آوای جنوب

تجمع کارگران سد چم شیر جلوی فرمانداری گچساران+تصاویر

13950810000483_photolامروز ۴۰۰ کارگر سد چم شیر به دلیل عدم پرداخت دستمزد و حقوق خود جلوی فرمانداری گچساران تجمع کردند.

 آوای جنوب؛

این روزها خبرهای زیادی مبنی بر اعتراض نسبت به حق و حقوق کارگران در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شنویم.

یک روز کارگران شهرداری یاسوج به دلیل اخراج توسط پیمانکار جلوی استانداری تجمع می‌کنند و روزی دیگر کارگران سد تنگ سرخ از ظلمی که بر آن‌ها رفته گلایه دارند و امروز هم نوبت کارگران سد چم شیر گچساران است که به دادخواهی جلوی فرمانداری این شهر تجمع کرده‌اند.

 

 

سد چم شیر تاکنون حاشیه‌های زیادی داشته و بیش از این که کسی به متن آن توجه داشته باشد بیشتر حاشیه‌ها بوده که به گوش مردم کهگیلویه و بویراحمد رسیده است.

سدی که هم مردم و هم مسؤولان در آن اعتراضاتی داشته‌اند یکی به دلیل عدم استفاده از کارگران بومی و به کارگیری کارگران غیر بومی و دیگری به دلیل تخصیص‌هایی که به ضرر استان کهگیلویه و بویراحمد است.

 

 

اما امروز کارگران سد چم شیر به دلیلی دیگر در مقابل فرمانداری گچساران تجمع کرده بودند که دلیل آن عدم پرداخت دستمزد و حقوق در طی شش ماه از سال جاری بوده است.

کارگران سد چم شیر که به شدت از این وضعیت انتقاد داشتند معتقد بودند که مسؤولان بالا دستی خودشان هیچ نیازی ندارند و حقوق‌ها سر ماه پرداخت می‌شود اما کارگران بی‌نوا در طول بیش از ۷ ماه گذشته از سال ورود به ماه هشتم تنها یک ماه حقوق گرفته اند در حالی که فصل مدارس است و باید برای فرزندان محصل خود مایحتاج تامین کنند.

 

 

امروز تعداد ۴۰۰ کارگر سد چم شیر آمده بودند تا اعتراض خود را به گوش مسوولان برسانند و همچنین بگویند که چه دلیلی دارد که با بودن تعداد بسیار زیادی بیکار در این شهرستان که تقریبا رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده چه لزومی دارد که از کارگران غیر بومی استفاده می‌شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president