آوای جنوب

سردار کهگیلویه و بویراحمدی از اقدام شجاعانه حاج احمد متوسلیان در عملیات فتح‌المبین می‌گوید

خورشیدیگشت شبانه حاج احمد متوسلیان به کمک چوپان بومی برای نفوذ به عمق ۶۰ کیلومتری خاک عراق

آوای جنوب

سردار کهگیلویه و بویراحمدی هشت سال دفاع مقدس از گشت شبانه حاج احمد متوسلیان به کمک چوپان بومی برای نفوذ به عمق ۶۰ کیلومتری خاک عراق خاطره می‌گوید.

سردار احمد خورشیدی‌آزاد از یادگاران دوران دفاع مقدس و از فرزندان شهرستان گچساران و برادر دو شهید با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: عملیات فتح‌المبین نزدیک می‌شد و حاج احمد متوسلیان ۳ ماه فرصت داشت تا هم تیپ راه بیندازد و هم مانور عملیات آن را تمرین و بچه‌های تهران را آماده کند.

خورشیدی‌آزاد گفت: حاج احمد متوسلیان که فرماندهی خوش فکر بود روی این موضوع کار می‌کرد که چرا تلفات نیروهای خودی زیاد است و به اینجا رسید که نیروهای خودی خیلی خوب پیشروی می‌کنند و به هدف هم می‌رسند اما در نقطه آخر آتش توپخانه دشمن بچه‌ها را اذیت می‌کند.

 

 

خورشیدی‌آزاد بیان کرد: حاج احمد طرح خودش را این‌گونه ریخت که چند روز قبل از عملیات با دو گردان در درون ۶۰ کیلومتری خط دشمن نفوذ کرده و توپخانه دشمن را تصرف کند و بعد از آن عملیات اصلی بدون توپخانه دشمن توسط نیروهای خودی انجام گیرد که این طرح خطرناک مورد قبول فرماندهان واقع شد و حاج احمد خیلی زحمت کشید تا راه نفوذ را به درون خط دشمن پیدا کند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس یادآور شد: حاج احمد متوسلیان یک چوپان بومی منطقه را پیدا کرد که در آن منطقه و بین نیروهای خودی و دشمن گوسفندانش را به چرا می‌برد و کاملا منطقه را می‌شناخت.

 


حاج احمد متوسلیان در کنار شهید حاج همت

 

خورشیدی ادامه داد: حالا اینکه چطور چوپان را راضی کرد تا دو ماه تمام شبها با حاجی می‌رفتند شناسایی خودش حساب جدایی دارد و بالاخره طرح نفوذ به ۶۰ کیلومتری داخل خط دشمن آماده شد.

وی گفت: حاج احمد دو بار تا بالای سر توپخانه رفت تا خیالش راحت شود تا اینکه زمان عملیات فرا رسید و حاجی با دو گردان به خط دشمن زد و ۲ شبانه‌روز تمام خبری از آنها نشد تا اینکه رسیدند بالای سر توپخانه و دستور تسلیم به فرمانده و نفرات توپخانه دشمن داده شد.

 

 

خورشیدی‌آزاد افزود: فرمانده توپخانه که هاج و واج شده بود فوری با فرمانده سپاه چهارم عراق تماس گرفت و به او گفت قربان ما هم اکنون به محاصره ایرانی‌ها درآمده‌ایم و فرمانده سپاه چهارم به او گفت احمق چه می‌گویی شما توپخانه‌ای و ۶۰ کیلومتر جلوی شما سربازان خودی قرار دارند حالا چطور محاصره شده اید؟.

وی گفت: در همین موقع که حاج احمد دستور حمله داد و توپخانه دشمن سقوط کرد و سپس حاج احمد بی‌سیم خود را روشن کرد و پشت بی‌سیم به محسن رضایی که فرمانده سپاه بود گفت؛ محسن محسن، محسن، احمد، محسن جان رمز عملیات را بگو و عملیات پر افتخار فتح‌المبین شروع شد و با موفقیت کامل به اهداف خود رسید.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president