کد خبر : 20280
تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1395 - 17:39

اجرای ۱۸ طرح بزرگ آبی با اعتبار۳۰۰ میلیارد ریال در شهرستانهای گچساران و باشت

اجرای ۱۸ طرح بزرگ آبی با اعتبار۳۰۰ میلیارد ریال در شهرستانهای گچساران و باشت

رئیس امور آب منطقه ای گچساران و باشت گفت: طی سال گذشته ۱۸ طرح با اعتباری بالغ بر۳۰۰ میلیارد ریال در این دو شهرستان انجام شده است. عارف بهگام در گفت و گو با خبرنگاران افزود: درسال گذشته پروژه های مختلفی در امور آب در گچساران و باشت اجراشد. آوای جنوب؛ رئیس امور آب منطقه

بهگامرئیس امور آب منطقه ای گچساران و باشت گفت: طی سال گذشته ۱۸ طرح با اعتباری بالغ بر۳۰۰ میلیارد ریال در این دو شهرستان انجام شده است.

عارف بهگام در گفت و گو با خبرنگاران افزود: درسال گذشته پروژه های مختلفی در امور آب در گچساران و باشت اجراشد.

آوای جنوب؛

رئیس امور آب منطقه ای گچساران و باشت گفت: طی سال گذشته ۱۸ طرح با اعتباری بالغ بر۳۰۰ میلیارد ریال در این دو شهرستان انجام شده است.
عارف بهگام افزود: درسال گذشته پروژه های مختلفی در امور آب در گچساران و باشت اجراشد.
وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۸ طرح با اعتباری بالغ بر۳۰۰ میلیارد ریال در گچساران و باشت انجام شده است.
رئیس امور آب منطقه ای گچساران و باشت تصریح کرد: در سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی و استانی و دو درصد نفت بوده است.
بهگام عنوان کرد: از اعتبارتملک دارایی و استانی و دو درصد نفت هفت میلیاردو ۳۴۰ میلیون ریال به گچساران و سه میلیاردو ۲۷۰ میلیون ریال نیز به شهرستان باشت اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: از این میزان اعتبارات در سال گذشته استانی ۶۰ درصد، دو درصد نفت ۵۰ درصد، ملی ۵۰ درصد، ماده ۱۲ نیز ۵۰ درصد تخصیص یافته است.
رئیس امور آب منطقه ای گچساران و باشت خاطرنشان کرد: از طرح های تکمیل شده در سال ۹۴ می توان به طرح تامین و انتقال آب به اراضی ماهورباشت و امام زاده جعفر با هدف تامین آب ۳۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای پاکوه، ماهورباشت، بیدزرد، سربیشه، خرب و سرآبننیز، احداث ایستگاه پمپاژ دژ سلیمان با هدف تامین آب ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه، پروژه ساماندهی رودخانه دیل، تعمیر و مرمت و بازسازی شبکه های آبیاری لیشتر و کانال رودبال، ساماندهی رودخانه روستای کل سیف اله و تامین آب طرح های صنعتی کوچک و بزرگ در گچساران و باشت اشاره کرد.
بهگام تاکید کرد: طرح بزرگ شبکه آبیاری در سطح ۴۵۰۰ هکتارکه از این میزان ۲۵۰۰ هکتار آن در مرحله اجرای شبکه آبیاری فرعی ۳ و ۴ بوده و بهره برداری از ایستگاه پمپاژ شماره یک این طرح با سطح زیر کشت ۴۳۰ هکتار از دیگر طرح های اجرا شده در سال ۹۴ است.
وی اضافه کرد: مطالعه و تعیین حد حریم بستر رودخانه کمبل، تامین آب اراضی رودبال با استفاده از کانال آبیاری در سال گذشته انجام شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.