آوای جنوب

فرمانده سپاه ناحیه باشت : پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و حماسه ۹ دی از حماسه‌های ماندگار انقلاب است

ما به این مردم و خدمتگزاری این مردم افتخار می‌کنیم، آن‌ها همان مردمی هستند که امام فرمود از مردم اهل حجاز در عصر رسول الله(ص) و از مردم کوفه در عصر امیرالمؤمنین(ع) بالاتر هستند

رضازادهفرمانده سپاه پاسداران ناحیه باشت گفت: پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و ۹ دی از حماسه‌های ماندگار انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.

آوای جنوب؛

سرهنگ پاسدار سیدعلی رضازاده فرمانده سپاه شهرستان باشت عصر امروز در جلسه هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره نقش مردم در دفاع مقدس اظهار کرد: حضرت آقا فرمودند جنگ به وسیله مردم اداره شد و هم ارتش و سپاه پاسداران و هم نیروهای دیگر متکی به مردم بودند.

رضازاده افزود: مردم ایران در عصر حاضر که به آن عصر امام خمینی(ره) می‌گویند سه حماسه ماندگار اساسی انجام دادند که برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد شد و عظمت و بزرگی مردم را به دنیا ثابت خواهد کرد.

فرمانده سپاه باشت درباره حماسه‌های ملت ایران گفت: یکی خود انقلاب اسلامی بود که به عنوان نقطه عطفی در تاریخ اسلام و در تاریخ جهان به وقوع پیوست، با آن خصوصیات خاص که انقلاب اسلامی داشت.

وی ادامه داد: وقتی همه اندیشمندان دنیا در مباحث خود نمی‌توانند علل پیدایش انقلاب اسلامی را پیدا کنند به این خاطر است که اصلاً برای آن‌ها قابل پیش‌بینی نبود تا جایی که کارتر به ایران سفر می‌کند و می‌گوید ایران جزیره ثبات است.

رضازاده افزود: انقلاب اسلامی یک حماسه ماندگار و با عظمت در تاریخ جهان است که خود سردمداران استکبار با آن همه رسانه و سازمان‌های امنیتی پیشرفته‌ای که در اختیار داشتند نتوانستند وقوع انقلاب اسلامی را پیش‌بینی کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از حماسه‌های ماندگاری که مردم در عصر امام خمینی(ره) انجام دادند در بحث دفاع مقدس بود، جنگ تحمیلی در حالی بر ما تحمیل شد که تازه انقلاب کرده بودیم، سپاه به آن شکل سازماندهی نشده بود، ارتش ما با آن همه مشکلات مواجه بود و بازمانده‌های حکومت طاغوت در بدنه ارتش وجود داشتند لذا دشمن تا دندان مسلح را تشویق و به وسوسه انداخت که این انقلاب را در نطفه خفه کند.

رضازاده بیان داشت: نقشی که مردم در صحنه داشتند و آن حماسه‌هایی که در جبهه‌های جنگ از شروع تا انتهای جنگ آفریدند باعث شد تا همه نقشه‌های دشمنان ناکام بماند و دشمن با همه پشتیبانی‌های مالی و لجستیکی که از او به عمل آمد نتوانست بر انقلاب اسلامی پیروز شود و به قول مقام معظم رهبری این جنگ یک گنج تمام نشدنی است.

وی افزود: دفاع مقدس سرشار از درس، تجربه و حماسه برای ماست و این درس‌ها و تجربه‌ها برای ما ماندگار هستند.

فرمانده سپاه باشت تصریح کرد: جنگ تحمیلی و دفاع مقدس نشان داد هر جا بر روی اصول و ارزش‌ها، توانمندی‌ها و ایمان خود تکیه کنیم هیچ قدرتی نمی‌تواند ما را وادار به تسلیم کند و می‌توانیم کارهای بزرگ و حماسی انجام دهیم.

وی ادامه داد: درس‌هایی که از دفاع مقدس می‌گیریم درس ایستادگی، شجاعت، مقاومت، اعتماد به نفس و درس استکبار ستیزی است که نباید در هیچ برهه‌ای کوتاه بیاییم و باید ایستادگی کنیم تا اینکه به فرموده مقام معظم رهبری جایی شاید لازم باشد که تهاجمی برخورد کنیم.

رضازاده تصریح کرد: جنگ جزء افتخارات ملت ایران است و یک حماسه ماندگاری است که در عصر امام خمینی به وقوع پیوست.

وی با اشاره به حماسه ۹ دی افزود: حماسه ماندگار دیگری که به وقوع پیوست ۹ دی بود که مقابل فتنه‌گران سال ۸۸ همه کسانی که به کاندیدای رقیب و هم کاندیدای پیروز رای داده بودند به صحنه آمدند و حماسه ۹ دی به قول امام خامنه‌ای در تاریخ ماندگار شد.

رضازاده بیان داشت: ما به این مردم و خدمتگزاری این مردم افتخار می‌کنیم، آن‌ها همان مردمی هستند که امام فرمود از مردم اهل حجاز در عصر رسول الله(ص) و از مردم کوفه در عصر امیرالمؤمنین(ع) بالاتر هستند.

وی ادامه داد: مردم ولایتمداری که در هیچ برهه‌ای از تاریخ رهبر و ولی‌فقیه خود را تنها نگذاشتند و به همین خاطر امام فرمود به ما بگویید خدمتگذار نه رهبر.

فرمانده سپاه باشت اظهار کرد: ما بزرگداشت دفاع مقدس را بزرگداشت مردم و حضور مردم در صحنه‌های انقلاب و ایثارگری مردم می‌دانیم که هر چه در طبق اخلاص داشتند از مال، فرزند، جان و هرچه داشتند برای این انقلاب فدا کرده و به میدان آوردند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president