آوای جنوب

دلیل عدم حضور مدیران فرهنگی گچساران در جشن عید سعید فطر چیست؟ فقط شهردار آمد+تصاویر

و در پایان بازهم یادآور می شویم بیش از یکسال است جلسات شورای فرهنگ عمومی در گچساران برگزار نمی شود.

photo_2016-07-08_17-35-35به گزارش آوای جنوب در حالیکه از چند روز پیش در سطح شهر و فضای مجازی و حتی در نماز با شکوه عید سعید فطر در گچساران از مردم و مسولین شهرستانی برای حضور در جشن بزرگ عید سعید فطر با عنوان ماه بندگی خدا جشن رمضان در پارک بوستان شهدای گمنام دعوت شده بود متاسفانه شاهد بودیم که هیچ کدام از مدیران و مسولان فرهنگی برگزار کننده در این مراسم حضور نداشتند و تنها کسی که از بین مسولین شهرستانی حضور یافته بود اردلان زینل زاده شهردار گچساران بود.

آوای جنوب / علی مراد کاظم پور
حضور مردم گچساران در مراسمات جدا از هر گونه برنامه ریزی از طرف مدعیان فرهنگ نشان از آن دارد که مردم چندین قدم از مسئولین جلوترهستند و مسئولان محترم باید خود را به مردم برسانند.
هر چند شاید برخی از مسئولان برگزرار کننده مراسمات فرهنگی این گونه مراسمات را جزء وظایف خود نمیدانند و انتظار دارند مردم به صورت خود جوش این گونه مراسمات معنوی را برگزار کنند ولی نمی توان نقش مسئولان و حضور فیزیکی آنها را نادیده گرفت چرا که عنوان های ادارات در بنر جایگاه با نبود مسولین خود جای سوال دارد.
هدف ما در این مطلب زیر سوال بردن مسئولین شهرستانی نیست،بلکه حضور و شور مردم در مراسمات و غیبت داعیه داران فرهنگ موجب بیان این خواسته های به حق مردم شده است چرا که در این مراسم بارها برخی به من تلنگر زدند حال که مسولین نیستند از ما هم تصویری بیاندازید.
ما نباید با فرمایشات آقا در مقوله فرهنگ، سیاسی برخورد کنیم. ما نباید بگوییم مقصر ولنگاری فرهنگی از دید آقا این دولت یا این مجلس است. بلکه آقا در دولت اصلاحات، تهاجم فرهنگی و در دولت عدالت مظلومیت فرهنگ و در دولت فعلی ولنگاری فرهنگی را مطرح کردند. این نشان می دهد در منظومه فکری آقا بحث فرهنگ بسیار جدی است و ما نباید با این مقوله معامله سیاسی بکنیم.
زمانی که آقا بحث ولنگاری فرهنگی را مطرح می کنند و نشان داد درد جدی است، بلافاصله در انتخاب کمیسیون های مجلس، کمیسیون های اقتصادی نفرات مازاد داشتتند و در کمیسیون فرهنگ چهارنفر بیشتر نداشتیم. این نشان می دهد مسئولین ما در قد و قواره سیاست گذاری دغدغه پایینی دارند.
آقا برای مجلس می گوید ولنگاری فرهنگی. اول می فرمایند تهاجم فرهنگی و بعد هم: از این هم فراتر است و در حد یک شبیخون فرهنگی است. آنها دارند نارو می زنند.

حضرت آقا در دیدار با نظامیان می فرمایند ما شاید با جنگ های دیگری روبرو شویم جنگ ما تمام نشده است. ما باید آماده باشیم. حال سنخ این جنگ شاید نظامی نباشد بلکه جنگ نرم و فرهنگی باشد. آقا فرمودند قرارگاه فرهنگی تشکیل شود. این ادبیات نظامی که ایشان بکار می برند یعنی پیکار و مصاف جنگ فرهنگی داریم. دلیل های آن هم مشخص است.
بی شک فرهنگ با پیشرفت شهری محقق نمی شود بلکه با پیشرفت فرهنگ شهروندی است که محقق می شود. ما احساس می کنیم اگر ساختمان  ارشاد و تبلیغات اسلامی و اوقاف ما چند طبقه و شیک باشد این می شود فرهنگ یا که اگر فقط نام اداره ما بر روی بنرها نصب باشد این می شود کار فرهنگی ولی خبر نداریم فرهنگ در کنار پیشرفت شهری به رشد شهروندی نیاز دارد. مشکل اینجاست که ما فرهنگ را یک مقوله شکلی و تزئینی می دانیم. در مناسبت ها به زدن پرچم و بنر اکتفا می کنیم و یا همایش های بیهوده و نمایش ها را به عنوان فرهنگ جا می زنیم. در حالیکه مقوله فرهنگ یک امر باطنی و درونی است و این باید خودش را درون زا نشان دهد نه اینکه از بیرون القا کنیم.
مقوله دیگری که ولنگاری را دامن می زند و حضرت آقا با این ادبیات از آن یاد می کنند نهادهای متعدد و متنوع در حوزه فرهنگ و متعدد و متنوع به عنوان متولی فرهنگ است.
و در پایان بازهم یادآور می شویم بیش از یکسال است جلسات شورای فرهنگ عمومی در گچساران برگزار نمی شود.photo_2016-07-08_11-00-29  photo_2016-07-08_17-35-06 photo_2016-07-08_17-34-52 photo_2016-07-08_11-00-18 photo_2016-07-08_11-00-15 photo_2016-07-08_11-00-12 photo_2016-07-08_11-00-01 photo_2016-07-08_11-00-04 photo_2016-07-08_11-00-07 photo_2016-07-08_10-59-40

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. همشهری گفت:

    این متولی آوای …… حتما وحتما……..گرفته وخیلی خودشو…..کرده خدایی توکجای قانون تعریف شده ای ……به تو چه ربطی داره حتما اگه شهردار…..بیشتر بهت بده بیشتر ازش تعریف میکنی وقتی که روزنامه نگار …..بگیره باید ازش خبر بزنه ازاین بهتر نمی شه

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president