آوای جنوب

درخواست شهابي از مردم؛

لزوم همکاری همه‌جانبه کهگیلویه و بویراحمدی‌ها با مأموران سرشماری نفوس و مسکن

شهابی-فرمعاون سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد به ضرورت همکاری همه‌جانبه کهگیلویه و بویراحمدی‌ها با مأموران سرشماری تأکید کرد.

آوای جنوب؛

علی شهابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: سرشماری نفوس و مسکن همزمان با سراسر کشور ۳ الی ۲۴ مهرماه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود و تمهیدات لازم برای برگزاری این رویداد مهم در تمام شهرستان‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرنشیان و روستائیان می‌توانند از ۳ الی ۲۴ مهرماه به صورت اینترنتی در سایت سازمان آمار ثبت‌نام و اطلاعات خانوار خود را وارد کنند٬ افزود: همشهریان می‌توانند اطلاعات خود را در این سایت ثبت کرده و با دادن کد ملی سرپرست خانوار نسبت به کد رهگیری اقدامات لازم را انجام دهند.

شهابی با بیان اینکه همشهریان می‌توانند با پر کردن آمار و اطلاعات در سایت آمار نسبت به دریافت کد رهگیری اقدام کنند گفت: چرا که بعد از ۲۵ مهر ماه به مدت یک ماه ماموران آمار و سرشماری با حضور در درب منازل همشهریان نسبت به دریافت اطلاعات اقدام می‌کنند ولی در صورتی که مردم خودشان ثبت‌نام کرده باشند فقط کد رهگیری را به مامور سرشماری نفوس مسکن تحویل می‌دهند.

شهابی افزود: در این روش مطلع‌ترین فرد خانوار می‌تواند با مراجعه به سامانه http://www.sarshomari95.ir و یا وارد کردن شماره ملی سرپرست خانوار به عنوان رمز ورود به پرسشنامه سرشماری دسترسی یافته و اطلاعات خانوار خود را در آن وارد کند.

وی خاطرنشان کرد: سرشماری نفوس و مسکن از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی در کشور برخوردار است و نیاز است در این زمینه دهیاران و شوراها و همشهریان و روستائیان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا آمار و اطلاعات به طور دقیق در سامانه ثبت شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: استفاده از سرشماری اینترنتی به خانوارها این امکان را می‌دهد که با صبر و حوصله بیشتر پاسخ سوالات سرشماری را ارائه دهند و پرسش‌نامه الکترونیکی این امکان را می‌دهد در مواردی که در ارائه پاسخ اشتباهی رخ می‌دهد بلافاصله هشدارهای آنلاین به پاسخگو ارائه شود.

وی تصریح کرد: تمام برنامه‌های اقتصادی٬ اجتماعی٬ فرهنگی٬ ورزشی و تفریحی بر اساس آمار و سرشماری نفوس و مسکن انجام می‌شود که این امر می‌تواند یک گام بزرگ در توسعه این بخش‌ها در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های نرخ بیکاری و باسوادی داشته باشد و نیاز است در این زمینه تمام دستگاه‌های مربوطه و مردم همکاری همه‌ جانبه‌ای با ستاد سرشماری نفوس و مسکن داشته باشند.

شهابی در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اینکه شما چه تدابیری اندیشیده‌اید که عده‌ای نتوانند در قالب مامور سرشماری از مردم سوءاستفاده کنند، بیان کرد: پوشش ماموران سرشماری پوشش ویژه‌ای است که برای افراد جامعه قابل تشخص است؛ علاوه بر این تمام ماموران سرشماری دارای کارت شناسایی هستند که هموطنان می‌توانند با تماس با ستادهای سرشماری هویت ماموران سرشماری را چک کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president