کد خبر : 20004
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 اردیبهشت 1395 - 3:49

اعتبارات ماده ۱۸۰، شربتی خواب‌آور برای پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد

اعتبارات ماده ۱۸۰، شربتی خواب‌آور برای پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد

اعتبارات ماده ۱۸۰ که سر و صدای زیادی در کهگیلویه و بویراحمد برای عمران و آبادانی به پا کرد اکنون به ماده‌ای بی‌خاصیت برای خروج از رکود پروژه‌های عمرانی تبدیل شده است. آوای جنوب؛ به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در سال‌های اخیر وقتی سخن از اعتبارات به میان آمد از ملی گرفته تا ملی

خبراعتبارات ماده ۱۸۰ که سر و صدای زیادی در کهگیلویه و بویراحمد برای عمران و آبادانی به پا کرد اکنون به ماده‌ای بی‌خاصیت برای خروج از رکود پروژه‌های عمرانی تبدیل شده است.

آوای جنوب؛

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در سال‌های اخیر وقتی سخن از اعتبارات به میان آمد از ملی گرفته تا ملی استانی و استانی و دو درصد نفت؛ در کنار آن نام اعتبارات ماده ۱۸۰ هم سر و صدای زیادی به پا کرد.

برای استان‌های محرومی مانند کهگیلویه و بویراحمد اعتباراتی از سوی دولت اختصاص داده شد که به آن اعتبارات ماده ۱۸۰ می‌گفتند.

البته سر و صدای اعتبارات ماده ۱۸۰ در کهگیلویه و بویراحمد بسیار بیشتر از سایر استان‌های کشور بود و آن گونه که از ۱۸۰ در کهگیلویه و بویراحمد داستان‌ها شنیده شد و رسانه‌ها لفظ آن را به کرات به کار بردند در سایر استان‌ها کشور کمتر بر روی ماده ۱۸۰ مانور داده شد.

بسیاری از مسئولان و به خصوص نمایندگان مردم در مجلس برای رونق پروژه‌های عمرانی چشم امید به این اعتبارات دوخته بودند و هر روزه وعده‌های زیادی برای تزریق اعتبارات به پروژه‌های عمرانی به گوش می‌رسید.

اما به دلیل مشکلاتی که در زمینه اعتبارات و کمبود منابع پیش آمد؛ تقریبا اعتبارات ماده ۱۸۰ از گردونه خارج شد و در سال گذشته از محل اعتبارات ملی آن مبلغی به استان کهگیلویه و بویراحمد تعلق نگرفت.

البته نباید از حق گذشت چرا که توسط مسئولان استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تلاش‌های زیادی برای اخذ این گونه اعتبارات صورت گرفت اما به هر حال باید گفت که اعتبارات ماده ۱۸۰ کمک آن چنانی برای راه‌اندازی پروژه‌های عمرانی در استان نکرد.

شهردار یاسوج در همین خصوص به اعتبارات ماده ۱۸۰ و نقشه‌هایی که در ذهن شهرداری و شورای اسلامی برای استفاده از این اعتبارات در ذهن برای عمران و آبادانی شهر یاسوج بود سخن به میان آورد و گفت: عملا ریالی از این اعتبارات در سال گذشته برای هزینه کردن در پروژه‌های عمرانی شهر یاسوج اختصاص نیافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز گفت: چشم امید به ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات ماده ۱۸۰ برای تکمیل برخی پروژه‌ها از جمله ایستگاه‌های پمپاژ آب در استان دوخته بودیم.

جعفر گوهرگانی افزود: برای ساخت سدهای ایلی‌آباد و برخی سدهای دیگر و همچنین ایستگاه‌های پمپاژ آب بنه‌زرد و توت‌نده و ادامه کار ایستگاه شمس‌آباد چشم به این اعتبارات دوخته بودیم و به دلیل مشکلاتی که برای دولت پیش آمد هیچ مبلغی از محل اعتبارات ملی ماده ۱۸۰ به ما نرسید.

وی البته از کمکی که این اعتبارات در گذشته به اجرایی شدن برخی از طرح‌ها هم شده بود اشاره کرد و گفت: به رغم تلاش‌ها و پی‌گیری‌های زیاد استاندار و معاونین اما این اعتبارات را نتوانستیم در سال گذشته داشته باشیم.

به گزارش فارس، هنوز هم پروژه‌های بسیاری در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که چشم امید به اعتبارات ماده ۱۸۰ دوخته‌اند اما خبری از نقد شدن چنین اعتباراتی در استان به گوش نمی‌رسد.

حال باید پرسید آن اندازه که رسانه‌ها و خبرنگاران گاه و بی‌گاه در مورد اعتبارات ماده ۱۸۰ در استان مطلب می‌نوشتند و به مردم نوید اجرای بسیاری از پروژه‌ها را با این اعتبارات می‌دادند سرنوشت آن به کجا رسید و آیا در سال ۹۵ اعتبارات این ماده در استان مانند سال گذشته تنها روی صفحه کاغذ خواهد آمد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.