آوای جنوب

عدل هاشمی : اگر سد مارون۲ اجرایی نشود وزیر نیرو را به مجلس خواهم کشاند

کسانی که دیروز مداخله می‌کردند امروز هم کارشناسی نشده مطالبی را به وزارت نیرو منعکس می‌کنند تا جلوی احداث این سد گرفته شود

عدلنماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس از تغییر کارفرمای سد بالیاب و واگذاری به شهرستان خبر داد و گفت: برای احداث سد مارون ۲ نیز تلاش خواهیم کرد.

آوای جنوب؛

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه،عدل هاشمی‌پور صبح امروز در جمع نمازگزاران عید سعید فطر از عزم دولت و مجلس برای رفع مشکلات اقتصادی خبر داد و اظهار داشت: دشمنان امروز جنگ تمام عیار اقتصادی را بر ما تحمیل کرده و می‌خواهند از این روش اقتصاد مملکت ما را فلج کنند.

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس تصریح کرد: دشمن از راه اقتصاد برای به بن بست کشاندن نظام ما وارد شده و اگر همه کارگزاران نظام تدبیری اتخاذ نکنند این وضعیت خطرناک است.

وی تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون رفت از جنگ اقتصادی دانست و گفت: همه موظف‌اند امکانات خود را در اختیار سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قرار دهند.

هاشمی‌پور با بیان اینکه به وعده‌های انتخاباتی خود جامه عمل می‌پوشانم تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف نقشه راهی ترسیم کرده و اقداماتی را در کوتاه مدت،بلند مدت و میان مدت برای خود تعریف کردم.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان افزود: تعدادی از پروژه‌ها سالیان سال زخمی شده و به دلایل مختلف پیشرفت نداشته است تمامی این پروژه‌ها شناسایی شده و برای فعال شدن آن‌ها برنامه دارم.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس تصریح کرد: یکسری پروژه‌های دیگری نیز برای توسعه شهرستان باید کلید بخورد؛پروژه‌هایی که در جهت اشتغالزایی و رونق اقتصاد شهرستان باشد.

هاشمی‌پور با بیان اینکه گزارش عملکرد خود را هر ۶ ماه یکبار به اطلاع مردم حوزه انتخابیه خواهم رساند افزود: هر جا نیاز بود با صداقت و شجاعت باید از مردم عذرخواهی کنیم و هر جا مشکلی پیدا کردیم باید مردم را در جریان قرار دهیم.

وی به تشریح اقدامات انجام شده در بررسی و تسریع در پیشرفت پروژه‌های راکد اشاره و با بیان اینکه جاده پاتاوه به دهدشت بعد از دو سال تعطیلی با همکاری قرارگاه خاتم فعال شده است افزود:دستگاه‌های مکانیزه این پروژه که در زمان تعطیلی از استان خارج شده بود برگشت داده و ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر بعد از دو سال در این پروژه مشغول به کار شدند.

هاشمی‌پور تسریع در عملیات جاده‌های شهرستان از قبیل محور سوق و چرام به دهدشت،رفع موانع شهرک‌های صنعتی،رفع مشکلات پروژه‌های مهم پتروشیمی،سیمان سپو و پیگیری احداث سدها را از جمله نقشه راه خود برشمرد و گفت: بخشی از این کارها طی مدت اخیر انجام شده و به نتیجه مطلوب هم رسیده است.

نماینده کهگیلویه بزرگ از تغییر کارفرمای سد بالیاب خبر داد و گفت:این سد که در حوزه خوزستان و با نام سیدون ۲ مجوز گرفته بود دیروز به بالیاب تغییر نام داده و هم‌چنین پیمانکار این پروژه تغییر پیدا کرد.

وی افزود: سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب از رودخانه‌های مارون و خیرآباد از منطقه ما عبور می‌کند و تنها ۱۰۰ میلیون متر مکعب از آب این سدها در بخش کشاورزی و شرب منطقه ما استفاده می‌شود این در حالی است که مطابق قانون وزارت ۲۰۰ میلیون متر مکعب از آب این سدها باید به ما تخصیص داده شود.

هاشمی‌پور با اشاره به اقدامات مداخله جویانه در احداث سد مارون ۲ گفت: کسانی که دیروز مداخله می‌کردند امروز هم کارشناسی نشده مطالبی را به وزارت نیرو منعکس می‌کنند تا جلوی احداث این سد گرفته شود.

وی تصریح کرد: احداث سد مارون ۲ می‌تواند صحرای سوق، چنگلوا، کلاچو و دشت چرام را به طور کامل آبیاری کند.

این مسؤول با بیان اینکه رودخانه مارون نه تنها تاکنون سودی برای شهرستان نداشته بلکه جوانان بسیاری خود غرق کرده است افزود: اگر احداث این سد انجام نشود وزیر نیرو را به مجلس خواهم کشاند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. سجاد گفت:

    احسنت و درود به نماینده پرتلاش و پرتوان مردم . انشاالله که موفق باشید . ولی امید وارم که جناب هاشمی حواسش هم به نیروهای که تو استان دارن باشه . و نگذارن که آقای تاج گردون و زارع نیروهای خودشون رو جایگزین بکنند .

  2. کمال گفت:

    خیلی خوب و با جنم حرف میزنه و خیلی خوب پیگیر هستش منتخب ما همین طور ادامه بده سردار ولی من مطمئنم اگه اسم شهر دهدشت که زیبنده شهری باقدمت بالا نیست و بیشتر شبیه اسم روستا هستش تا شهر و مطمئنم اگه اسم شهر تغییر نکنه زیاد نباید امید داشته باشیم که سرمایه گذاری جذب شهر ما بشه خواهشا یه اقدامی بکنید ممنون سردار

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president