آوای جنوب

امام‌جمعه گچساران: متاسفانه بعضی در داخل یا خسته اند یا وابسته که‌از شعار مرگ بر آمریکا هراس دارند/موکب گچسارانی‌ها میزبان زائران کربلای حسینی است

امام جمعهبه گزارش آوای جنوب از گچساران،حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت آحاد جامعه به تقوای الهی اظهار کرد : انسان‌هایی که خداوند حب اهل بیت را به آنها داده از عبادتشان لذت می‌برند.

آوای‌جنوب؛

وی در ادامه بحث هفته گذشته خود گفت: دنیا تلاش می‌کند انسان را از رشد و تعالی دور نگه دارد و عده‌ای پیش خود می‌گویند مال مردم را هر چه بخوری زرنگتر هستی و با خود فکر می‌کنند هرچه حق‌الناس و بیت‌المال را جمع کنند زرنگتر هستند.

امام‌ جمعه گچساران افزود: لذت در جمع کردن مال‌ و اموال دنیا نیست بلکه لذت دنیا و انسان‌های با تقوا کسب روزی حلال است.

حجت‌الاسلام حجازی اذعان کرد: انسان‌هایی که با خدا و اهل‌ بیت عهد می‌بندند تمام دنیار را کوچک می‌شمارند و چنین انسان‌های باتقوایی به مال و مخصوصا مال‌ مردم طمع ندارند.

وی به ویژگی شاخص این انسان‌ها پرداخت و گفت: چنین انسان‌هایی به خود می‌‌گویند ما تکلیف داریم که امر و نهی خدا را اجرا کنیم.

حجازی خاطرنشان ساخت: چنین انسان باتقوایی اگر جایی مشاهده کند که دستور خدا مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد اعتراض می‌کند و نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد.

امام‌ جمعه گچساران در ادامه تصریح کرد: چنین انسانی که به مال و اموال این دنیا چشم ندوخته است نسبت به مال دنیوی بی‌تفاوت هستند و مال‌ و اموال دنیوی بر او مسلط نیست.

وی با بیان‌ اینکه انسان‌های مومن و تقوا تسلیم مال‌ و ثروت اندوزی دنیوی نخواهند شد گفت: اما بعضی از انسان‌ها هستند که به موقع و در بعضی جاهای به خصوص بذل و بخشش می‌کنند که باید به این عده توصیه کرد بهتر است سخاوت خود را در برطرف کردن مشکلات دانشجویانی که مشکل مالی دارند یا فقرا و یا در مشکلات فرهنگی انجام دهید.

حجازی در ادامه خطبه دوم خود به فرمایشات حکیمانه و راهگشای مقام معظم رهبری در دیدارشان با دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری بارها بیان کرده‌اند این فکر، فکر خطایی است که می‌گویند اگر با آمریکا سازش کنیم وضعیتمان بهتر می شود بلکه باید خطاب به اینها گفت :مطئن باشید نه تنها وضعیت بهتر نمی‌شود بلکه بدتر هم می شود و این فریبکاری بیش نیست که می‌گویند ارتباط با آمریکا وضعیت مارا بهتر می‌کند.
وی یادآورشد:تجربه نشان داده است سازش با آمریکا مشکلات ما را بدتر می کند و باید سوال کرد آیا آنها در برجام به تعهداتشان عمل کرده اند.
حجازی عنوان کرد: امروز مردم آگاه ما دیدند حتی خود مذاکره‌کنندگان کشور ما نیز می‌گویند آمریکایی‌ها در برجام بدعهدی کردند و مشاهده کردیم اینها بعد از برجام نیز برعلیه ایران قطع نامه صادر کردند.
امام جمعه گچساران بابیان اینکه برخی می‌گویند ارتباط با آمریکا حلال و راه حل مشکلات کشور ما است تاکید کرد: همین دیروز مشاهده کردیم که آنها شرایط اضطراری را بر کشور ما تمدید کردند.
وی خاطرنشان ساخت متاسفانه بعضی در داخل یا خسته اند یاوابسته که از شعار مرگ بر آمریکا هراس دارند اما رهبری امت فرمودند مرگ برآمریکا لازم است و باید گفته شود.
حجازی با توصیه به دستگاه‌های متولی آموزش افزود: مقام معظم رهبری اشاره کردند که ۷۰ جلد کتاب در از خیانت ها و لانه جاسوسی آمریکا موجود است و باید این کتاب ها در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ما تبیین شود.
وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از مردم با‌بصیرت و انقلابی شهرستان گچساران و استان کهگیلویه و بویراحمد در راهپیمایی روز۱۳آبان در این روز بزرگ هیمنه آمریکایی‌ها در هم شکسته شد.
خطیب جمعه گچساران افزود: خداوند این توفیق را به مردم خوب و ولایت‌مدار شهرستان گچساران داد که امسال با راه‌اندازی موکب در این شهرستان و در کنار شهدای گمنام از راهیان اربعین حسینی پذیرایی کنند.
وی یادآورشد: مردم گچساران خوب به یاد دارند روزی گچساران معبر شهدا‌ورزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس بوده و امروز این افتخار را دارد که میزبان زیارت کنندگان راهیان اربعین حسینی باشد لذا از مردم و مسوولان انتظار می رود همه باهم و درکنارهم با وحدت و همدلی میزبانان خوبی از این عزیزان به جهت خدمت رسانی باشیم.انتهای پیام/۸۲۰۳۰

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president