آوای جنوب

از عرضه کالاهای خارجی در نمایشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد تا صادرات برنج تاریخ گذشته به استان‌های همجوار

خبردر نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد در خصوص صادرات برنج تاریخ گذشته استان به استان‌های همجوار توضیحاتی داده شد.

آوای جنوب؛

نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد با چهار دستور کار ظهر امروز به ریاست فتاح محمدی و با حضور اعضای این کمیسیون در سالن استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در ابتدای این نشست حسین بهمنی دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز به ارائه آماری از وضعیت مبارزه با قاچاق کالا در استان پرداخت و اظهار کرد: در شش ماهه سال جاری ۹۰۱ پرونده مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شد.

بهمنی با اشاره به اینکه در همین خصوص ۷۳۵ نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند، گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاقی کشف شده در شش ماهه سال ۹۵، ۱۳۲ میلیارد ریال است.

اما نمایشگاه‌های عرضه و فروش محصولات یکی از دستور کارهای این نشست بود که الماس گشتاسبی معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از عرضه محصولات خارجی در نمایشگاه‌های استان انتقاد کرد و گفت: یکی از اهداف شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تبلیغ کالا و حمایت از تولید داخل است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در نمایشگاه‌هایی که استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود محصولات خارجی به جای تولیدات ملی و حتی تولیدات خود استان در نمایشگاه‌ها عرضه و به فروش می‌رسد.

داریوش دیودیده در ادامه با اشاره به سخنان معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو نمایشگاه تخصصی و نمایشگاه فروش و عرضه کالا در سطح استان برگزار می‌شود که ظرف یکسال اخیر هیچ‌گونه نمایشگاه عرضه و فروش برگزار نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: در نمایشگاه صنایع دستی که یک ماه پیش به همت میراث فرهنگی در یاسوج برگزار شد برخی افراد سعی داشتند در نمایشگاه کالای خارجی از جمله نوست افزار و لوازم‌التحریر ارائه کنند که جلوی آنها گرفته شد.

وی عنوان کرد: در بازار استان مقدار کمی کالای خارجی ارائه می‌شود و با کسانی که کالای خارجی ارائه کنند به شدت برخورد می‌شود.

علی خوان‌پایه مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از این نشست به برنج‌های تاریخ گذشته در شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و گفت: برنج‌هایی با مجوز شرکت غله در شهرستان کهگیلویه نگهداری می‌شد و بعد این برنج‌ها به سایر استان‌ها صادر شد.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه تاریخ مصرف این برنج‌ها گذشته بود خودروهای حمل برنج در گلوگاه‌های استان‌های مربوطه ضبط شد و اکنون رانندگان و خودروهای حامل گرفتار شدند و فرد مورد نظر هم متواری شده است.

در جواب مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها مومنی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: برنج‌هایی که در انبار غله شهرستان کهگیلویه نگهداری می‌شد تاریخ مصرف آنها گذشته که به سازمان غذا و داروی کشور اطلاع دادیم و چون برنج‌ها دولتی بودند و حیف بود از بین برود قرار شد از آنها نمونه‌برداری شود.

وی افزود: در نمونه‌برداری‌ها برنج مشکلی نداشت اما تاریخ آنها تا ۳۰/۶/۹۵ تمدید شد و از استان به سمت استان‌های اصفهان و لرستان صادر شد که در گلوگاه‌های این استان‌ها به دلیل اینکه شاید کالاها قاچاقی باشند توقیف شد و تا زمان بازرسی تاریخ جدی برنج‌ها تمام شد.

مومنی افزود: در حال حاضر یکسری از رانندگان حمل و نقل و پایانه‌های استان در این خصوص با مشکل مواجه شده‌اند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president