آوای جنوب

واکنش معاون سیاسی وامنیتی استاندار به تجمع اهالی روستای پادوک گچساران در جلوی استانداری

برخی از اهالی این روستا مدعی شدند که سال ۷۶ که تقسیمات اراضی کشور صورت گرفت بخشی از زمین‌های این روستا در شهرستان کهگیلویه واقع شد و…

فتاح محمدیمعاون سیاسی وامنیتی استاندارکهگیلویه وبویراحمد گفت:مشکل اختلاف ملکی مردم روستای پادوک گچساران و جابه جایی روستای پی زرد بهرام بیگی بویراحمد پیگیری خواهد شد.

آوای جنوب؛

فتاح محمدی عصر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: حل مشکلات بیان شده از سوی مردم این روستاها با همکاری دستگاه های ذی ربط در چارچوب قانون پیگیری و اقدام خواهد شد.
وی اظهار کرد: مشکل اختلاف ملکی مردم و عشایردر منطقه پادوک چند بار در نشست های مختلف بررسی و طرح تجمیع مستثنیات زارعان و واگذاری زمین معوض به عشایر از منابع ملی به عشایر که با موافقت سازمانها جنگل ها،مراتع واقع شده بود به عنوان بهترین راهکار مورد قبول عشایر واقع نشد.
محمدی اظهارکرد: مقرر شد زارعان براساس رای دادگاه نسبت به درخواست صدور سند زمین مستثنیات خود را پیگیری کنند و اقدام قانونی دراین زمینه انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد:مشکل مردم پی زرد بهرام بیگی بویراحمد مبنی بر مساله رانش زمین و جابه جایی محل سکونت آنها در بازدید مشترک فرماندارن، بخشدار و بنیاد مسکن بررسی و اقدام مناسب در این زمینه انجام خواهد شد.
شماری از اهالی روستا پی‌زرد بهرام بیگی با حضور در استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به احتمال ریزش کوه ،خواستار اقدام مسئولان اجرایی دراین زمینه شدند.
برخی کشاورزان روستای پادوک گچساران نیز با حضور در استانداری کهگیلویه وبویراحمد و دیدار با معاون سیاسی امنیتی استاندار، خواستار رفع مشکل زمین های زراعی خود شده بودند.

برخی از اهالی این روستا مدعی شدند که سال ۷۶ که تقسیمات اراضی کشور صورت گرفت بخشی از زمین‌های این روستا در شهرستان کهگیلویه واقع شد و اداره منابع طبیعی کهگیلویه با دادن پروانه این اراضی را به عشایر واگذار کرده است.

یکی از اهالی این روستا با نشان دادن اسنادی، اظهار کرد: بر اساس معارضات که بین روستائیان و عشایر بوجود آمد، سال ۹۲ حکم قطعی برای این زمین‌ها صادر گردید و از آن وقت تا کنون استانداری کهگیلویه و بویراحمد این حکم را اجرا نمی‌کند.

این فرد اضافه کرد: امید است استانداری کهگیلویه و بویراحمد به عنوان متولی امنیت مردم در اجرای این حکم تسریع ببخشد.

این فرد اهل روستای پادوک گچساران گفت: سندهای مربوط به این زمین‌های کشاورزی موجود است و بالای ۲۰۰ هکتار زمین توقیف شده است.

یکی دیگر از اهالی این روستا به خبرنگار کبنانیوز گفت: مراحل قانونی برای کسب پروانه این زمین‌ها طی نشده اما از زمین‌ها استفاده می‌کنند.

وی افزود: استانداری کهگیلویه و بویراحمد و اداره منابع طبیعی در این خصوص هیچ اقدامی نکرده‌اند و حتی تصمیمی هم نگرفته‌اند.

padok-ghachsaran (8)    padok-ghachsaran (4)  padok-ghachsaran (2)

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president