آوای جنوب

گفتگوی اختصاصی آوای جنوب با مهدی پاشازاده : اگر به جای مظلومی بودم بعد از دربی استعفا می دادم

پاشازادهمهدی پاشازاده یکی از بازیکنان اسطوره ای فوتبال ایران و استقلال است که تا چند سال پیش تصور می‌شد می‌تواند خیلی زود روی نیمکت تیمش بنشیند. اما او که محبوبیت زیادی هم بین هواداران استقلال دارد، نتوانست در مربیگری خیلی زود چهره شود. پاشازاده حالا برای اینکه به نیمکت استقلال نزدیک شود، باید با چهره‌های مطرحی چون علی منصوریان و فرهاد مجیدی رقابت کند هر چند اگر مهدی فردا بازی را در مقابل نفت گچساران ببرد برای خودش صاحب رکورد می شود.

آوای جنوب / گفتگو از علی مراد کاظم پور

وارد هتل که شدم ، با اتاق او تماس گرفتند جهت انجام مصاحبه ، هنوز هم مثل گذشته بی غرور و بی ادعا دو تا سه دقیقه ای در لابی هتل پاسارگاد منتظر بودم تا پاشازاده آمد.
خدای من ، ایران – استرالیا – ناجی دروازه ایران —-استقلال و یک دنیا تعصب —–
پس از سلام و احوالپرسی و یادآوری گذشته هایی که به عنوان یک هوادار در شیراز ، اهواز ، اصفهان و آبادان آنها را همراهی می کردم ؛ سوالاتم را درباره وضعیت اینروزهای استقلال تهران شروع می کنم.
یک لحظه چشمش به ساعت هتل افتاد ؛ سریع با دستیارش تماس گرفت که گوشی های بچه ها را جمع کنید ؛ الان دقیقا ساعت ۲۲:۳۰ بود. به او گفتم یاد ناصرخان حجازی در هتل پارسیان یا آپادانای شیراز افتادم که ساعت ۹ شب مو بایل ها را جمع می کرد ؛ آن موقع سرژیک بود و علی چینی …

مهدی پاشازاده می گوید روز گذشته پس از بازی استقلال و ذوب آهن تا یک ساعت مات و مبهوت مانده بودم .
او ادامه می دهد ؛ من با استقلال زندگی می کنم ؛ لحظه به لحظه ؛ دقیقه به دقیقه و هرگز نمی توانم برای لحظه ای استقلال را فراموش کنم ؛ با بردهایش خوشحال می شوم و با باخت هایش ناراحت ؛ هنوز همان حس زمان بازیگری ام را دارم ؛ گاها پیش آمده با مدافعانش بلند می شوم تا سر را بزنم ؛ هر زمان که بازی را می بینم مثل دوران بازیگری خودم هیجانی می شوم.
پاشازاده در پاسخ به این سوال که چرا این نتایج برای استقلال پیش آمده است، اظهار داشت: افکار عمومی امروز ناراحت است ؛ استقلال آن اقتدار همیشگی را ندارد ؛ قشنگ بازی نکردن تیم و ناراحتی هواداران ؛ باخت بد استقلال ؛ مهم ترین دلیلی که در باخت ها و تساوی های استقلال دخیل بوده این است که تیم هیچ استراتژی در بازی ندارد و این موضوع را در بازی های گذشته استقلال نیز مشاهده کرده ایم.
پاشازاده ادامه می دهد و می گوید شما دیدید جام حذفی راحت در دست ما بود ؛ صحبت مهدی را قطع می کنم و در میان صحبتش می گویم ؛ شما طوری گفتید جام حذفی در دست ما بود که مثل اینکه هنوز در استقلال هستید ؛ لبخندی می زند و می گوید : من با استقلال زنگی می کنم ؛ لحظه به لحظه ؛ دقیقه به دقیقه و هرگز نمی توانم برای لحظه ای استقلال را فراموش کنم ؛ با بردهایش خوشحال می شوم و با باخت هایش ناراحت ؛ هنوز همان حس و هیجان زمان بازیگری ام را دارم .

پاشازاده در پاسخ به این سوال که شما بعد از دربی درباره ادامه کار استقلال با مظلومی گفته بودید : اگر به جای مظلومی بودم قبل از اینکه اتفاق دیگری بیفتد استعفا می دادم امروز بعد از بازی ذوب آهن و استقلال نظرتان چیست ؛ گفت : آنروز فکر امروز را می کردم .
پاشازاده ادامه می دهد : همان روز هم که مظلومی را انتخاب کردند هم گفتم امیدوارم آقای مظلومی آخر فصل هم جوابگو باشد . من آنروز پیش بینی امروز را می کردم .
پاشازاده در پاسخ به این سوال من که در حال حاضر با هییت مدیره استقلال رابطه ای دارید نیز می گوید : در حال حاضر هیچگونه رابطه ای باهییت مدیره استقلال ندارم .
ادامه می دهم و از او می پرسم به نظر خود شما در حال حاضر بهترین گزینه برای سرمربی گری استقلال تهران چه کسی است که پاشازاده می گوید : به نظر من بهترین گزینه علی منصوریان است .
آقا مهدی با منصوریان رابطه ای دارید ؟ رفیق های قدیمی هستیم ولی هیچ رابطه ای الان با علی ندارم ؛ در هشت سال گذشته شاید سه بار همدیگر را دیده باشیم.
منصوریان می تواند به تیم انرژی بدهد ؛ در این برهه از زمان منصوریان می تواند به استقلال کمک کند چرا که در حال حاضر افکار عمومی نظرش روی منصوریان است.

هر چند با کارنامه ای که از مهدی در ذهن دارم شاید سوالم او را ناراحت کند اما از او می پرسم حاضر هستی کمک منصوریان باشی که مهدی می گوید : من چند سال از علی کوچک تر هستم سرمربیگری من یا منصوریان در استقلال دیر و زود دارد اما سوخت و ساز ندارد اما از منصوریان حمایت می کنم .

با تشکر از وقتی که در اختیار ما گذاشتید

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president