آوای جنوب

نوای وا مادرم در شام غریبان دُخت پیامبر در خیابان های گچساران طنین انداز شد+ تصاویر

ثابت شد جوانان گچسارانی ها اگر بخواهند می توانند ؛ مهم این است که بخواهند ؛ شب گذشته در یک حرکتی خودجوش خواستند و شد

DSC_0313مراسم عزداری و سوگواری تمامی هیات های مذهبی گچساران،  در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در قالب یک هیات واحد و متمرکز به عنوان شام غریبان در قافله عزای فاطمی با نوای لبیک یا زینب(س) برگزارشد.

آوای جنوب / علی مراد کاظم پور

به گزارش آوای جنوب، این آیین باشکوه و معنوی عزاداری شب گذشته با حرکت جمعی از مردم ولایت مدار شهر گچساران از مسجدشهیدان این شهر آغاز شد و با عبور دسته عزاداری از خیابان کنار نیروی انتظامی به طرف خیان ۹دی و حرکت از میان بازاربزرگ میوه فروشان شهر به سمت بوستان شهدای گمنام حرکت کردند .

حضور انبوه مردم عزادار ،مومن ،ولایتمدار و علاقمند به اهل بیت(ع) اعم از زن و مرد، پیر وجوان، کودک و خردسال به ویژه دختران و پسران جوان در حالیکه سیاهپوش و سینه زنان ، شکوه و ابهت وصف ناپذیر ، فضای معنوی ، تاثیر گذار و حزن انگیزی را ایجاد کرده بود.

گچسارانی های سوگوار در عزای شهادت دختر پیامبر(ص) در حالی که بر سر و سینه می زدند با چشمانی اشکبار و بانگ وای مادرم، مادر پهلو شکسته ام در ماتم و مظلومیت شهادت جانسوز ام الائمه حضرت فاطمه زهرا (س) با امام زمان(عج) در سوگ مادر همنوا شدند.

عاشقان دختر پیامبر  پس از حضور در کنار شهدای گمنام و برگزاری مجلس روضه خوانی و سینه زنی با حضور مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) به ویژه در شنیدن مصائب و بازگویی مظلومیت های حضرت فاطمه(س) توسط امام جمعه شهرستان گچساران دل داغدار و مصیبت زده فرزندش حضرت مهدی(عج) را تسلی دادند.

حضور همه اقشار مردمی به ویژه کودکان، نوجوانان، جوانان و زنان عزادار ، معنویت و شور و حال متأثرکننده ای به مراسم بخشیده بود.

هنوز کوچه های مدینه بوی غربت علی و فاطمه را دارد ولی اینجا شیعیان علی در سوگ بانوی مهر و آفتاب بر داغ غریبی دخت پیامبر پاکی مرحم می گذارند و با سوز آهشان آسمان را داغدار کرده اند.
به هر روی روز گذشته همه کوچه ها و خیابانهای شهر با همت جوانان ولایت مدار گچسارانی عطر و نوای بانوی دل شکسته بقیع را داشت.

سوز اشک و آه شیعیان علی(ع) روز گذشته گچساران را به سوگ نشانده بود، و ثابت شد اینجا هنوز داغ همان داغ است و انگار داغ دل شکستگی زهرای مرضیه تمامی ندارد ، ثابت شد جوانان گچسارانی ها اگر بخواهند می توانند ؛ مهم این است که بخواهند ؛ شب گذشته در یک حرکتی خودجوش خواستند و شد .

DSC_0271 DSC_0273 DSC_0277 DSC_0282 DSC_0278 DSC_0286 DSC_0296 DSC_0292 DSC_0287 DSC_0297 DSC_0299 DSC_0303 DSC_0313 DSC_0308 DSC_0305 DSC_0315DSC_0257DSC_0259DSC_0277DSC_0287DSC_0303

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president