آوای جنوب

اعتراض جمعی از بازاریان خیابان بلادیان /با حضور شهردار بازار هم اینک باز است+تصاویر

photo_2016-10-23_12-44-21پیش از ظهر امروز اعتراض آرام جمعی از کسبه خیابان بلادیان در این خیابان صورت گرفت.

تعدادی از بازاریان با تجمع آرام در مقابل لودر شهردای دوگنبدان را که به جهت خاک‌برداری در خیابان بلادیان آمده بود را گرفتند و مانع از انجام کار شدند.

کسبه‌ بازار از صنف‌های مختلف بدون هیچ‌گونه تنشی نسبت به سنگ‌فرش شدن خیابان بلادیان اعتراضات خود را بیان کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران از نکات قابل مشاهده در این تجمع برخورد مناسب و معقولانه ماموران امنیتی و پلیس راهنمایی و رانندگی با مردم و تجمع کنندگان بود.

آنها که بیشتر خواستار حضور شهردار و مسوولان در میان خود بودند در گفتگو با خبرنگار فارس بیان کردند:به هیچ عنوان با اجرای این طرح موافق نخواهیم بود نماینده باید با کسبه ی بازار نشست بگذارد و مشکلات آنها را دریابد.

یکی دیگر از کسبه ی بازار در ادامه افزود: تمام مغازه های این بازار فرسوده هستند و شهردار باید به جای زیبا سازی این فضا پروانه ساخت را مجانی به این مغازه داران بدهد.

وی ادامه داد: ۴۰سال از عمر این مغازه ها گذشته است و در ابتدا باید داخل ساختمان ها نوساز بشود.

یکی دیگر از معترضان سنگ فرش خیابان بلادیان گفت: این طرح خوبی است ولی سه شرط دارد اول اینکه باید در سه نقطه این بازار پارکینگ وجود داشته باشد تا مردم بتوانند وسیله نقلیه خود را پارک کنند این سه نقطه شهر یکی کنار پمپ بنزین و انتهای خیابان بلادیان و کنار بازار میوه فروشی ها است.

وی ادامه داد: یک فرصت یک ساله به مغازه داران بدهند تاکسبه مغازه های خود را نوسازی کنند.

سوم اینکه خیابان های کیامرثی و مهر گچساران را خریداری کنند و عرض این خیابان ها را عریض تر کنند تا مشکل این طرح برطرف بشود.

کسبه ی دیگر بازار در اعتراض به این طرح می گوید: با سنگ فرش کردن این خیابان شهرداری عوارض این قسمت را دوبرابر خواهد کرد.

وی گفت: درخواست ما از شورای تامین و نماینده این است که با کسبه ی بازار نشستی برگزار کنندو از مشکلات ما با خبر بشوند.

شهردار دوگنبدان با حضور در کنا کسبه بازار اظهار کرد: سنگ فرش کردن خیابان بلادیان باعث می شود که گردشگران زیادی به شهرستان گچساران مسافرت کنند و در شهر رونق جدیدی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: بازاریان نگران مسدود شدن مغازه های خود نباشند درست است مغازه ها تعطیل می شود ولی برای مدت کمی این مغازه ها تعطیل می شوند.

زینل زاده گفت: به دلیل بافت فرسوده این خیابان کار نوسازی این خیابان صدمتر به صدمتر انجام می شود و اول صدمتر نوساز می شود بعد اقدام به تخریب صدمتر دیگر می شود.

شهردار دوگنبدان تصریح کرد: با اجرای طرح سنگ فرش کردن خیابان بلادیان جلسات متعددی برگزار شده و مشاور این طرح دوسال برای سنگ فرش کردن این خیابان دو سال مطالعه کرده است.

وی عنوان کرد: اگر با پیاده رو شدن خیابان بلادیان بازار این خیابان از رونق بیفتد من این طرح را تغییر خواهم داد و این طرح را تبدیل به سوار رو می کنم.

زینل زاده ابراز کرد: طرح سنگ فرش کردن خیابان بلادیان این قابلیت را دار از از پیاده رو به سوار رو تبدیل شود.

اردلان زینل زاده عنوان کرد: طرح سنگ فرش کردن خیابان بلادیان تامین اعتبار شده و این طرح به نفع مردم است.

وی با بیان اینکه مردم از طرح زیر گذر گچساران ناراضی هستند گفت: طرح زیر گذر به دلیل نداشتن اطلاعات و مطالعه نکردن مشاور این طرح چند سال طول کشید.

زینل زاده اذعان کرد: برای اجرای طرح سنگ فرش کردن خیابان بلادیان فقط ۱۴ماه درگیر فیبرنوری این خیابان بوده ایم و انشالله با یاری خداوند و کسبه ی بازار این طرح امروز اجرا می شود.photo_2016-10-23_12-43-55 photo_2016-10-23_12-44-02 photo_2016-10-23_12-44-21 photo_2016-10-23_12-44-14 photo_2016-10-23_12-44-08

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president