آوای جنوب

همایشی به نام یاسوج به کام دیگران‌/‌ارائه آمار غیرواقعی برای خودنمایی و بازیگری برخی مسئولان

۱۳۹۵۰۲۲۹۲۰۱۴۰۸۲۵۷۷۲۹۹۴۴شهر یاسوج در حالی میزبان نخستین همایش ملی دو روزه شهر یاسوج و دومین همایش ملی گردشگری و توسعه پایدار بود که مشکلات این شهر و استان در سخنرانی مسئولان به حاشیه رانده شد.

آوای جنوب؛

برگزاری همایش و سمینارها در یک جامعه مدنی نشان از توسعه یافتگی و یا تلاش برای ایجاد زیرساخت‌ها در یک منطقه است، اما متأسفانه همایش‌های برگزار شده در شهر یاسوج نه تنها رنگ و بوی همایش ندارد بلکه فقط صحنه خودنمایی و بازیگری برخی از مسئولان برپایی همایش است.

شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به سبب دارابودن ظرفیت‌های گردشگری و آب و هوای متنوع هر ساله پذیرای جمع بسیاری از گردشگران از اقصی نقاط کشور است، در این بین مسئولان شهرستان و استان نیز برای معرفی ظرفیت‌های پایتخت طبیعت ایران اقدام به برپایی نخستین همایش ملی روز یاسوج کردند.

نخستین همایش ملی روز یاسوج و دومین همایش ملی گردشگری و توسعه پایدار در حالی از ۲۸ تا ۲۹ اردیبهشت ماه در شهر یاسوج برگزار شد که مشکلات این شهر و استان در سخنرانی مسئولان به حاشیه رانده شد.

مدیرعامل مجتمع تفریحی و اقامتی آزادی باقری در این آیین با بیان اینکه مجتمع تفریحی آزادی باقری با زیربنای ۱۰ هزار و ۲۷۰ مترمربع در حال احداث است، اظهار داشت: این مجتمع در کنار هتل آزادی یاسوج در حال احداث است که در صورت بهره‌برداری می‌تواند پذیرای گردشگران بسیاری باشد.

لهراسب باقری با اشاره به سخنان روز گذشته مدیرکل میراث فرهنگی استان در این همایش، گفت: مدیرکل گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان این ظرفیت بزرگ در حال احداث را نادیده گرفته و خبر از احداث هتل و هتل آپارتمان‌هایی در دولتی که در رکود شدید اقتصادی قرار گرفته است می‌دهد.

وی عنوان کرد: بهتر بود مسئولان استان به جای قرار گرفتن در پشت تریبون‌ها و ارائه آمار غیرواقعی به طور عملیاتی برای توسعه استان وارد عمل می‌شدند.

باقری با بیان اینکه نباید از مدیران کل دستگاه‌های استان انتقاد کرد، گفت: باید گلایه اصلی را از نمایندگان استان در مجلس کرد که تنها به واسطه جذب آرای برخی افراد در انتخابات افراد ناکارآمد را در پست‌های مدیریتی استان گماشتند.

وی با بیان اینکه پروانه پایان کار کارخانه قند از قبل از انقلاب تا کنون مشکل داشت، تاکید کرد: شهردار شهر یاسوج با درایت این مشکل را برطرف کرد و این اقدام به نوعی خدمت به صنعت استان بود.

مدیرعامل مجتمع تفریحی اقامتی آزادی باقری با بیان اینکه پشت میز دولت نشستن و خدمت کردن آسان است، عنوان کرد: کارخانه قند قدیمی‌ترین واحد صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد است که در چند دهه اخیر با مشکلات فراوانی از جمله سرمایه در گردش و اخذ تسهیلات برای به روز کردن تجهیزات روبه رو بوده که امید است مسئولان برای حل مشکل این واحد صنعتی ما را یاری کنند.

بعد از سخنان این فعال بخش خصوصی شهردار یاسوج و دبیر علمی همایش به ایراد سخنرانی پرداختند.

در پایان این همایش با اهدای لوح سپاس و جوایزی از نویسندگان مقالات برتر ارسالی به همایش تقدیر شد.

نکته جالب این همایش دو روزه در همین بخش پایانی است چون اکثر کسانی که از آنها تقدیر به عمل آمده بود همگی از خانواده میراث فرهنگی استان، شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج بودند، و جای تامل دارد همایشی که به نام یک همایش ملی برگزار می‌شود حتی یک نفر از برگزیدگان آن خارج از این استان نبودند و خارج از جمع دوستانه مسئولان برگزار همایش نیز نبودند.

می‌طلبد اگر مسئولان استان به فکر توسعه و پیشرفت این استان به خصوص محور برگزاری این همایش یعنی شهر یاسوج هستند بیش از این تدبیر به خرج داده و با دعوت از نخبگان علمی به ویژه نخبگانی از سراسر استان پهناور کهگیلویه و بویراحمد در راستای پیشرفت این استان گام بردارند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president