آوای جنوب

خرید منزل و خودروی ۷۰۰ و ۴۰۰ میلیون تومانی با تسهیلات سرمایه‌گذاری در استان/ اجحاف در حق بیکاران کهگیلویه و بویراحمد

من این گفته بانک‌ها را قبول دارم که تسهیلات در برخی مواقع سر از جایی دیگر در می‌آورند

کرمی دادستاندادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تسهیلات این استان در حوزه سرمایه‌گذاری خودروی ۴۰۰ میلیون تومانی خریداری شده است.

آوای جنوب؛

مهرداد کرمی پیش از ظهر امروز در کارگروه قضایی حمایت از سرمایه‌گذاری در استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس‌کل دادگستری و با حضور برخی از دستگاه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: همه برای رفع محرومیت در استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه‌های اجرایی گرفته تا قضایی وظایفی بر عهده داریم که باید این وظیفه را به درستی انجام دهیم.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان در زمینه بیکاری در کشور رتبه بدی دارد و بر همین اساس همه باید برای رفع این مشکل بزرگ به کمک سرمایه‌گذاران بیاییم.

این مسؤول ارشد قضایی بیان کرد: دستگاه قضایی هم تا آنجا که مغایرتی با قانون نداشته باشد و قانون اجازه دهد از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند چرا که خود را موظف به رونق تولید و اشتغال در جامعه می‌دانیم.

وی با اشاره به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری در خصوص نگرانی از وضعیت اشتغال جوانان تصریح کرد: در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اقدام و عمل هستیم باید به رشد سرمایه‌گذاری در استان کمک کنیم.

کرمی بیان کرد: به همین منظور باید واحدهای تولیدی را در استان تقویت کنیم و برخی مشکلات که با تعامل برطرف می‌شود را جهت رشد تولید که منجر به اشتغال می‌شود یاری دهیم.

وی در ادامه با تأیید برخی از دغدغه‌های بانک‌های استان مبنی بر این که تسهیلات در جایی خارج از محل اصلی هزینه می‌شود، تصریح کرد: من این گفته بانک‌ها را قبول دارم که تسهیلات در برخی مواقع سر از جایی دیگر در می‌آورند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تصریح کرد: شنیده‌ایم که برای مثال با تسهیلات این استان در حوزه سرمایه‌گذاری در جاهای دیگر منزل ۷۰۰ میلیون تومانی و یا خودروی ۴۰۰ میلیون تومانی خریداری شده که اجحاف به این همه جوان بیکار است که منتظر راه‌اندازی واحدهای تولیدی برای اشتغال هستند.

دادستان مرکز استان با تأکید بر این که اگر در استان کار و تولید رونق بگیرد دیگر شاهد جرم‌هایی نظیر نزاع دسته‌جمعی نیستیم به گفت‌وگویی که میان خودش و همتای سمنانی در جلسه‌ای رد و بدل شده اشاره کرد.

وی گفت: از دادستان سمنان پرسیدم وضعیت نزاع دسته جمعی در استان شما چگونه است که وی از عدم بروز حتی یک فقره نزاع دسته‌جمعی در استان خود سخن به میان آورد.

کرمی افزود: به این دلیل در استان سمنان نزاع دسته جمعی وجود ندارد که تقریبا در هر خانواده یک یا دو جوان مشغول به کار هستند و به دلیل این که بیکاری در آنجا کم است کسی روی به جرایمی مانند نزاع نمی‌آورد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president