آوای جنوب

عامل تأخیر در اجرای پروژه‌های گچساران و باشت مشخص شد

این نشست با حضور سید موسی خادمی استاندار، معاون امور عمرانی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و فرمانداران این دو شهرستان برگزار شد

کلنگ زنیدر نشست بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های گچساران و باشت عدم تخصیص اعتبارات ماده ۱۸۰ مهمترین دلیل تأخیر در اجرای پروژه‌های این دو شهرستان بیان شد.

آوای جنوب؛

یاسوج- نشست بررسی پروژه‌های شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد که از روز جمعه و با بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی دو شهرستان بویراحمد و دنا استارت خورد عصر امروز به بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های گچساران و باشت اختصاص داده شد.

این نشست با حضور سید موسی خادمی استاندار، معاون امور عمرانی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و فرمانداران این دو شهرستان برگزار شد.

پژمان نیک‌اقبالی در ابتدای این نشست ضمن تشکر از تلاش رسانه‌های استان در پوشش مطلوب این نشست‌ها گفت: در این جلسات کاستی‌ها و مشکلات طرح‌های عمرانی بررسی می‌شود و انتظار می‌رود اصحاب رسانه به گونه‌ای مطلوب به پوشش آن بپردازند.

اجرای طرح نوسازی ۳ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده مناطق شهرستان گچساران از موارد بررسی شده در این نشست بود که عدم رغبت مردم به نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق بلادیان، لبنان و رادک شهرستان گچساران از مهمترین مشکلات اجرای این طرح بود که تخریب و آواربرداری رایگان واحدها در دستور کار بنیاد مسکن استان قرار گرفت.

روند صدور پرونده و تهیه نقشه ساختمانی از دیگر مشکلات مطرح شده در اجرای این طرح بود و قرار شد شهرداری گچساران و نظام مهندسی هر کدام ظرف ۱۲ و ۱۰ روز تمامی اقدامات اداری را انجام دهند.

اجرای بسته‌های تشویقی با توجه با ضعف مالی مردم ساکن در بافت فرسوده گچساران پیشنهاد بنیاد مسکن استان برای اجرای طرح نوسازی بافت‌های فرسوده بود.

در ادامه این نشست ۶۱ پروژه این دو شهرستان، شامل ۴۱ پروژه گچساران و ۲۰ طرح باشت با اعتبار ۵۸٫۵ میلیارد تومان که از محل اعتبارات ملی، ملی استانی شده و اعتبارات ماده ۱۸۰ بودند بررسی شد.

نصب دستگاه فاضلاب و تصفیه خانه و آبرسانی به شهر دوگنبدان دو پروژه دارای اعتبارات ملی شرکت آب و فاضلاب شهری استان بود که تکمیل فاضلاب و تصفیه خانه دوگنبدان هم‌اکنون دارای پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی هستند و در صورت تأمین اعتبارات این پروژه‌ها به زودی افتتاح می‌شوند.

احداث بیمارستان ۱۰۰ تخت‌خوابی جایگزین بیمارستان شهید رجایی گچساران دیگر طرح مطرح شده در این نشست بود که فاز اول این بیمارستان ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشرفت فاز دوم بیش از ۳۰ درصد است.

احداث محور بابامیدان- گچساران- بهبهان به طول ۳۵ کیلومتر طرح بررسی شده حوزه راه و شهرسازی بود که ۶۹ درصد اعتبارات این پروژه تخصیص داده شده است.

پروژه آبرسانی به دشت امام‌زاده جعفر و ساماندهی رودخانه باشت و دیل توسط شرکت آب منطقه‌ای در این نشست بررسی شد که برای ساماندهی رودخانه باشت و دیل یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون ۶۶۷ میلیون تومان آن تخصیص یافته است که البته اجرای دو پروژه شرکت آب منطقه‌ای موجب بدهی ۳ میلیاردی به پیمانکار شده است.

در نشست امروز بررسی پروژه‌های شهرستان‌های گچساران و باشت، روند احداث پروژه‌هایی که دارای اعتبارات ملی بودند خوب و مطلوب اعلام شد اما عدم تخصیص حتی یک ریال از اعتبارات ماده ۱۸۰ مهمترین دلیل تأخیر در اجرای پروژه‌های این دو شهرستان بوده است.

سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان این نشست با بیان اینکه علی‌رغم مشکلات مالی و اعتباری و کمبود منابع اقدامات خوبی در دو شهرستان گچساران و باشت صورت گرفته، گفت: مدیران شهرستانی برای تأمین اعتبار پروژه‌ها به دنبال روش‌های ابتکاری و راه‌های درآمدزائی باشند.

وی اضافه کرد: فرمانداران جلسات بررسی پروژه‌ها را سه ماهی یک بار با حضور مدیران کل استانی در شهرستان‌های مربوطه برگزار کنند تا روند اجرای طرح‌ها شتاب گرفته و هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president