کد خبر : 22078
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 خرداد 1395 - 2:31

از دستور آماده باش فرماندار گچساران به کلیه مدیران تا نحوه نجات نقشه برداران در کوههای بی بی حکیمه

از دستور آماده باش فرماندار گچساران به کلیه مدیران  تا نحوه نجات نقشه برداران در کوههای بی بی حکیمه

عبدالرحیم رحیمی فرماندار در جلسه مدیریت بحران که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، به تشریح اهمیت وجایگاه بسیار مهم مدیریت بحران در شهرستان با توجه به شرایط خاص اقلیمی و کشاورزی و وجود چاههای نفت آن پرداخت . آوای جنوب ؛ فرماندار گچساران در ابتدای جلسه از شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران

فرماندارعبدالرحیم رحیمی فرماندار در جلسه مدیریت بحران که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، به تشریح اهمیت وجایگاه بسیار مهم مدیریت بحران در شهرستان با توجه به شرایط خاص اقلیمی و کشاورزی و وجود چاههای نفت آن پرداخت .

آوای جنوب ؛

فرماندار گچساران در ابتدای جلسه از شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به واسطه حضور به موقع نیرو و بالگرد صنعت نفت در عملیات نجات و جمعیت هلال احمر در نجات کارشناسان صنعت معدن که برای انجام ماموریت اداری نقشه برداری معادن به این منطقه سفر کرده و در کوههای منطقه بی بی حکیمه (س) گرفتار شده بودند تقدیر و تشکر کرد.
وی با اشاره به وجود ریزگردها در سطح شهرستان و بالا بودن میزان آلودگی هوا اظهار داشت :ریزگردها به عنوان مهمانان ناخوانده مناطق جنوب بوده که هر ساله هوای شهرستان ما را آلوده می کنند.
رئیس ستاد بحران شهرستان گچساران با بیان این مطلب که طبق اعلام کارشناسان این میزان آلودگی تا غروب امروز کمتر خواهد شد از مردم خواستند تا رفت و آمد خود را به سطح شهر و محیط آزاد در موارد غیرضروری کمتر نمایند..
رحیمی با تاکید بر آماده باش کامل کلیه نیروهای دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان در طول شبانه روز اظهار داشت :با ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی می‌توان کمک رسانی را هنگام وقوع حوادث غیرمرقبه و طبیعی افزایش داد.
فرماندار گچساران با بیان این مطلب که بسیاری از حوادث را می توان پیشگیری کرد و همه آنها غیر مترقبه نیستند افزود: با آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی زمینه مشارکت شهروندان را در جهت ارتقا و افزایش آسایش و آرامش جامعه فراهم سازید.
ایشان با اشاره به برنامه ریزی جامع و اصولی جهت مدیریت کردن مسائل تصریح کرد: مسئولین شایسته است با شناسائی نقاط حادثه‌خیز، برنامه‌ریزی، بسترسازی و اقدام مؤثر و به موقع در راستای کاهش اثرات حوادث احتمالی تلاش نمایند.
وی با تشریح ضرورت همکاری مردم در کمک به مسئولین در راستای حل مشکلات افزود: باید بخشدار مرکزی شهرستان با تشکیل جلسه ای با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها آنها را برای مقابله با شرایط بحران زا آماده نموده بطوریکه مردم بصورت خودجوش به حل و فصل موضوع بپردازند.
رئیس ستاد بحران شهرستان از تنظیم لیست کشیک کارکنان فرمانداری جهت حضور در ساعات غیر اداری خبر داد و خاطر نشان کرد :اینکار با هدف آمادگی برای مقابله و برنامه ریزی بهتر در مواقع بحرانی بوده که دستگاه‌های اجرایی نیز باید با کشیک‌های شبانه‌روزی و بصورت هماهنگ آمادگی خود را در جهت مواجه با هرگونه حادثه‌ای حففظ نمایند.
فرماندار گچساران از دستگاههای اجرایی شهرستان خواستند تا در زمان بروز حوادث با تعامل ،هماهنگی و همکاری کردن با همه امکانات خود بسیج شده و موارد بحران زا را مدیریت نمایند.بالگرد

در ادامه جلسه مهندس شهباز صفری از کارشناسان اداره ایمنی و آتش نشانی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران درباره نحوه جستجوی هوایی برای نجات این دو نفر توضیحاتی را ارائه داد.

صفری که خود در روز نجات در بالگرد مسولیت امداد و نجات را برعهده داشته است گفت : در همان دقایق اولیه که از طرف روابط عمومی نفت گچساران اطلاع پیدا کردم با توجه به تجربه ۳۶ ساله و موقعیتی که می شناختم درخواست بالگرد کردیم که در سریعترین زمان ممکن با هماهنگی روابط عمومی نفت بالگرد آماده پرواز شد.

وی در ادامه افزود : برای نجات این دو نفر دو ساعت پرواز هوایی داشتیم و این در حالی بود که ساعت پرواز هم رو به پایان بود.

صفری اظهار داشت : در همان ابتدا با تلفنی که در اختیار آن دو نفر بود تماس گرفتم تا آدرس و موقعیت جغرافیایی دقیق را جویا شویم اما متاسفانه نتوانستیم در مرحله اول موفق به پیدا کردن آنها شویم پس از آن موفق شدیم با مرکز ماهواره ای تهران صحبت کنیم و محل و موقعیت آنها را پیگیری کنیم که پس از دریافت موقعیت و پرواز هوایی بازهم موفق به دیدن آنها نشدیم اما نا امید نشدیم و امیدمان به خدا بود چرا که می دانستیم خانواده هایی در انتظار عزیزانشان هستند .

صفری ادامه داد و گفت : پس از آنکه موقعیت را نتوانستیم بیابیم دوباره با مرکز ماهواره ای تهران تماس گرفتیم و اینبار تهران اعلام کرد که بوسیله گوگل آن دو نفر را مشاهده می کند که میان کوه و در کنار دره فصلی قرار گرفته اند و پس از آن بود که توانستیم به یاری خداوند آنها را نجات دهیم./سمیرا نصاری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 5
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بسم الله الرحمن الرحیم یکشنبه , ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۴:۱۲

سلام امید که مدیریت بحران همیشه هوشیار وپر تلاش باشند !

نقی پور یکشنبه , ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۷:۰۹

با سلام خدمت دوستان گرامی
اگر از نوع نجات این افراد اطلاع کافی ندارید بهتر است پیامی منتشر نکنید.
این افراد با راهنمایی شخصی و پیگیری های مسولین آن شرکتی که این زمین شناسان در آن فعالیت داشتند پیدا شدند.مختصات این افراد نیز توسط اینجانب به خلبان ارسال شد و خود بنده بودم که با خلبان در تماس بودم نه سازمان ماهواره ای تهران

سعید یکشنبه , ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲

سلام.
بنده به نوبه خودم از زحمات تیم نجات مخصوص جناب مهندس صفری تشکر میکنم و ارزوی سلامتی برای همه این عزیزان را دارم

محمد فاطمی دوشنبه , ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰:۲۱

بنازم مهندس شهباز صفری مرد بحرانها

برق دوشنبه , ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۸:۲۴

سلام
تقدیر و تشکر فراوان از مهندس حبیبی،مدیر مردمی،شایسته و دوست داشتنی