آوای جنوب

از توهین روزنامه اصلاح طلب تا بازار داغ فروش نامه های ۵۰۰۰ تومانی برای ارایه به رئیس جمهور در یاسوج

-۲۱۸۱۲آوای جنوب / حمید مظاهری

چندماهی است،که با سر و صدای،سایت های محلی وپیام های گروه های مختلف در فضای مجازی،اذهان عمومی مردم همیشه درصحنه ی استان کهگیلویه و بویر احمد درگیر آمدن یا نیامدن رئیس جمهور در واپسین ماه های عمر دولت تدبیر و امید به این استان است.

بحث های داغ جناحی در فضای مجازی(که به مرحمت این فضا،مردم در هر سطحی همه صاحب نظر شده اند)برسر این موضوع زیاد شده است.
مطلب های کوتاه و بلند،ابیات سپید وسیاه،که همه گلایه از دیر ودست خالی آمدن رئیس دولت تدبیر و امید به این نقطه محروم است…
و درخواست نیامدن،به نشانه ناراضی بودن مردم از عملکرد ایشان است.
هم استانی های ما نظر بر این دارند،که این سفر دولت تدبیر وامید نه تنها هیچ منفعتی برای استان ندارند بلکه هزینه ی آن میتواند گوشه ای از زخم این مردم را مرهم باشد.
چرا برای سفری بدون خروجی هزینه شود؟!
به برکت انقلاب اسلامی،سطح آگاهی و سواد رسانه ای در کورترین نقاط این مرز و بوم بالا رفته و باتوجه به نظرات آنها نه پروژه ای برای افتتاح ونه دست آوردی که دولت به عنوان سوغاتی برای این مردم بیاورد.
چه بسا اگر میخواستند،خدمتی به این استان محروم نمایند در این چندسال گذشته میکردند.نه دراین چند ماه پیش رو!!!
به نظر راقم که از جنس مردم این دیار است،سفررئیس جمهور بیشتر سفری تبلیغاتی برای اردیبهشت ۹۶است،که مردم این دیار در هر صورت،چه سفر باشد و چه نباشد،طبق ادوار گذشته حضور نود و چند درصدی در انتخابات دارند.
هرچند که برای تغییر رای آنها دیر شده است،همانطور که خدا را نمیبینیم ولی ازنشانه هایش پی به وجود او خواهیم برد،اگرچه دکتر روحانی را از نزدیک ندیده ایم ولی عملکردش را در این چند سال دیده ایم.
آخرین پرده ی این بازی،فروش نامه های از پیش نوشته به ریاست جمهوری،درخیابان های یاسوج یه روز قبل از حضور رئیس جمهور.
باید مرحبا گفت به بانیان این کار که چنان تدبیر نموده اند که نه نویسنده خسته شود و نه خواننده دلسوز،البته اگر خواننده ای باشد!!!
گویا طراح این نامه ها از مشکلات مردم آگاه بوده است که زحمت را برای نویسنده کم و احتیاجات مردم را دسته بندی کرده و از قبل نوشته است.
این نامه ها،با مبلغ ناچیزی که شاید ته مانده ی جیب یک یارانه بگیر هم استانی باشد به فروش میرسید.
از سر و صدای روزنامه آفتاب یزد تا نامه های پیش نویس،که خود شاهدی بر فقر و محرومیت مردم این سرزمین میباشد که بیشترین درآمد و فقیرترین مردم با بالاترین آمار بیکاری و… را دارد.-۲۱۸۷۲

جناب آقای دکتر روحانی و هیئت همراه به سرزمین دلیرپرور و چهارفصل کهگیلویه و بویر احمد خوش آمدید.


بازار نوشتن نامه و درخواست از رئیس جمهور در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد داغ شده و برخی با چاپ نامه های با متن آماده از این فرصت برای درآمدزایی استفاده می کنند.

به گزارش آوای جنوب ، سفر رئیس جمهور و هیات دولت در حالی قرار است فردا ۲۴ مرداد در یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد انجام شود که مردم این استان برای بیان مشکلات خود نامه ها و درخواست های گوناگونی را برای ارائه به حسن روحانی آماده کرده اند.

برخی افراد نیز این فرصت را مغتنم شمرده و با چاپ نامه های با متن آماده در حوالی میدان هفتم تیر شهر یاسوج اقدام به درآمدزایی می کنند و یک متن نامه آماده در برگ آچار به همراه یک پاکت نامه را در قبال دریافت ۵۰۰۰ تومان به مشتریان تحویل می دهند.

در برخی نقاط شهر یاسوج این متن نامه های آماده ابتدا به مبلغ ۵۰۰ تومان به فروش می رسید که برخی افراد با سوء استفاده از این فرصت این متن نامه های آماده را به همراه یک پاکت نامه به مبلغ پنج هزارتومان عرضه کردند که این امر با واکنش تند شهروندان مواجه شد.

افرادی که سواد خواندن و نوشتن ندارند و برای بیان دردها و مشکلات خود مجبورند به هرطریق ممکن رئیس جمهور را در جریان قرار دهند بیش از دیگران طعمه این افراد سودجو قرار می گیرند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president