آوای جنوب

آیا از ابتدای سال ۹۵ یارانه ها پرداخت می‌شود؟ + پاسخ غلامرضا تاجگردون

تاجگردون : یک موضوع در خصوص بحث هدفمندی یارانه ها بود و این پرسش را مطرح می کرد که آیا از ابتدای سال ۹۵ یارانه ها پرداخت می‌شود یا خیر.

تاجگردونتاجگردون از تصویب جزئیات لایحه دو دوازدهم بودجه سال ۹۵ خبر داد و گفت: افزایش حقوق های پیش بینی شده در دولت از تاریخ یکم فروردین قابل اعمال خواهد بود.

آوای جنوب؛

غلامرضا تاجگردون امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به بررسی لایحه دو دوازدهمی بودجه ۱۳۹۵ در کمیسیون برنامه و بودجه با حضور نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تصریح کرد:‌ سوالات و پیشنهادهای مختلفی مطرح شد از قبیل اینکه این لایحه یک دوازدهم و یا سه دوازدهم شود اما در نهایت جزئیات آن در کمیسیون به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه دو موضوع شبهه‌ناک در این لایحه وجود داشت که لازم بود تصریح شود افزود: یک موضوع در خصوص بحث هدفمندی یارانه ها بود و این پرسش را مطرح می کرد که آیا از ابتدای سال ۹۵ یارانه ها پرداخت می‌شود یا خیر.

وی ادامه داد: براین اساس مقرر شد از ابتدای سال ۹۵ متناسب با دو ماهه آخر سال ۹۴ یارانه‌ها پرداخت شود.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع شبهه‌ناک دوم در این لایحه گفت: نکته بعدی این بود که آیا در لایحه بودجه دو دوازدهم سال ۹۵ افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان از ابتدای سال اعمال خواهد شد یا خیر.

وی تصریح کرد: ما مصوب کردیم که از اول سال ۹۵ افزایش حقوق های پیش بینی شده در دولت از تاریخ یکم فروردین ۱۳۹۵ قابل اعمال خواهد بود.

تاجگردون یادآور شد: یعنی اگر دولت برای مثال افزایش حقوق ۱۲ درصدی را تصویب کرد از تاریخ یکم فروردین ۱۳۹۵ بتواند آن را اعمال کند و یا کارمندی که در ماه نخست سال آینده بازنشسته می شود شامل حق افزایش حقوق سال ۹۵ شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: تنها بندی که کمیسیون به این لایحه اضافه کرد، موضوع اعمال افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان از ابتدای سال ۹۵ بود.

تاجگردون ویژگی های لایحه دو دوازدهمی بودجه سال ۹۵ را مطابق با ویژگی‌های بودجه سال ۹۴ خواند و افزود: یعنی ما به دولت اجازه دادیم با سقف دو دوازدهم عدد مصوب بودجه سال ۹۴ و متناسب با احکام سال ۹۴ عمل کند و هرگاه بودجه سال ۹۵ تصویب شد آنگاه تغییرات لازم را در احکام اجرایی اعمال کند.

وی خاطرنشان کرد: به عبارتی در مورد عوارض، پرداختی ها، دریافتی ها و هر چه باشد باید متناسب با بودجه سال ۹۴ اقدام شود.

تاجگردون با بیان اینکه بررسی لایحه دو دوازدهمی بودجه سال ۹۵ در اولین دستورهای صحن علنی روز سه‌شنبه مطرح خواهد شد، گفت: فردا جزئیات این لایحه تصویب می شود و ان‌شاءالله که شورای نگهبان نیز ایرادی نداشته باشد تا از تاریخ یکم فروردین ۱۳۹۵ دولت و به عبارتی مملکت قانون بودجه داشته باشد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president