این مسؤول قرارگاه بسیج دانشجویی اظهار کرد: بعد از دولت سازندگی، دولت اصلاحات می‌آید و دوباره گفت‌وگو با آمریکا را شروع می کند. نهایتا در همان دولت آمریکا ما را محور شرارت در جهان معرفی می‌کند و به افغانستان و عراق حمله می‌کند تا بسا از این طریق به ایران حمله کند.

وی افزود: بعد از آن دولتی سرکار آمد که در مقابل آمریکا مقاومت کرد و ما شاهد بودیم که جسارت‌ها کمتر شد اما باز هم خباثت‌ها بود و شدید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین قطعنامه‌ها علیه ما اتخاذ شد و نهایتا دولت فعلی سکان‌دار شده که خوش‌بین بودند و دیپلماسی سازش و لبخند را سرلوحه خود قرار دادند و راه خروج از مشکلات را در رابطه با آمریکا می‌دیدند.

نادری ادامه داد: مذاکره کنندگان ما هم زحمت زیادی کشیدند ولی نتیجتا با بدعهدی طرف مقابل روبرو شدند تا جایی که طرف مذاکره کننده بعد از برجام هم علنا اعلام کرد که ما تحریم‌هایی علیه ایران اتخاذ خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: اینها همه سندی است برای اینکه آمریکا دچار استحاله نشده لذا مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر ظلم، مرگ بر دیکتاتوری، مرگ بر یک جانبه‌گرایی.

نادری ادامه داد: آیا عقل سلیم می‌پذیرد با رژیم کودک‌کش مذاکره کرد؟ هنوز یک عده‌ای بیان می‌کنند تابوی مذاکره با آمریکا شکسته شده که در پاسخ به این‌ها باید گفت نه تنها آمریکا تغییر نکرده بلکه شما دچار استحاله شده‌اید.

نادری تصریح کرد: توصیه می‌کنیم مسؤولان ما، دیپلمات‌ها و آن کسانی که گرایش به آمریکا دارند حتما وصیت‌نامه امام(ره) را مطالعه کنند، البته وصیت‌نامه امام(ره) یک جلد است ولی امروز کسانی هستند که کتاب خاطرات با امام را تولید می‌کنند و در پی آن هستند این کتاب را جایگزین وصیت‌نامه امام(ره) کنند که خداوند هدایتشان کند.

نادری با بیان اینکه جهان اسلام در سطح کلان، کشور در سطح ملی، استان ما در سطح استانی و شهرستان ما در سطح شهری نیاز به وحدت دارد، تصریح کرد: مسؤولان باید بدانند نماز جمعه تریبون مقدسی است امام جمعه جزء خطوط قرمز ماست و بعضا می‌بینیم حرمت نگه داشته نمی‌شود اگر اختلاف و مسأله‌ای هست که خارج از تریبون‌های رسمی قابل حل است آن جا باید برطرف شود.

وی ادامه داد: دشمن بیش از هر چیز از نماز جمعه‌های ما می‌ترسد چرا که محور وحدت است، اسلام سیاسی در آن تبلور پیدا می‌کند به هر بهانه‌ای گاه و بی‌گاه امام جمعه را مورد هجمه قرار ندهیم، اگر نقدی هم وارد است در چارچوب منطق و حرمت بیان شود مسوولان ما مراقب باشند پازل دشمن را کامل نکنند.

نادری اظهار کرد: در شهرستان گچساران علی‌رغم داشتن منابع عظیم نفتی بیکاری در این شهر بیداد می کند، سهم اشتغال دانشجویان نفت و مرتبط با نفت چه اندازه است؟ آیا نباید از قبل منابع نفتی علاوه بر جذب کلیه فارغ‌التحصیلان مرتبط با نفت شیمی و پتروشیمی زمینه‌هایی برای رشته‌های دیگر هم فراهم شود.

وی ابراز کرد: سهم جوانان گچساران از اشتغال در تاسیسات نفتی قابل قبول نیست آیا در قراردادهای نفتی و برنامه ششم توسعه بر این مسله ذکر شده است که اگر قرار است اشتغال ایجاد شود باید بومی‌تر شود حال اینکه قراردادهای IPC نه تنها اشتغال جوانان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد بلکه سبب اشتغال خارجی‌ها می‌شود و ضربه بزرگی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وارد می‌کند.

نادری با بیان اینکه مهم‌ترین مسأله‌ای که امروزه ما در گچساران با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم مسأله فرهنگ است، اذعان کرد: علی‌رغم این که شهرستان گچساران بخاطر وجود شرکت‌های نفتی و گازی مورد هجمه غرب و فرهنگ غربی بوده در حال حاضر دارای پیشینه ارزشی و انقلابی است شما ببینید چند شهید انقلاب اسلامی در گچساران داریم، این خود سندی دال بر غیرت و تعصب انقلابی مردم گچساران است.

وی افزود: آیا در حال حاضر وضعیت فرهنگی دردآور نیست نگران کننده نیست؟! نهادهای مسؤول تا به الان چه اقداماتی انجام داده‌اند شورای فرهنگ عمومی کجا تشکیل می‌شود مصوباتش کجاست و ضمانت اجرایی آن‌ها چیست.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ناشناس گفت:

    احسنت براین جوان ایمانی و بسیجی .خداوند شمارا حفظ کند وامیدواریم روزبروزبرتعداد چنین افرادی افزوده شود.امیدواریم در پیشگاه حضرت حق وامامان معصوم علیهم السلام روسفید وسربلند باشیدانشاءلله

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president