آوای جنوب

از احداث ۲۰ماهه بزرگراه امام علی(ع) تهران تا ۳ کیلومتر محور قلعه رئیسی به دهدشت در ۸۶۰ روز

امام جمعهامام جمعه قلعه رئیسی با انتقاد از عملکرد راه و شهرسازی گفت: راه و شهرسازی برای سه کیلومتر محور قلعه رئیسی به دهدشت ۸۶۰ روز در حال کار است.

آوای جنوب؛

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی با توصیه به نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

وی در ادامه به شهادت امام جواد اشاره کرد و گفت: اگر به سیره امام جواد(ع) مراجعه کنیم که گویا امام جواد(ع) در دوران ما زندگی می کردند امام مشکلات را تبدیل به فرصت می کرد و دشمن شناسی خوبی در این زمینه داشت.

صلواتی به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه و روز ازدواج اشاره کرد و گفت: اساس خوشبختی در ازدواج محبت است نه تشریفات و محبت را تنها خدا ایجاد می کند و سخت گیری در ازدواج ظلم است و خانواده‌ها باید به ازدواج آسان رو بیاورند و از برگزاری ازدواج‌های با هزینه های بالا پرهیز کنند؛ متاسفانه کلید دولت هم نتوانست قفل ازدواج جوانان را باز کند و امروز بخاطر بیکاری، فقر، عدم ترویج ازدواج آسان و مهریه بالا جوانان مجبور هستند نیاز جنسی خود را از طریق دیگر برآورده کند.

وی به موضوع قراردادهای نفتی هم اشاره و تصریح کرد: قراردادهای نفتی چیزی جزء خسارت و غارت اموال کشور و به خطر افتادن منافع ملی و فروختن سرمایه کشور چیزی را نصیب ملت نمی کند این نوع قراردادهای توهین به جوان این مملکت است و راه نفوذ را هموار می کند این قراردادها با اصول اولیه اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد اگر توجه جدی نظارت نشود به کشور خسارات جبران ناپذیری وارد می شود امیدواریم مجلس هم مثل برجام در ۲۰دقیقه آنها را تصویب نکند و انتظار ملت این است که نمایندگان در این رابطه تصمیم انقلابی بگیرند.

امام جمعه قلعه رئیسی به وضعیت کاری جاده دهدشت به قلعه رئیسی هم اشاره و اضافه کرد: جاده ای سه کیلومتری در چاروسا است که نه تونل می خواهد نه از کوهساران می گذرد حدود ۸۶۰ روز از شروع بکار آن می‌گذرد، بزرگراه امام علی(ع) تهران کمتر از ۲۰ماه طول کشید، تونل توحید این قدر طول نکشید، در استان ما هم تمام جاده های گچساران و جاده باغچه سادات اینقدر طول نکشید و هیچ کس نیست پاسخگو این سه کیلومتر باشد که چه اتفاقی رخ داد و امیدواریم مسئولان یک مقدار به خودشان بیایند و این وضع را درست کنند.

صلواتی در ادامه به وضعیت آموزش و پرورش هم اشاره و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش از ارکان سعادت جامعه است اگر مجموعه آموزش و پرورش الگو برداری از رسول خدا باشد یعنی شخصیت معلم، اخلاق و رفتار معلمان جامعه به سعادت می رسد.

وی بیان کرد: امام جمعه یک رسالت فرهنگی و تربیتی به عهده دارد عضو شورای آموزش و پرورش است و باید با بی تفاوتی از کنار مسائل آموزش و پرورش عبور نکند و تا امروز هم در جلسات شورای آموزش و پرورش هم از طریق حراست اداره دغدغه های دینی و تربیتی و راهنمایی و هدایت هایی که لازم بود مطرح کردم.

خطیب جمعه قلعه رئیسی تبیین کرد: یکی از آفت هایی که در همه دولت ها آموزش و پرورش را از رسالت اصلی خویش که همان انسان سازی و تربیت است دور ساخته سیاسی کاری و جناح بندی و باند بازی است و در جهت منافع جریان ها عبور می کند و این آفت در استان ما با همه استان ها متفاوت و در چاروسا از همه جا متفاوت تر است و در این منطقه مسئله تعلیم و تربیت قربانی و ذبح شده و در لابه لای مسائل سیاسی و خطی و جناحی به مسئله تربیت ظلم بخشودنی انجام گرفته است.

خطیب جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه خدا هم می گوید مدیر باید تعهد، تخصص و توانایی داشته باشد تاکید کرد: بعضی از مدیران و معاونان کدامیک از صلاحیت ها را داشته اند که حکم برایشان زدید؛ این امانت داری بود بدانید در آموزش و پرورش چاروسا پست مدیریتی و معاونت و دیگر مشاغل نوعی غنیمت و پاداش انتخاباتی با جبران خدمات انتخاباتی یک جریان خاص سیاسی یا به خاطر دفع اعتراض و ناراحتی و یا بخاطر به خطر افتادن صندلی است که این خیانت به تعلیم و تربیت است و در سال گذشته در خیلی از مدارس نماز جماعت نبود، مراسم دینی و مذهبی نبود چرا ما آسیب شناسی نکردیم و چرا عملکرد مدیر و معاون را مورد ارزیابی قرار ندادیم وقتی مدیری در این عرصه موفق نبود چرا برای آن مدیر یک سال حکم زدیم.

صلواتی بیان کرد: وقتی در چاروسا هر کسی بیشتر اعتراض کند و قهر نماید قوم و قبیله و طایفه داشته باشد از دهدشت پیام و سلام داشته باشد معاون و مدیر می شود چطور می خواهیم شاهد بی انگیزگی معلمان و مدیران توانمند نباشیم وقتی به معلمان بومی منطقه توجه نمی شود می رویم از دهدشت بخاطر اینکه سالها آخر خدمت است برای اضافه شدن حقوق به او مسئولیت می دهیم این توهین به دانش آموزان نیست.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president