آوای جنوب

بی‌مهری مدیران کهگیلویه به همایش بزرگداشت شهدا/دست رد به سینه فرزندان شهدا

در این همایش که با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران اجرا می‌شد در کنار جای خالی پدران آسمانی،بی‌مهری مسئولان شهرستان هم به چشم می‌خورد

خبرهمایش «پدران آسمانی» در سالروز بزرگداشت مقام پدر در سایه بی‌مهری مدیران کهگیلویه برگزار شد.

آوای جنوب؛

به مناسبت ۱۳ رجب سالروز ولادت مولی‌الموحدین علی(ع) و روز پدر، همایش پدران آسمانی امشب به همت فرزندان شهدا در گلزار شهدای دهدشت برگزار شد.

در این همایش که با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران اجرا می‌شد در کنار جای خالی پدران آسمانی،بی‌مهری مسئولان شهرستان هم به چشم می‌خورد.

در حالی که دعوت‌نامه حضور در همایشی که به نام شهدا و برای فرزندان این عزیزان در روزی که به روز پدر نام گرفته ارسال شده بود اما مدیران به خود زحمت حضور در این محفل نورانی نداده بودند و به جز فرمانده انتظامی شهرستان،رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بنیاد شهید هیچ کدام از اعضای شورای اداری در مراسم حضور نیافته بودند.

این در حالی است که صندلی هر کدام از مدیران به خون پاک شهیدان متکی است و می‌طلبد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارج نهادن به جانفشانی کبوتران خونین بال به آیین بزرگداشت‌شان ارج گذاشته و تکریم خانواده معززشان در هر برنامه‌ای قرار گیرد.

هرچند جای خالی پدر و تصور لبخندش برای فرزند با هیچ جمله و هدیه‌ای پر نمی‌شود اما این حضور می‌توانست مهر صحه‌ای باشد بر عزم آنان در تکریم و بزرگداشت مقام شهدا و این‌که مسئولان ما هنوز دلاوری و رشادت‌های مردان خدا را از یاد نبرده‌اند.

در این میلاد خجسته که هر کس طبق آداب و رسوم زیبای خود به پاس قدردانی از مهربانی پدر با هدیه و جشن سپاس نگاه ویژه‌ای به پدر خود دارد، برای فرزندان شهدا سنگ مزار و قاب عکس پدر است که جایگزین این لحظات شده است.

آن‌هایی که پشتشان به پدر گرم است شاید نتوانند حال بچه‌های شهدا را درک کنند و می‌دانم سخت است هر وقت کسی از پدرش تعریف می‌کند تنها خاطره فرزند شهید یک قاب عکس است و شنیده‌هایی که از همرزمانش به یاد دارد .و این را از حرف‌های سلیمی‌راد فهمیدم که از سخنران برنامه قبل از هر چیز ملتمسانه تعریف خاطره از شهدا را مطالبه می‌کرد.

محمد سلمی‌راد دبیر همایش در ابتدای مراسم روز پدر را به مادران و همسران شهدا تبریک گفت و اظهار داشت: مادران برایمان پدری کردند و با صبر و استقامت ما را به این‌جا رساندند.

سلیمی‌راد یادگار شهید سلیمی‌راد تبریک روز پدر را با این جمله تقدیم پدر شهیدش کرد«پدرجان، شرمنده که روز به روز از تو بزرگ‌تر می‌شوم! با تمام احترام روزت مبارک»

سجاد آرامزاده فرزند شهید سید حبیب آرامزاده که چهارمین بهار در غیاب پدر را تجربه می‌کند در این مراسم دلنوشته‌ای به یاد پدر شهیدش قرائت کرد و از روزهای پس از پرکشیدن پدر گفت.

در این همایش پیام استاندار کهگیلویه و بویراحمد توسط محمود داربام قرائت شد.

در این پیام آمده است: سلام و درود بر ارواح طیبه شهدای معزز که افتخار والدین ،فرزندان و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در همیشه تاریخ ماندگار هستند.

عظمت ،صلابت، استقلال و امنیت امروز ما مدیون ایمان ، اعتقاد ، جانفشانی و ایثارگری آن راست قامتان است و ملت شریف ایران به وجود چنین اسوه‌هایی به خود می‌بالد.
پدران شهدا گنجینه‌های ارزشمندی برای ما هستند و جامعه به وجود چنین بزرگ مردانی که در راه رضای حق و پاسداری نظام از بهترین سرمایه زندگی خویش گذشتند مفتخر است.بی شک آنچه از بلندای همت شهدا در میدان مجاهدت جاودانه شد ،ریشه در اعتقاد ناب و خالصی دارد که به دستان پرمهر پدران آنان در ساحت جان فرزندانشان بالندگی یافته و ثمر رشادت را در خاطر ملت ماندگار ساخته است.

فرزندان شهدا وارثان راستین پدران آسمانی خویش می‌باشند و این نسبت مسئولیت سنگینی را به دنبال دارد.
آنان‌ که با معرفت این موهبت را شکر می‌گذارند و بار مسئولیت را به سر منزل مقصود می‌رسانند، همچون پدرانشان رهروان شایسته راه متعالی شهادت خواهند بود.
همزمان با فرخنده زادروز ولادت امیر المومنین (ع) بزرگ مردی که کلام در وصف مراتب مقام حضرتش قاصر است، ضمن تبریک این روز فرخنده به ملت شریف ایران به رسم ادب و احترام یاد و خاطره تمامی شهدای معزز را گرامی می‌دارم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. شرمت الله گفت:

    مردم شهیدان را چشم و چراغ خود میدانند

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president